[Windows 8] - Upgrade downloaden op A & installeren op B?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terje7601
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik heb momenteel een laptop met Windows Vista 32-bit en license key X, maar ben van plan om volgend jaar een nieuwe laptop te kopen met Windows 8 en license key Y. Nu is dus mijn vraag:

als ik nu een Windows 8 Pro (de Upgrade download-variant voor 30€) met license key Z koop met mijn huidige laptop, kan ik dan volgend jaar:
beide laptops formatteren
op mijn oude laptop Windows 8 en license key Y gebruiken
op mijn nieuwe laptop Windows Vista 64-bit met license key X installeren waarna ik de Windows 8 Pro Upgrade doe met license key Z
?

Of meer concreet:
1) als ik nu een upgrade koop, is er dan een deadline waartegen ik de upgrade moet uitgevoerd hebben?
2) als ik een upgrade koop op de ene PC, kan ik de download dan gebruiken om de upgrade uit te voeren op een andere PC?
3) als ik een upgrade koop, bevat de download dan sowieso zowel de 32-bits als de 64-bits versie van Windows 8 Pro?

Alvast bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:23
Waarom zou je per se het om willen wisselen? Uiteindelijk krijg je toch op beide windows 8 dus dan kun je toch gewoon op je nieuwe laptop de windows 8 zetten waar je de sleutel voor had en op je oude vista opnieuw installeren en daarna 8 erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terje7601
Omdat ik verwacht dat als ik volgende zomer een nieuwe laptop koop, daar de "gewone" consumenten versie van Windows 8 zal opstaan. En aangezien ik op mijn nieuwe laptop Windows 8 Pro wil, zou ik het dus willen doen zoals hierboven, indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je huidige Vista, is die OEM? Zoja, dan gaat je hele plan al niet door. Upgrade licentie zit vast aan de licentie waarvan je de upgrade uitvoert. Dus met een OEM bron is de upgrade gelijk gebonden aan je hardware. Zeker als je de online upgrade doet.

Voor de online upgrade is het trouwens dat je de architectuur krijgt van welke je de download start. Je kan 'm aanschaffen via je Vista x64, maar als je 'm op een XP machine download, dan krijg je de 32 bit versie, niet de 64. En andersom natuurlijk. Deze informatie heb ik binnen 10 minuten gevonden met Google. Waar is je eigen onderzoek? Ik zie niets er van in je TS staan. Heb je überhaupt gezocht? Lijkt het niet op.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terje7601
De aanleiding om dit topic te openen was mijn eerste vraag, nl. als ik nu een upgrade koop, is er dan een deadline waartegen ik de upgrade moet uitgevoerd hebben?

Daar heb ik wel degelijk op gezocht, maar ik kon enkel vinden dat je 90 dagen support krijgt na activatie & dat de Windows Media Center key ten laatste op 31 januari 2013 geactiveerd moet worden. Dus niets over een soortgelijke deadline voor de Windows 8 Upgrade zelf.

Op de andere 2 vragen had ik inderdaad nog niet gezocht, die kwamen gewoon bij me op terwijl ik bezig was met mijn 1ste post. Vraag 3 was inderdaad simpel terug te vinden (bijv. hier).

PS: mijn Vista is een Ultimate retail versie