Iedereen hier kent het wel, je bent de kerel in de familie die van alles van electronica meteen alles afweet
(of ja zo zien ze je toch)
Zo kreeg ik deze week de vraag om een htpc samen te steken. En aangezien het al een jaartje geleden is sinds ik mijn laatste pc besteld heb, ben ik natuurlijk niet meer volledig mee met wat op de markt is en wat de beste prijs/kwaliteit heeft.
Heb me dan maar een beetje ingelezen en dit is mijn huidig voorstel:
De persoon in kwestie in nog niet volledig zeker welk een kast hij hierbij wil, maar momenteel gaat zijn voorkeur uit naar een ATX model.
De pc zal vooral gebruik worden downloading, xbmc, beetje surfen en gamen (zaken zoals need for speed)
- Opmerking 1 (moederbord):
Heb hier een beetje mijn twijfels over. vind het een duurt mobo t.o.v. van de rest van het systeem. en indien er toch zou gekozen worden voor een ITX kast zou ik een van deze nemen.
Gigabyte GA-Z77N-WIFI ITX variant van bovenstaande + wifi
Zotac H77ITX-A-E heb zelf een zotac mobo in mijn htpc en ben daar zeer tevreden van
- Opmerking 2 (cpu):
de cpu heeft de Intel HD Graphics 4000 onboard.Dit is zeker en vast goed genoeg voor 1080p mkv files maar ben niet zo zeker voor games. Indien dit niet degelijk genoeg is zou ik gaan voor dit
Intel Core i3 3220 Boxed
Sapphire HD 6570 1GB DDR3
Zo kreeg ik deze week de vraag om een htpc samen te steken. En aangezien het al een jaartje geleden is sinds ik mijn laatste pc besteld heb, ben ik natuurlijk niet meer volledig mee met wat op de markt is en wat de beste prijs/kwaliteit heeft.
Heb me dan maar een beetje ingelezen en dit is mijn huidig voorstel:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3 3225 Boxed | € 120,90 | € 120,90 |
1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 119,95 | € 119,95 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 34,52 | € 34,52 |
1 | Nexus Real Silent SP802512L-03 | € 4,- | € 4,- |
1 | Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile | € 22,51 | € 22,51 |
1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 37,50 | € 37,50 |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 84,- | € 84,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 548,28 |
De persoon in kwestie in nog niet volledig zeker welk een kast hij hierbij wil, maar momenteel gaat zijn voorkeur uit naar een ATX model.
De pc zal vooral gebruik worden downloading, xbmc, beetje surfen en gamen (zaken zoals need for speed)
- Opmerking 1 (moederbord):
Heb hier een beetje mijn twijfels over. vind het een duurt mobo t.o.v. van de rest van het systeem. en indien er toch zou gekozen worden voor een ITX kast zou ik een van deze nemen.
Gigabyte GA-Z77N-WIFI ITX variant van bovenstaande + wifi
Zotac H77ITX-A-E heb zelf een zotac mobo in mijn htpc en ben daar zeer tevreden van
- Opmerking 2 (cpu):
de cpu heeft de Intel HD Graphics 4000 onboard.Dit is zeker en vast goed genoeg voor 1080p mkv files maar ben niet zo zeker voor games. Indien dit niet degelijk genoeg is zou ik gaan voor dit
Intel Core i3 3220 Boxed
Sapphire HD 6570 1GB DDR3