Ik ben bezig met het verbeteren van de SQL query op de index pagina's (de dag-overzichten) op mijn website: *snip* Niet relevant: spam
Een uitzending kan verschillende typen video's bevatten, waaronder altijd 1 met classname 'uitzending' en voor de rest vaak 'eps_fragment'. Ook zijn er uitzendingen zonder een echte 'uitzending', dus die bevatten alleen andere classes.
Ik zou graag willen dat bij het groeperen van de lijst, de uitzending in het overzicht komt, mits deze er is. Nu krijg ik vaak een fragment in het overzicht.
Hier mijn huidige SQL query:
Ik had wat gespeeld met die order2, maar ik lees op internet dat dit niet uitmaakt, omdat het groeperen voor het sorteren gebeurd. Hoe moet het dan wel precies in dit geval? Ik kom er niet echt uit.
Een uitzending kan verschillende typen video's bevatten, waaronder altijd 1 met classname 'uitzending' en voor de rest vaak 'eps_fragment'. Ook zijn er uitzendingen zonder een echte 'uitzending', dus die bevatten alleen andere classes.
Ik zou graag willen dat bij het groeperen van de lijst, de uitzending in het overzicht komt, mits deze er is. Nu krijg ik vaak een fragment in het overzicht.
Hier mijn huidige SQL query:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| SELECT id, title, broadcastdatetime as date, thumbnail, episodekey, serieskey, samenvattinglang, serienaam, classname, UPPER(station) as station, broadcastdatetime, IF(classname = 'uitzending', 1, 0) as order2, COUNT(*) as count FROM items2 WHERE DATE(broadcastdatetime) = DATE(NOW()) - INTERVAL $daysback DAY GROUP BY episodekey ORDER BY broadcastdatetime DESC, order2 DESC |
Ik had wat gespeeld met die order2, maar ik lees op internet dat dit niet uitmaakt, omdat het groeperen voor het sorteren gebeurd. Hoe moet het dan wel precies in dit geval? Ik kom er niet echt uit.
[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 10-11-2012 03:07 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs