Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[feat]/[bug] Onderwerpgerelateerde forumnavigatie werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Beste devvers,

Op vrijdag 19 oktober schreef ik een [feat]/[bug] bericht over onderwerpgerelateerde forumnavigatie. Daarbij gaat het er in het kort om, dat je voorheen op een willekeurig onderwerp in het forum kon klikken en dat je alleen daaraan gerelateerde topics voobij zag komen. Een klik op PS3-games leverde dus alle topics op (uit de verschillende subfora) die over PS3-consoles en games gingen. Een klik op downloaden zorgde voor posts over SABNZBd, XMBC, Usenet, etc. Dat werkt nu helaas niet meer. Toen ik het topic schreef kon je nog op een populair onderwerp klikken, waarna je allerlei informatie kreeg, behalve de gewenste topics. Ondertussen is het zo, dat deze populaire onderwerpen helemaal niet meer klikbaar zijn en ik dus én geen forumberichten krijg die bij het onderwerp passen, én geen andere informatie die er in eerste instantie voor in de plaats kwam. (Lees voor de duidelijkheid - en het uitgebreide "onderzoek" - het door mij aangehaalde bericht nog eens.)

Als reactie op mijn vraag schreef ACM dat de forumtab ongeveer doet waar ik om vraag. (Lees ook zijn reactie.)

Nu zijn we een aantal weken verder en volgens mij werkt het nog niet zoals het hoort / zou kunnen. Natuurlijk zou ik een aantal topics kunnen bookmarken, maar dat is niet waar het hier omgaat. Ik wil net als voorheen gewoon op een onderwerp kunnen klikken en daarbij alle relevante informatie voorgeschoteld krijgen. Dus ook nieuwe topics en oude topics met bijpassende inhoud. De toevoeging die Tweakers had gedaan was op zich best handig, maar niet compleet.

Daarom nogmaals mijn verzoek: mag ondergerelateerde forumnavigatie terug?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Voor het gemak heb ik de 2 posts in mijn topic hieronder gequote:

Door Jorgen op vrijdag 19 oktober:
Bug? Feature? Ik weet niet of het de bedoeling is, maar...

...wat nu niet meer werkt: direct gaan naar posts over een bepaald onderwerp.

Voorheen klikte ik bijvoorbeeld voordat ik het spielerijforum bezocht altijd eerst op ps3 games en pc games. Op deze manier had ik in 2 tabbladen nette lijsten met topics die alleen over ps3 games of pc games gingen. Games die op meerdere platformen speelbaar waren, kwamen automatisch ook goed in de lijst terecht. Als ik dat nu weer probeer, dan krijg ik in plaats daarvan via de pricewatch allerlei PS3's in beeld, die ik zou kunnen kopen. Hartstikke leuk, maar niet wat ik zoek natuurlijk.

Datzelfde geld voor het client software forum (en waarschijnlijk alle forumonderdelen). Als ik wat wilde lezen over CP, SB of Sab, dan klikte ik op "downloaden" en zag ik alleen relevante topics voorbij komen. Hartstikke handig! Nu is het weg; dat mis ik erg op de site.

Nu vind ik wel dat die nieuwe resultaten iets toevoegen, want ze groeperen allerlei belangrijke, relevante informatie die je over zo'n onderwerp zou willen vinden; helaas uitgezonderd de forums posts. En volgens mij zijn nu juist de forumposts van essentieel belang. (Zeker op het forum!) Dat zou ik graag terug willen zien.

Een verdere toevoeging aan de huidige manier van werken, is dat we ook gelijk software/firmware updates en userreviews te zien krijgen.

Dus mijn idee:

Forum -> scroll naar bijv. spielerij -> klik op populaire onderwerpen -> nieuwe pagina met daarin: alle relevante forumposts in deze (sub)categorie, incl PW, incl sitereviews, incl userreviews, incl meuk/firmware.

Links binnen de site mogen gewoon in hetzelfde tabblad worden geopend.
Links naar andere sites mogen gewoon in een nieuw tabblad worden geopend.
Dat werkte al prettig.

Ik ben nog een laag naar beneden gegaan, maar daar werkt het ook niet zoals voorheen.
Ook als je al in het subforum bent, idg wederom client software algemeen, dan helpt het niks om op de populaire onderwerpen te klikken. Bij sommige van de woorden kom je in de eerder genoemde PW uit, of verschijnen er links naar artikelen over het onderwerp. Bij een hoop andere klikbare woorden kom je op een lege pagina uit.

Zo kom je via een klik op opensource (groot en blauw) uit bij een lijst met opensource gerelateerde zaken. Via een klik op XMBC (ook groot en blauw) kom je uit op een lege pagina. Een klik op usenet geeft een vrij nutteloze lijst met meuk, waarin SAB meerdere keren voorbij komt. Alleen de recentste zou voldoende zijn.

Echter, nog steeds geen relevante topics.

Dit maakt onderwerpgerelateerde forumnavigatie niet/nauwelijks mogelijk.
Het zou een heel stuk praktischer en overzichtelijker kunnen, denk ik.
Door ACM op vrijdag 19 oktober:
De forumtab bij onderwerpen was een van de gesneuvelde onderdelen om de planning te kunnen halen. En die doet straks volgens mij ruwweg waar je hier om vraagt.

Hij is echter al in ontwikkeling en komt komende week of de iteratie daarop online. Dus ik sluit dit topic, ondanks dat je zoveel moeite in je topicstart hebt gedaan :)

Mocht die daarna toch niet goed werken in jouw ogen, dan kan je daar uiteraard een nieuw feature-request bij doen :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:34

crisp

Devver

Pixelated

De forumtab in onderwerpomgevingen is nog in ontwikkeling en zit er dus nog aan te komen ;)

Intentionally left blank

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Dankjewel crisp; dan wacht ik nog even rustig af.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 21:55
Wat Crisp zegt :) ik sluit dit topic, gezien dit een feature is die er al aan zit te komen

Dit topic is gesloten.