Halogeen vraagje en amerikaanse stekker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476027

Topicstarter
Hey ik heb al flink wat gezocht maar kan nou niet echt de info vinden die ik nodig heb.
Momenteel ben ik bezig met een oude beamer waarvan de lamp kapot is. Omtebouwen met een andere goedkopere lamp. De beamer heb ik deze overgekocht van een medetweaker.
Oud ding maarja maakt niet uit voor mij :P het is een 3m MP8640.

Ik heb er nou een halogeen lamp in zitten met een externe voeding(24v 250w). Hiermee werkt die wel redelijk maar jammer genoeg zat de officiele behuizing er niet bij voor de lamp dus al wat geprobeerd in elkaar te knutselen. Dus ik had een soort standaardje in elkaar geknutseld helemaal van ijzer dacht ik maar zaten nog wat rubber randjes hier en daar dus de rook kwam alweer uit de beamer hahaha!
Weet iemand of van die lampen behuizingen ook los te koop zijn?

En weet niet of het veel uitmaakt had al gelezen dat een reflector bij halogeen die helemaal reflecterend is het licht beter bundelt. Ik heb nu zo een reflector op me lamp zitten als deze hieronder maakt het veel uit kwa verschil als ik die vervang denken jullie?
Afbeeldingslocatie: http://www.cheaptronics.nl/5623-13363-large/hq-halogeen-reflector-lamp-mr11.jpg
Of als iemand anders een goedkoop led alternatief heeft zou ook mooi zijn! Teminste niet meer zoveel hitte _/-\o_ . Maarja geen zin om nog honderden euro's uit te geven hieraan dus tja ff kijken het beeld is nu wel redelijk maar ik denk niet echt dat het goed is voor de beamer om hem zo te laten draaien.

En dan nog een compleet ander vraagje ik heb een bose soundwave system gehad.
Afbeeldingslocatie: http://static0.vergelijk.be/fotos/183x160/7/9/2/8/bose-wave-music-system-platinawit-5517928.jpg
Maar diegene wist ook niet of die het deed en het apparaat heeft een amerikaanse stekker ;( .
Dus om nou een travo te gaan kopen 50 euro zonder te weten of die het dan doet is mij een te grote gok. Is hier misschien een creatieve oplossing voor :> ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480250

Naar een lampenwinkel gaan en een Europese stekker kopen en laten opzetten door een medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 480250 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:16:
Naar een lampenwinkel gaan en een Europese stekker kopen en laten opzetten door een medewerker.
Lig je nog te slapen? :P Ik kan zelf ook wel de goede stekker erop zetten maar 110v naar 230v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-07 09:22
Is het geen voeding die beide spanningen aankan dan? Vaak zijn die dingen van 100-240V. Staat er vast wel ergens achterop.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06:23
Aangenomen dat Ruku die mogelijkheid hierboven al uitgesloten had, dit heb ik achterop kunnen vinden :

Afbeeldingslocatie: http://www.pawnplex.com/Stereo-sys/awrcc1/DSC00259.JPG
http://www.pawnplex.com/Stereo-sys/awrcc1/index.html

50 of 60 watt maximaal dus, ik kan het niet met zekerheid lezen.
Dan heb je dus een omvormer nodig van ca. 75 watt, en die kost 18 euro op deze site, geen 50 dus.

Voor een apparaat van 600 euro dollar nieuwprijs mss wel een gokje waard of misschien kan je tijdelijk wel zo'n omvormer lenen van iemand ?

[ Voor 5% gewijzigd door kitao op 10-11-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
nee die kan dus niet op 230v.

waar lees jij 50/60 w max
ik zie alleen 80w max staan, daarboven staat 50/60Hz,

edit
bij nader inzien. de 8 zou ook een 6 kunnen zijn

[ Voor 20% gewijzigd door timberleek op 10-11-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Ik zou het op kunnen zoeken in een handleiding ergens maar ik ben TS niet.
Er staat iets van 60 of 80 watt max, dan zal dat omvormertje van 75 W wel voldoende zijn.
Het ging mij erom dat die geen 50 euro kosten zoals Ruku dacht. :)

En ik heb zoiets niet in huis anders had hij die best even kunnen komen ophalen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Bij het aansluiten van geluid of beeldsystemen is het vaak wel verstandig minimaal dubbel het vermogen van je omvormer te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Je hoeft toch ook niet het volume op 10 te zetten voor een testje of er uberhaupt wel geluid uit komt ?
Maar ok, het is wrs een goed advies, daar niet van

Dan heeft Ruku wel deze bakkist nodig :

Afbeeldingslocatie: http://omvormer.seasites.nl/customers/omvormer.seasites.nl/galerij/.thumbs/productengroot/t_160x160_KERT-AT110.jpg
Omvormer 230V -in- naar 110V -uit- KERT - max 150 watt
Omvormer.nú € 59,- :-(

[ Voor 45% gewijzigd door kitao op 10-11-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb ooit eens een Amerikaanse ps2 bekeken van binnen, omdat een vriend die mee had gebracht. Daar blijkt een universele voeding in te zitten. Nieuw snoertje eraan en klaar.
Aan gezien aan jouw apparaat een vast snoer zit, denk ik niet dat dit werkt, maar je kunt altijd eens kijken op de trafo/voeding die erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:27

Stoney3K

Flatsehats!

Bartjezz schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:12:
Ik heb ooit eens een Amerikaanse ps2 bekeken van binnen, omdat een vriend die mee had gebracht. Daar blijkt een universele voeding in te zitten. Nieuw snoertje eraan en klaar.
Aan gezien aan jouw apparaat een vast snoer zit, denk ik niet dat dit werkt, maar je kunt altijd eens kijken op de trafo/voeding die erin zit.
Heb je er toen ook op gelet wat er aan spanningsaanduiding achterop de sticker stond? Meestal staat er dan iets van 100-240V~ op, niet specifiek 120V.

Als de TS er gewoon een stekker aan klust terwijl er géén universele voeding in zit (maar gewoon een trafo) sloopt hij gewoon het apparaat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Stoney3K schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:40:
[...]

Heb je er toen ook op gelet wat er aan spanningsaanduiding achterop de sticker stond? Meestal staat er dan iets van 100-240V~ op, niet specifiek 120V.

Als de TS er gewoon een stekker aan klust terwijl er géén universele voeding in zit (maar gewoon een trafo) sloopt hij gewoon het apparaat.
Ik heb toen op de voeding gekeken ín het apparaat, op het stickertje stond gewoon 110/120V 60Hz. Op de voeding intern stond dat die geschikt was van 100/240V 50/60Hz, dus gewoon een ander snoertje eraan en klaar.
Maargoed, ik heb ook geschreven dat TS op moet passen, omdat hier waarschijnlijk een vast snoer aan zit en denk ik een trafo, maar dat moet TS zelf even kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-07 11:47

ThaHandy

Discovery Channel

handleiding geeft aan:

AC Power Rating:
120V~ 50/60Hz 60W

helaas, dat wordt een omvormer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
Het zou inderdaad kunnen dat er wel een universele voeding in zit. Maar hier kun je niet van uit gaan. Dan zul je inderdaad al de unit moeten openmaken.

De max werkspanning op de bufferelco's kan dan al een grote indicatie zijn. als dit niet 330-400V is kan hij sowieso niet op ons net zonder trafo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jammer dan maar is op zoek om hem eerst even ergens te uittesten voor ik zo een vaste trafo koop voor dat ding. Ik moet eigenlijk maar is een keer goede regelbare voeding kopen maar die dingen zijn zo achterlijk duur en goedkopere vaak wat onbetrouwbaarder. Maar binnenkort maar even een ATX voeding ombouwen voor me laagspanning voedingen :) maar eerst de beamer afmaken hahaha. Eigenlijk gek dat er niks simpels beschikbaar is om een stopcontact in te bouwen met ingebouwde omvormer. Maarja dat zal wel allemaal bewust zo moeilijk zijn gedaan om de markten goed gescheiden te houden :( .

Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/7844/9f37b9d21ca191052f095b6.jpg

Net maar even een 1500 lumen lampje 4000k gehaald zo ff uittesten of dit was is voor die beamer :o was 4 euro dus daar kan ik de gok wel op wagen en als het niks is kan hem altijd nog voor wat anders gebruiken :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Een regelbare voeding die regelt tussen 110 en 230 V AC lijkt me wel iets overdreven.
Feit is gewoon dat het verschil tussen het VS-net en het Europese historische gronden heeft die vergelijkbaar is met links of rechts rijden in het verkeer.
Nu omgooien kost kapitalen.
Sommige apparaten kunnen op 110 of 230 worden aangesloten, maar dat zijn extra componenten die bij de aankoopprijs worden meeberekend.
Ik weet niet of jij ook bereid zou zijn om een tv te kopen die je vanuit nederland naar de vs kunt meenemen zonder aanpassingen als ze je erbij vertellen dat je dan bv. 30 euro meer moet betalen.
En in het stopcontact inbouwen lijkt me ook niet zo handig, als je al kijkt op de link die ik postte, zijn die omvormers nu niet bepaald mini afmetingen.

Kijk gewoon even rond of iemand zo'n omvormer heeft of ga gewoon naar een winkel en dan geef je die persoon 3 euro om die Bose even aan te sluiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:50

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er staan een paar betaalbar op marktplaats:
http://kopen.marktplaats....0+volt&qsf=0&submit1=Zoek

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1