Toon posts:

Grappig iets gekreen maar niet weten wat het is?

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het grote plaate, maar kan iemand mij vertellen wat dit is? kreeg het in me hanen geduwd als zijnde 'netwerk kaart voor op compoort' dit lijkt me eigenlijk nogal sterk,

ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~a.koster1/wid.jpg

Verwijderd

Lijkt me wel OK, maar de snelheid is natuurlijk beperkt tot com snelheid (512kbps)

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:46
http://www.dlink.com/products/trans/de850/

2 minuten op Google ;)

Al moet ik zeggen dat ik nu nog steeds geen idee heb van wat het is , het schijnt een of andere netwerk-repeater te zijn???

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Dat is een converter voor BNC naar AUI bus, AUI is een oude bus.
BNC wat nieuwer.

Ethernet dus, gewoon netwerken.
Heeft dus niks met compoorten te maken.
En een compoort loopt max 115k2

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik was ook al op die dlink site geweest, maar ik zie niets staan over compoorten :( dus weet eigenlijk niet of ik er iets aan heb :( (en smapte er eignelijk de balle van wat ze zeiden op die site van dlink)

wel grappig . ik zag plaatjes van dit ding. allen deze lijkt wel uit de oertijd te stammen :P

Verwijderd

Topicstarter
hej, kijk. da's greappig ik heb ergens een oude 3com liggen met een bnc en een een of adnere aansluiting die me niets zei. ff kijken of het past

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:03

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Is aui naar bnc converter, voor op je oude HP X-terminal, bijvoorbeeld ..

I have usernames older than you.

• Bigs
  • Niet online
Wat je ook doet.. steek hem NIET in een joystickpoort..

Het is een convertor van Thick Ethernet naar Thin Ethernet, leuk voor als je een oude Sparcstation hebt.. de on-board lan daarvan heeft meestal alleen maar AUI en geen BNC of UTP.

• Bigs
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 11:52 schreef norvana het volgende:
hej, kijk. da's greappig ik heb ergens een oude 3com liggen met een bnc en een een of adnere aansluiting die me niets zei. ff kijken of het past
Dat past :) Alleen niet zo nuttig als die kaart zelf ook al BNC heeft, maarja.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Yep AUI-BNC converter.

Handig voor IBM RS/6000's maar ook voor wat oudere Cisco routers zoals de 2500 en 4000 serie.

Kost nieuw ongeveer 90 pieken.

Verwijderd

Jullie weten dus ook niks heh!!!

Dit is dus een transciever. Die zet het signaal op de AUI poort om in een signaal naar een BNC aansluiting. (Yeah right, dat zegt jullie zeker wel wat!!!!). Een transciever is ook verkrijgbaar van AUI naar UTP.

En op welke seriele poort dachten jullie dit 15 pins opject te kunnen aansluiten, op een poortje met 9 pootjes of een met 25 pootjes???

Get a life en volg een networking essentials cursus! |:(

B.t.w. behoorlijk stompzinnig van mij dat ik hier uberhaubt op reageer. :r

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 07:51

WarPuppy

Electronic Technology

Op vrijdag 01 juni 2001 11:49 schreef *snip* het volgende:
BNC wat nieuwer.

Ethernet dus, gewoon netwerken.
Heeft dus niks met compoorten te maken.
En een compoort loopt max 115k2
Yeps, zit nogal vaak op oude 3com ISA kaartjes..

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 01-03-2022 21:15 . Reden: Naam verwijderd op verzoek ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Op vrijdag 01 juni 2001 11:49 schreef *snip* het volgende:
BNC wat nieuwer.
Dit lijkt me idd het goede antwoord. Je hebt nl. 3 soorten ethernetaansluitingen:

1. 10base5: dit is een aansluiting met een AUI (15 polige sub-d) connector. De 15 polige kabel gaat dan op een transciever die op de ethernetkabel (yellowcable) is geschroefd. Dit is het oorspronkelijke ethernet. Zo een yellowcable is een flinke dikke kabel, dikker nog dan een TV coax. Op de uiteindes van de kabel zitten afsluitweerstanden.

2. 10base2: Dit is een aansluiting met de bekende coax connector. Gewoon een 50 ohm coax-kabel doorlussen van PC naar PC en op de uiteindes afsluitweerstanden van 50 Ohm. Dit is eigenlijk niets anders als 10base5 met de transcievers ingebouwd in de netwerkkaart. Veel goedkoper en makkelijker aan te leggen.

3. 10baseT : dit is het tegenwoordig veel gebruikte twisted pair, waar men gebruik maakt van hubs. Nog gemakkelijker en geen gedonder meer met afsluitweerstanden.

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 01-03-2022 21:16 . Reden: Naam verwijderd op verzoek ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Bigs
  • Niet online
Heej klojo.. lees eerst eens alle berichten voor je post en leef je frustraties ergens anders uit.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja. Zonder zo'n verloopstuk zou je de AUI dus met een Vampire-tap op een Thicknet-kabel moeten rammen (met enig geweld ja).

Maar aangezien de moderne coax-bekabeleing thinnet is, is zo'n verloopstuk wel prettig :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Dat past :) Alleen niet zo nuttig als die kaart zelf ook al BNC heeft, maarja.
sja. tis ook om ff te kijken , ik weet immidels ook waar hij vandaankomt, (een of andere ibm server) die ergens nog lekker druk aan het 'serven' was :p.
Nieuwprijs 90 piek? mmz? grappig
allen denk ik dat weinig mensen hier interesse in zullen hebbe

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Op vrijdag 01 juni 2001 11:58 schreef www.hadecom.nl het volgende:

Dit is dus een transciever. Die zet het signaal op de AUI poort om in een signaal naar een BNC aansluiting. (Yeah right, dat zegt jullie zeker wel wat!!!!). Een transciever is ook verkrijgbaar van AUI naar UTP.

En op welke seriele poort dachten jullie dit 15 pins opject te kunnen aansluiten, op een poortje met 9 pootjes of een met 25 pootjes???

Wil jij a.u.b. niet zo arrogant doen? :r

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

:r :r :r :r :r

Wat een walgelijke gast is dit zeg. Denkt dat hij alles weet. Als je GOED kon lezen had je gezien dat anderen het antwoord al hebben gegeven.

Wie denk je wel niet dat je bent.

Niet iedereen weet alles over netwerken en er is ook vast een tijd geweest dat jij het niet wist.

Wat een paardelXl!!!! :r :r :r Gast kan niet eens lezen.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Oe ! Oe !

Ik moet nog zo'n ding hebben ! Dan kan ik mijn 2e SPARCstation ook gaan netbooten :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
blaat
Wat ben jij een arrogante kwal... Jouw soort newbies halen hier dus het niveau omlaag :r

By each crime and every kindness, we birth our future

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

man! ik heb zo'n ding nodig! :)
maar 90 pieken is best aso.

lekker nivootje hier trouwens weer :r

• K-2SO
  • Laatst online: 27-04 15:20

Pardon ?
Inderdaad, laat die reactie de volgende keer maar lekker achterwege dan !
We zitten nou niet bepaald te wachten op zulke stompzinnige reacties van jouw kant.

Sukkel ...

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Och ja, wat moet je als het een tijdje down gelegen heeft ?

• K-2SO
  • Laatst online: 27-04 15:20
Euh ...
http://www.hadecom.nl

HaDeCOM is een bedrijf dat zich toelegt op het bieden van creatieve ICT oplossingen waarbij de klant centraal staat. Dit kan zijn doormiddel van consultancy op het gebied van kantoorautomatisering, implementatie van corporate netwerken, of zelfs levering van hardware. Mocht u interesse hebben in wat HaDeCOM voor uw bedrijf kan betekenen, neem dan contact op met ons.

Verder bieden wij voor klanten de mogelijkheid om via internet hardware te bestellen. Dit gaat op een transparante wijze en is uitgelegd in de order-manual.

U kunt met ons contact opnemen tijdens kantooruren voor een vrijblijvende afspraak.

HaDeCOM computers
Kummenaedestraat 104
6165BX GELEEN
T. 06-54341895
T. 046-4861123
F. 046-4861124
E. info@hadecom.nl

KvK: 14054819
Juist ja ... maar als je zo tegen je klanten tekeer gaat zie ik het somber voor je in. :Z

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jaaah, leuk geweest...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.