[NBBG] Mainstreamnotebook december 2012

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De asus is beter qua bouwkwaliteit, geluid, en in mindere mate scherm (mat, persoonlijke voorkeur). De asus is vooral veel goedkoper. Althans, dat was hij (~€170).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 08:26
Dan ga ik voor de Asus. Alleen hoe kan je in de Asus een fatsoenlijke SSD kwijt, zonder dat je je dvd drive opoffert? Is de Asus ook te leveren met SSD of moet je zelf gaan ombouwen en dan de HDD eruit halen?

Ik zie in de pricewatch nog twee modellen staan. Zijn dat tegenwoordig de enige modellen? De website van Asus geeft alleen maar specs van de N56VM en geeft geen specs van andere modellen of serienummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:20:
De asus is beter qua bouwkwaliteit, geluid, en in mindere mate scherm (mat, persoonlijke voorkeur). De asus is vooral veel goedkoper. Althans, dat was hij (~€170).
Iets beter qua bouwkwaliteit ja. Niet veel.

Geluid is compleet verwaarloosbar.

Het scherm is alleen een pluspunt als je niet anders wilt dan een mat scherm. Over glossy schermen hoor ik Apple fanboys echter niet klagen...

Ten opzichte van de Y500 is de N56VZ (met Win8) 50 EUR goedkoper. Het model is namelijk niet leverbaar voor 920 EUR bij Salland (tenzij je 4 weken wilt wachten). De eerstvolgende shop die hem direct levert kost inclusief verzendkosten 949 EUR.

Daarvoor heb je nog steeds geen backlit keyboard, mindere accuduur en helaas ook in deze serie nog steeds een GT650M met GDDR3 in plaats van GDDR5.
dagizmo schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:17:
Dan ga ik voor de Asus. Alleen hoe kan je in de Asus een fatsoenlijke SSD kwijt, zonder dat je je dvd drive opoffert? Is de Asus ook te leveren met SSD of moet je zelf gaan ombouwen en dan de HDD eruit halen?

Ik zie in de pricewatch nog twee modellen staan. Zijn dat tegenwoordig de enige modellen? De website van Asus geeft alleen maar specs van de N56VM en geeft geen specs van andere modellen of serienummers.
Je kunt alleen een SSD erin kwijt als je ofwel de HDD eruit haalt en de SSD ervoor in de plaats doet, of de ODD eruit en met behulp van een Caddy de HDD/SSD daar plaatst. Hoe dan ook kun je niet de combinatie ODD + HDD + SSD behouden en hoe dan ook moet je zelf gaan sleutelen. In het 15" segment kan in principe alleen in de Y580/Y500 de combi worden behouden. Let wel op dat nagenoeg met iedere laptop je zelf de schroevendraaier moet pakken om te upgraden (bijzonder kleine moeite overigens).

Overigens levert Dell in de Inspiron 15R SE ook een mSATA slot, maar die komt er alleen als je een mSATA caching SSD in je configuratie uitkiest, waar je vevolgens de hoofdprijs voor mag betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een beginnende ondernemer en student ben ik ook op zoek naar een laptop. Ik ben dan ook aan het twijfelen over de ASUS die in dit topic wordt genoemd en de Lenovo Y500. Mijn eerste voorkeur is de Lenovo mede door de GDDR5 videokaart geheugen en backlight keyboard.

Zoals dagizmo is het voor mij ook belangrijk dat er een SSD in kan gaan, het liefst dat ik dat zelf kan doen zonder extra kosten te maken voor het in laten zetten door een externe partij. Ik lees dat bij de Y500 aan de zijkant heel makkelijk een SSD geplaats kan worden, gewoon inschuiven of heb ik dat fout?

Ik ben wel twee typen tegengekomen namelijk;
- i5, met 500gb 5400rpm hdd
- i7, 1000gb 5400rpm + 16 ssd
http://tweakers.net/product/320458/lenovo-ideapad-y500/

Qua i5 of i7 maakt het mij niet veel uit, maar ik wil wel een SSD voor het opstarten en t.b.v enkele programma's

- Is de SSD in de i7 nou een aparte SSD of een caching SSD.
- Wat raadt men aan een SSD of caching SSD. Wil het gebruiken alleen voor de OS, Office, Adobe Illustrator + Photoshop. Dus heb toch wel minimaal een 16 a 32 GB nodig. (heb trouwens wel een artikel gelezen over verschil tussen SSD en chaching SSD wat veel info gaf)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
Het toetsenbord van de y500, is dat een zgn chicklet toetsenbord? Zo'n bord, als in de Asus ook ligt, typt imho veel lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:36:
Als een beginnende ondernemer en student ben ik ook op zoek naar een laptop. Ik ben dan ook aan het twijfelen over de ASUS die in dit topic wordt genoemd en de Lenovo Y500. Mijn eerste voorkeur is de Lenovo mede door de GDDR5 videokaart geheugen en backlight keyboard.

Zoals dagizmo is het voor mij ook belangrijk dat er een SSD in kan gaan, het liefst dat ik dat zelf kan doen zonder extra kosten te maken voor het in laten zetten door een externe partij. Ik lees dat bij de Y500 aan de zijkant heel makkelijk een SSD geplaats kan worden, gewoon inschuiven of heb ik dat fout?

Ik ben wel twee typen tegengekomen namelijk;
- i5, met 500gb 5400rpm hdd
- i7, 1000gb 5400rpm + 16 ssd
http://tweakers.net/product/320458/lenovo-ideapad-y500/

Qua i5 of i7 maakt het mij niet veel uit, maar ik wil wel een SSD voor het opstarten en t.b.v enkele programma's

- Is de SSD in de i7 nou een aparte SSD of een caching SSD.
- Wat raadt men aan een SSD of caching SSD. Wil het gebruiken alleen voor de OS, Office, Adobe Illustrator + Photoshop. Dus heb toch wel minimaal een 16 a 32 GB nodig. (heb trouwens wel een artikel gelezen over verschil tussen SSD en chaching SSD wat veel info gaf)
De SSD die erin zit is een caching ssd, die cached dus alles volautomatisch een ssd vind ik persoonlijk handiger en is ook sneller dan combo hdd + cache ssd.
dagizmo schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:06:
Het toetsenbord van de y500, is dat een zgn chicklet toetsenbord? Zo'n bord, als in de Asus ook ligt, typt imho veel lekkerder.
Ja het is een chicklet keyboard.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 13:54
De enige merkbaar verschil in bouwkwaliteit tussen de y580 en n56 was in mijn opzicht de outer lid, hoewel ik bij vele reviews dit gelezen had is het bij mijn y580 dit nauwelijks merkbaar. Over de bouwkwaliteit van de y500 is niet veel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
Newsflash: de Y500 met i5 processor heeft géén mSATA slot en geen ruimte voor een normale SSD. Dus de goedkopere Y500 is niet uit te breiden met een SSD, anders dan vervanging van de HDD. Dus dat maakt deze laptop ineens een stuk minder aantrekkelijk! Kan je net zo goed gaan voor een Asus N56 of een Sony S15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

dagizmo schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:05:
Newsflash: de Y500 met i5 processor heeft géén mSATA slot en geen ruimte voor een normale SSD. Dus de goedkopere Y500 is niet uit te breiden met een SSD, anders dan vervanging van de HDD. Dus dat maakt deze laptop ineens een stuk minder aantrekkelijk! Kan je net zo goed gaan voor een Asus N56 of een Sony S15.
Ook hier zal ik de post plaatsen die ik net heb geplaatst in het andere topic:

Dagizmo, je zit verkeerd.

Let allereerst op dat Paradigit = Komplett = Computerland = Norrod. Het is allemaal van dezelfde toko/eigenaar en ze delen exact dezelfde helpdesk.

Ten tweede, op werkelijk iedere foto van een opengeschroefde Y500 zie je mSATA sloten. De Y500 is, zeker technisch, vrijwel een kopie van de Y580, welke 1 mSATA-slot heeft, die bezet of vrij is afhankelijk van de configuratie.

Wijze les: nooit, maar dan ook nooit geloven wat een winkel zegt over technische specificaties of eigenaardigheden van een bepaald product. Naar winkels bel je voor prijsopgaven, levertijden/leverbaarheid en gezeik wanneer je een slechte ervaring hebt, meer niet. Zeker weten doe je het natuurlijk nooit, maar je bent het beste af met het navragen hiervan bij de fabrikant zelf, als je na deze uitleg van mij nog steeds twijfelt over de aanwezigheid van een mSATA-slot.

[ Voor 3% gewijzigd door Omni op 04-12-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-08 19:48
Interessante nBBG.

Maar ik begrijp twee dingen niet helemaal:
- Die eerste HDD van 500GB is volgens de links die ik kon vinden maar 5400rpm. Niet hele betrouwbare links (oa Paradigit), maar ik kan geen links vinden die 7200rpm zeggen. Hoe komen jullie aan 7200?
- Je hebt een ODD, een HDD en een mSata voor een extra SSD. Is die SSD intern te monteren, intern ipv je ODD, of loop je steeds te zeulen met een externe SSD.

Hoe gaan winkels trouwens om met het feit dat je een laptop besteld met volgens hun site een blueray speler, en je een laptop toegestuurd krijgt met een DVDwriter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
Omni schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:05:

Ten tweede, op werkelijk iedere foto van een opengeschroefde Y500 zie je mSATA sloten. De Y500 is, zeker technisch, vrijwel een kopie van de Y580, welke 1 mSATA-slot heeft, die bezet of vrij is afhankelijk van de configuratie.
Afijn, ik wil je wel geloven, maar de zekerheid hebben we tot nu toe niet. Hoe gaan winkels ermee om dat je een laptop terug wilt sturen, omdat hij geen mSATA slot heeft, en je die wel verwachtte. Het staat niet bij de specs lijst, op zowel de site van Lenovo niet als de spec site van de betreffende winkelketen. Wordt nogal lastig om dan vol te houden dat het product niet is geleverd dat je verwachtte te krijgen. Dan moet je met internetplaatjes van Chinezen aankomen zetten.

De enige reden waarom de Y500 (voor mij) aantrekkelijk is, is door de mogelijkheid makkelijk een SSD geheugen erin te plaatsen. Maar dan wil je zoiets wel zeker weten.

En inderdaad, die verkopers vertrouw ik zeker nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:18
Je kan hem toch gewoon terugsturen met de mededeling dat je er niet tevreden over bent? ;) Elke reden is goed. Zolang je maar niet de Windows licentie hebt geactiveerd, daar doen veel winkels nogal moeilijk over.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:56
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 23:20:
Sowieso is de M18x de enige laptop met SLI van een fabrikant die uberhaubt de moeite doet om switchable graphics te implementeren...

Alienware had al GTX 9800m SLI + GT 9400m intergrated voordat de wereld ooit van optimus had gehoord. Vast met een reboot, ja. Maar dat is dan ook 6 jaar geleden. Tot dit jaar waren alienware en toshiba de enige die een vorm van switchable graphics hadden in een high-end notebook.
4,5 jaar geleden, was dat. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
4.5 jaar inderdaad, als ik de introductiedatum van de GT 9400m pak. Dat was ook maar een gegokt jaartal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
Kan je eenvoudig, zonder openschroeven, nog herkennen of er een mSATA slot in zit? Dan zou ik het in de winkel nog kunnen proberen. Wellicht dat ergens een verwijzing staat vermeld op de cover. Anders blijft t een grote gok. Zit met smart te wachten op de eerste reviews van hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-05 18:22
dagizmo schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:39:
Kan je eenvoudig, zonder openschroeven, nog herkennen of er een mSATA slot in zit? Dan zou ik het in de winkel nog kunnen proberen. Wellicht dat ergens een verwijzing staat vermeld op de cover. Anders blijft t een grote gok. Zit met smart te wachten op de eerste reviews van hier.
Wel als je door de kap kunt kijken ;)

Misschien moet je vragen of zij de laptop aan de onderkant open willen schroeven zodat jij het kunt zien.
Moeten ze wel accepteren, anders verliezen ze klanten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Zoek zoek vergelijk en dan nog maar weer eens om een bevestiging vragen.

Er moet in onsgezin een laptop komen, voor ik iets aanschaf zoek ik dagen op internet en vergelijk ,Lenovo y500 of de 580 2a of 2b worden alom geprezen. Maar wat zou er minder aan deze Asus N56VJ-S4006H notebook zijn? Het apparaat gaat jaren mee dus wil ik niet beknibbelen op een paar tientjes.

Kortom is deze Asus met I5 geen miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Die Asus is naar mijn mening te duur voor zijn specificaties.

Een Dell Inspiron 15R SE bijvoorbeeld is voor 200 EUR minder te krijgen en die heeft een betere GPU dan de door jou gekozen Asus.

We kunnen je echter niet adviseren zonder voldoende achtergrondinformatie. Als je meer advies wilt, maak dan op dit subforum een topic aan: Laptop Aankoopadvies

Houd je bij het maken van je topic aan het beleid: LAA beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Omni ga ik doen, bedankt voor je tips. Ik was trouwnes in de veronderstelling dat ik met Asus ook een stukje degelijkheid aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NazGulPRB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-06-2024
Mijn Asus N56 4032 was binnen 1 maand kaduuk, aansluiting GFX kaart en scherm los. Teruggebracht, heb nu de Lenovo Y500 i5. Eerste indruk is goed, al was ik ook best positief over de Asus N56. Zit alleen een kleine 500Gb en trage 5400 HD in. Wellicht upgraden naar een 7200 1T model binnenkort.

Rood toetsenbord heeft 2 standen voor verlichting (en uit natuurlijk). Mooie zwart alu body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Is de Y500 ook met een AZERTY toetsenbord beschikbaar? Ik vind hem namelijk nergens en ik verkies toch een AZERTY toetsenbord (Belg hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Ik begin het een beetje (heel erg) zat te worden dat Asus zo onduidelijk is over de N56-serie. Ik ben erg tevreden met mijn huidige Asus maar ik had al lang een nieuwe willen bestellen. Om die reden ben ik wat verder gaan kijken en andere laptops die ik interessant vind zijn:

DELL XPS 15
Sony VAIO S15-serie

Advies? Bedankt!

EDIT; het is uiteindelijk de Sony geworden :)

[ Voor 36% gewijzigd door TommyGun op 23-12-2012 15:14 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 08:12
Hallo, de laptop van een maat van mij is er mee gestopt dus vroeg hij aan mij wat voor laptop hij zou kopen. Zelf kwam hij aanzetten met de lenovo ideapad g580 (stond aanbevolen bij consumentenbond)
specificaties hiervan:

I5 3210m
750gb hdd
6 gb ram
768p scherm
bouwkwaliteit is volgensmij ook wel in orde.

Zelf ben ik nog even gaan zoeken en kwam ik op de HP g6-2005sd
pricewatch: HP Pavilion g6-2005sd deze dus
Hierbij lever je wel in op het ram en hdd maar krijg je wel een betere CPU + GPU

Zijn budget is 600 euro.
Zijn dit aan te raden notebook's en waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Is er nog een betere keus?

Mvg
Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Jaspergk schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 18:38:
Hallo, de laptop van een maat van mij is er mee gestopt dus vroeg hij aan mij wat voor laptop hij zou kopen. Zelf kwam hij aanzetten met de lenovo ideapad g580 (stond aanbevolen bij consumentenbond)
specificaties hiervan:

I5 3210m
750gb hdd
6 gb ram
768p scherm
bouwkwaliteit is volgensmij ook wel in orde.

Zelf ben ik nog even gaan zoeken en kwam ik op de HP g6-2005sd
pricewatch: HP Pavilion g6-2005sd deze dus
Hierbij lever je wel in op het ram en hdd maar krijg je wel een betere CPU + GPU

Zijn budget is 600 euro.
Zijn dit aan te raden notebook's en waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Is er nog een betere keus?

Mvg
Jasper
Een soortgelijke vraag over de HP in een andere topic:
Vinand schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:31:
Dat is een simpele dilemma.. De lenovo is de absolute winnaar en je zou nieteens moeten twijfelen.

De HP G series zijn zo een beetje het meest onbetrouwbaar op de gehele markt van laptops.
- Kwaliteit behuizing is crap
- Koeling is zeer slecht, maakt ook veel herrie en machine word erg warm
- Algehele hardware kwaliteit is zeer onbetrouwbaar, veel uitval
- Het scherm is zeer slecht. De laptop heeft ook een veel te slechte resolutie om fatsoenlijk mee te werken.
- GPU is ook een stuk slechter.

Ik begrijp dat je een goede ervaring met HP hebt, maar dat wilt niet zeggen dat elke HP daadwerkelijk goed is. De HP G series zijn een ramp series van budget laptops geweest van HP. Ten alle tijden vermijden.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:22
Hallo,

Ik zoek een laptop bij voorkeur 17 inch, maar mag ook 15 inch. Full hd resolutie. GT650 M, SSD.
Die ik deze week in huis kan hebben (ivm vakantie volgende week), dus bij voorkeur bij de mediamarkt of computerland oid op te halen in de regio Rotterdam).
Eigenlijk zoiets als de Lenovo Y500, maar dan met SSD. Nu zie ik op de site van lenovo dat ze een Y500 hebben met SSD, maar deze komt pas halverwege januari en heeft maar 16 GB SSD (is dat niet een beetje weinig, kan dan denk ik alleen het OS op?)

Prijs bij voorkeur niet boven de 1000 euro.

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Die SSD betreft een caching SSD.
Altijd een aparte SSD bestellen, bijvoorbeeld de Crucial M4 256GB of de Samsung 830 / 840 256GB voor rond de 150,- euro.

Schijnbaar heeft de Dixons de pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH op voorraad voor 800,-
Houdt je nog 200,- om er een leuke SSD erin te stoppen.

Wil je zonder problemen helemaal klaar zijn, bij Komplett heb je deze met i7, 16GB Caching SSD in samenwerking met een 1TB HDD voor 999,-

Dat had je zelf kunnen vinden toch?

[ Voor 76% gewijzigd door Quad op 24-12-2012 23:18 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-07 21:03
Olaf schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:15:
Lenovo laat weten nog te overwegen of de extra gpu-module hier geleverd moet gaan worden, dat zal voorlopig dus nog niet het geval zijn. Ze laten het onder andere afhangen van de reacties op Tweakers zeggen ze. ;)

Verder komt er volgend jaar mogelijk een Y500 die standaard al een extra gpu-module in plaats van optische drive heeft. Ook nog niet zeker though. Zodra ik meer weet horen jullie het.
Even een bump dan, want ik heb nu een Y500, en zou zeker wel zo'n extra GPU-moduletje willen hebben. Luisteren jullie mee, Lenovo? :*)

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
Quad schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:15:
Die SSD betreft een caching SSD.
Altijd een aparte SSD bestellen, bijvoorbeeld de Crucial M4 256GB of de Samsung 830 / 840 256GB voor rond de 150,- euro.

Schijnbaar heeft de Dixons de pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH op voorraad voor 800,-
Houdt je nog 200,- om er een leuke SSD erin te stoppen.

Wil je zonder problemen helemaal klaar zijn, bij Komplett heb je deze met i7, 16GB Caching SSD in samenwerking met een 1TB HDD voor 999,-

Dat had je zelf kunnen vinden toch?
Bedankt voor je reactie.

Maar die van 999 euro, moet daar dan alsnog een ssd bij gekocht worden? Met zo'n caching ssd start de laptop toch sneller op? Maar start hij ook merkbaar nog sneller op met een gewone ssd?

Wat ik er zo snel van begrepen heb is dat de laptop sneller wordt naarmate je hem langer gebruikt, doordat de caching ssd door heeft welke apps je het meest gebruikt. Dus eigenlijk misschien nog wel fijner dan een reguliere ssd, er van uit gaande dat je daar niet alles op kan installeren/ zetten vanwege het ruimte gebrek.

Of heb ik het (helemaal) mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Van die SSD merk je niets van, alle opslag en Windows staat op de 1TB HDD.
Cache is geen opslag hè!

Een normale SSD is sneller natuurlijk, maar als het mSata is kan je er ook een grotere mSata SSD erin zetten. Durf alleen niet te zeggen of het mogelijk is om daar Windows op te zetten en dus als OS disk te gebruiken is.

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 25-12-2012 00:24 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 07:55

Mip

Zijn de bovengenoemde ook een beetje geschikt qua gaming?
zit nu nog met een Asus G53JW-SX029V, maar ben nu een beetje rond aan het neuzen wat deze kan vervangen (hoop er nog zo'n €600,- voor te vangen, hoef ik nog maar een beetje bij te leggen op een nieuw exemplaar :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Y500 is wel de gamingnotebook op dit moment. Enkel als je een 17" wilt zijn er echte alternatieven in de vorm van de inspiron 17R SE en Precision M6700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
  • Laatst online: 07-09 20:43
Waarom zou je de Y500 kiezen boven de Y580? Puur prijs/kwaliteit verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Y580 is toch niet meer te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
Op http://www.lenovoshop.com...--Y-Serie/laptop_y_series staat hij nog gewoon in de webshop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel fors duurder dan in de pricewatch.

Om antwoord te geven op de vraag, volgens mij zijn er geen redenen om de Y500 te verkiezen boven de Y580. Het is eerder andersom: de Y500 bevat een imo lelijk rood toetsenbord en de optie tot GPU in de optical bay ga je waarschijnlijk niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
Grootste voordeel van de Y580 is de GTX660M tov de GT650M, maar dat lijkt me de extra 200 euro niet waard.. Buiten dat zijn ze, mijn inziens, nagenoeg gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De GTX 660m is identiek aan de GT 650m. Gewoon overclocken en er is geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
Dus zou de Y500 simpelweg de betere koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar mijn idee wel, puur vanwege de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
Zo dacht ik er ook over, thnx. Dan ben ik eruit kwa keuze. Alleen nog even langs de winkel om te kijken naar het glanzende scherm. Prefereer helaas toch mat, maar je kan niet alles hebben he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 07:55

Mip

edit; apart topic

[ Voor 96% gewijzigd door Mip op 30-12-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maud123
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-02 12:09
Heeft niemand moeite met Windows 8? Ik zit ook bij Dell te neuzen, maar wil Windows 7. En dat kan volgens mij niet op een Dell. Zelfs de keuzemogelijkheid met extra betalen bestaat volgens mij niet.
Ik zoek voor internet, mailen, office programma's, filmpje kijken, Photoshop, webredactie.....dus hoef niet zo profi.

Maar als mensen nog tips hebben: ik ben allergisch geworden van de koelinggeluiden op mijn oude laptop. Ik zoek stil, stil en nog eens stil....Tips???
15,6" -17,3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat je budget is. Maar de M6700 is momenteel erg scherp geprijsd: Verwijderd in "Advies laptop 17 inch". Volgens notebookcheck is die erg stil.

Als je iets simpelers zoekt: een latitude E6520 is relatief goedkoop op marktplaats. Ik heb er zelf ook een, en de fan gaat alleen aan als ik een 1080p filmpje ga kijken met de ventilatiegaten afgedekt door een dekbed. En dan nog hoor je hem nauwelijks.

Notebookcheck is over het algemeen een goede bron voor geluidsniveau van laptops: de asus N56, inspiron 17R SE en sony S15 zijn erg stil. De lenovo Y580 en inspiron 15R SE wat minder. Dan heb ik volgens mij alle populaire keuzes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maud123
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-02 12:09
Darkstone, enorm bedankt voor de reactie. Ik ga ermee aan de slag. Die M6700 zag ik al in je antwoord elders. Raar iets idd. Ik ga er toch nog eens naar kijken.
Daar moest ik geloof ik wel bijbetalen voor Windows 7...weet niet meer zeker. Gek dat dat bij Dell's simpelere modellen niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
Heb nu ruim een week de Y500 met i7, ssd en blu ray. Ik heb er nog geen games op gespeeld, maar ben er tot nu toe erg tevreden over. Hij start heel snel op, maakt 0,0 geluid (maar dat zal met gamen wellicht anders zijn) en de boxen zijn volgens mij voor een laptop erg goed. De batterij gaat redelijk lang mee, zeker als je hem in vliegtuigmodus zet (maar het zou van mij nog wel beter mogen)

De camera vind ik echt slecht voor een dergelijke laptop. Snap niet dat ze daar niet wat beters in hadden kunnen zetten. Lijkt wel hoe groter het apparaat hoe slechter de camera. Mijn galaxy s3 doet het het best, daarna mijn galaxy tab en daarna deze laptop. Is toch vreemd.

Waar ik wel heel erg aan moet wennen is Windows 8. Het ziet er wel mooi uit, maar of ik er echt blij mee ben weet ik nog niet.

Weet iemand waar ik een originele lenovo batterij kan kopen, bij voorkeur een grotere dan er bij zit? Heb gegoogled maar kan het niet goed vinden.

Mvg,

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De accu in de Y500 is al de grootste die ik de afgelopen 4 jaar in een consumenten notebook van dit formaat heb gezien.

Als je een langere accuduur wilt, kijk dan naar de lenovo T530, W530 of latitude E6530. Die doen het 8 a 9 uur. Om die reden heb ik een 2e-hands E6520 gehaald: de grafische prestaties stellen niets voor, maar de bouwkwaliteit en accuduur zijn top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hou er natuurlijk rekening mee dat er wel een i7 in hangt, zoals Darkstone al aangeeft zijn dit pittige accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een i7 zou geen significante invloed moeten hebben op de accuduur. Ik hoop dit binnenkort ook een keer te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 23:05
Ik zal de accuduur nu ik hem inmiddels meer dan een maand heb een keer testen.
Over de problemen met de touchpad, dit is enkel aanwezig bij de Elantech touchpads manufactured in November prior to 11/28/2012, ik zelf heb 1 van NoRRoD.nl met een synaptics touchpad en heb geen enkel probleem, kan me herinneren dat dit ook bij de asus ux31a het geval was bij de eerste die uit de fabriek kwamen. Gamen werkt zeer goed, speel o.a. Far Cry 3, waarbij ik soms zowel op het eigen beeldscherm als op een 2de beeldscherm het spel open heb staan en zelfs dan trekt hij het op volle prestaties zonder enige problemen, echter blaast hij hier wel behoorlijk wat warme lucht uit, maar de laptop zelf wordt op het toetsenbord en touchpad niet warm, echter wanneer er niet intensief wordt gegamed is hij geruisloos. Als je verder nog vragen hebt, beantwoord ik ze graag, je kan ze ook in mijn review stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door masterjorie op 26-01-2013 19:34 ]

Pagina: 1 2 Laatste