Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkamminga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-02 12:43
Ik heb 2 6850's in CrossFire hangen, en ze hebben het altijd prima gedaan, maar laatst had ik de pc even open en toen viel me op dat van de onderste kaart de fan niet draaide. Ik keek meteen naar de temperatuur, en in CCC stonden alle waarden op nul. De videokaart was helemaal goed aangesloten, en ik heb alles dubbel gecheckt. Ik probeerde via furmark stress test of de gpu wel gedetecteerd werd, en zodra de test begon, begon ook mijn videokaart te draaien, en deed hij gewoon voor 100% mee met renderen. :+

Op zich is er dus geen probleem, want de kaart doet het wel gewoon, maar ik was benieuwd wat dit zou kunnen veroorzaken. Is dit misschien een energiebezuinigingsmaatregel van de nieuwste AMD drivers?

Ik heb een Asrock 870 extreme 3 moederbord, een 850 watt voeding en de meest recente drivers. deze drivers heb ik al opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Als je dus de pc aan hebt en verder niets doet, dan draait de fan van de tweede kaart niet?
Naar mijn weten moet deze het altijd doen namelijk...

Heb eens twee keer een 6950 in CF gehad en beide kaarten waren altijd actief.
Zodra ik de pc aan deed gingen beide fans draaien, want beide kaarten krijgen 'stroom' zeg maar.

Misschien is er in tussentijd iets veranderd (drivers) maar dat zou ik wel vreemd vinden.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkamminga
de onderste kaart doet gewoon helemaal niets. pas als de crossfire echt wordt gebruikt dan begint de kaart te draaien.
Wat me vandaag ook opviel was dit: Als ik gewoon idle op mijn bureaublad ben, dan klokt de kaart terug naar 100/300, maar als ik dan na een tijdje weer terug kom bij mijn pc dan is de videokaart met de actieve aansluiting naar mijn monitor 70 graden, en de fans draaien op 50%. zodra ik dan mijn muis beweeg gaat ie weer terug naar 40 graden.

Zou dit ook veroorzaakt kunnen worden door drivers, of rainmeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Rickkamminga schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:33:
Wat me vandaag ook opviel was dit: Als ik gewoon idle op mijn bureaublad ben, dan klokt de kaart terug naar 100/300, maar als ik dan na een tijdje weer terug kom bij mijn pc dan is de videokaart met de actieve aansluiting naar mijn monitor 70 graden, en de fans draaien op 50%. zodra ik dan mijn muis beweeg gaat ie weer terug naar 40 graden.

Zou dit ook veroorzaakt kunnen worden door drivers, of rainmeter?
Over welke kaart heb je het hier, de eerste of de tweede :?

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Volgens mij is dit een functie in drivers, waarbij een grafische kaart uitgeschakeld kan worden op het moment dat hij helemaal niet gebruikt wordt. In ieder geval is dat functionaliteit die samen met de 7xxx serie is geïntroduceerd. Dat zou je eens kunnen uitzoeken.

• Rickkamminga
Bij crossfire heeft alleen de bovenste videokaart actieve aansluitingen, als je geen eyefinity gebruikt. Dus ik heb het hier over de bovenste videokaart. Mijn excuus voor de late reactie.
djfrankel schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:49:
Volgens mij is dit een functie in drivers, waarbij een grafische kaart uitgeschakeld kan worden op het moment dat hij helemaal niet gebruikt wordt. In ieder geval is dat functionaliteit die samen met de 7xxx serie is geïntroduceerd. Dat zou je eens kunnen uitzoeken.
Ja ik dacht dus ook al dat het in de drivers zat. Het probleem is dat mijn bovenste videokaart opeens helemaal voluit begint met het renderen van mijn bureaublad. Als ik fraps start en laat draaien totdat mijn onderste kaart uit gaat, geeft fraps gewoon 30 FPS. Maar zodra mijn 2e kaart uit gaat, geeft fraps aan dat mijn bureaublad met 5000+ fps wordt gerenderd. :(

Lekkere energiebesparing 8)7

• Codemeister
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:26
Ja, dit is een energiebesparing. Je kunt het uitzetten via het register.

Bij mij lopen sommige games waardeloos vanaf het moment dat de tweede kaart aanslaat, dit gebeurt in mijn geval meestal halverwege het laden. Daarom direct uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkamminga
Super bedankt codemeister, mijn kaart doet weer helemaal wat ik wil dat 'ie doet :)
Pagina: 1