Q-park kaartje kwijt? 69 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 3.698 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325202

Topicstarter
Goeiedag Tweakers,

Ik heb gisteren geparkeerd in Q-park Groningen, en toen ben ik mijn kaartje kwijt geraakt. Ik had maar een uurtje geparkeerd maar omdat ik het kaartje kwijt was moest ik 69 euro betalen om weg te rijden. Ik had op dat moment niet zoveel geld op mijn betaal rekening staan dus ik kon ook niet weg. Er stond niemand bij de balie en ik moest contact opnemen via de info knop in de garage. Ik kreeg een vrouw aan de lijn en toen heb ik gevraagd of ik anders kon betalen maar dat kon helaas niet. Ze kon mij ook niet verder helpen ik moest maar 69 euro neerleggen om weg te rijden. Toen raakte ik een beetje gefrustreerd en ik heb op de knop gedrukt bij de slagboom voor een nieuw kaartje maar de slagboom herkende dat er geen auto stond dus kreeg ik geen kaartje. Uiteindelijk heb ik elke winkel afgebeld waar ik toen die dag was geweest om te vragen of er nog ergens een Q-park kaartje lag. En gelukkig lag hij toen bij de Big Bazar, de winkel was echter dicht. Dus moest ik even buiten wachten totdat een werknemer het kaartje kwam brengen. Ik was wel blij dat ik eindelijk weg kon. Maar ik ben best wel teleurgesteld in Q-park, ik zat bijna vast in hun garage.

Ik vraag me af als de politie douane en belasting dienst allemaal camera's hebben om kentekens te herkennen waarom kan Q-park dan niet zoiets verzinnen en dan hoef je nooit meer een kaartje bij je te hebben. Is er geen financieel belang bij? Eén ding is zeker en dat is dat ik nooit meer in zo een parkeer garage ga staan ik verzin wel iets anders. Verwachten ze dat ik er al 3 dagen sta, dat ze me 69 euro laten betalen voor een kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Weet je wat dat kost dat soort camera's? Garage is sowieso natuurlijk geen overheidsinstelling. Kaartje kwijt is overigens altijd max bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SCIxX schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 01:28:
Weet je wat dat kost dat soort camera's? Garage is sowieso natuurlijk geen overheidsinstelling. Kaartje kwijt is overigens altijd max bedrag.
Je hebt een camera nodig en een computer die kentekens herkend dat verschilt kwa prijs. Natuurlijk heb je dan geen kaartjes automaten meer nodig want als je uit de garage rijdt wordt je kenteken herkend dan pin je het bedrag bij het uitrijden en klaar is kees. Of je hoeft niet te pinnen dan zoeken ze gewoon je kenteken op en sturen ze een acceptgiro ofzo.

"Weet je wat dat kost" Nee weet jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En hoe dacht jij dat zo'n garage aan jouw adres komt als ze je kenteken hebben? Kunnen ze voor elke wanbetaler de politie gaan bellen, wat het hele land klauwen met geld gaat kosten. En alleen omdat iemand niet goed op zijn spullen let? Don't think so. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NMe schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 01:40:
En hoe dacht jij dat zo'n garage aan jouw adres komt als ze je kenteken hebben? Kunnen ze voor elke wanbetaler de politie gaan bellen, wat het hele land klauwen met geld gaat kosten. En alleen omdat iemand niet goed op zijn spullen let? Don't think so. :)
Nou dan delen ze gewoon die database met de politie. Dit gaat er niet alleen om omdat iemand niet goed op zijn spullen let. Iedereen raakt weleens iets kwijt, dit gaat om meer dan dat en dat is gebruikersgemak. Als jij met pech langs de weg staat zeg ik toch ook niet van oh dan had je maar een betere auto moeten kopen. En als iemand iets kwijt raakt hoef je ook niet gelijk te roepen van moet je maar beter op je spullen letten. En sinds wanneer gaat het over wanbetalingen hoe kom je daarbij? Als iemand het kenteken moet opzoeken van een wanbetaler lijkt me de kans nogal groot dat de wanbetaler zelf voor de kosten opdraait en waarschijnlijk nog veel meer moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:09

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 325202 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 01:24:
Ik vraag me af als de politie douane en belasting dienst allemaal camera's hebben om kentekens te herkennen waarom kan Q-park dan niet zoiets verzinnen en dan hoef je nooit meer een kaartje bij je te hebben. Is er geen financieel belang bij? Eén ding is zeker en dat is dat ik nooit meer in zo een parkeer garage ga staan ik verzin wel iets anders. Verwachten ze dat ik er al 3 dagen sta, dat ze me 69 euro laten betalen voor een kaartje?
a)jank niet - dit is in alle parkeergarages, naar mijn weten over de hele wereld
b)en ze hebben zo'n systeem niet omdat dat niet in hun belang is. Vaak staat er een groot bord met een waarschuwing bij de ingang.
c)als ze dit niet zouden doen, zouden wij slimme en vooral oneerlijke Nederlanders er massaal misbruik van maken. Zo zijn we dan ook weer. Niet?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik snap niet wat je bedoelt ik zie het zo:

1. Je rijdt een parkeergarage binnen en de camera herkent jouw kenteken en slaat het op in een database.
2. Je rijdt de parkeergarage uit de camera herkent jouw kenteken en haalt het geld van je rekening af voor de tijd dat je in die garage staat. Of stuurt een acceptgiro naar je huis of je betaalt met de pinpas bij het vertrekken of dergelijke.

Dat maakt alles toch veel makkelijker? Hoe zou je daar misbruik van kunnen maken zet er een slagboom neer in het geval dat het kenteken niet leesbaar is. En ik ga wel janken heel hard nu, want niemand begrijpt mij en ik voel me vernederd.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 325202 op 10-11-2012 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 325202 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 01:48:
[...]

Nou dan delen ze gewoon die database met de politie. Dit gaat er niet alleen om omdat iemand niet goed op zijn spullen let. Iedereen raakt weleens iets kwijt, dit gaat om meer dan dat en dat is gebruikersgemak.
Dus jij levert graag je privacy in waardoor elke malloot op basis van je kenteken weet waar je woont? Dat de politie dat kan is één ding, maar de bewaker bij Q-Park heeft daar helemaal niks mee te maken. Het zou nogal wat zijn als iemand je niet moet omdat je dubbel geparkeerd hebt en vervolgens een bewaker bij een parkeergarage omkoopt om je adres op te zoeken...

Jij moet gewoon op je spullen letten. Als je iets kwijtraakt heb je er gewoon niet goed op gelet en moet je niet mekkeren als je daar de boete voor moet betalen. Het staat nota bene in elke parkeergarage levensgroot op de borden...
Als jij met pech langs de weg staat zeg ik toch ook niet van oh dan had je maar een betere auto moeten kopen.
Nee, maar die vergelijking is krommer dan welke vergelijking dan ook die ik in het recente verleden gehoord heb. Als jij een auto hebt die stuk gaat, dan is dat meestal gewoon pech hebben. Als je iets kwijtraakt heb je gewoon niet goed opgelet.
En als iemand iets kwijt raakt hoef je ook niet gelijk te roepen van moet je maar beter op je spullen letten.
Jawel. :?
En sinds wanneer gaat het over wanbetalingen hoe kom je daarbij? Als iemand het kenteken moet opzoeken van een wanbetaler lijkt me de kans nogal groot dat de wanbetaler zelf voor de kosten opdraait en waarschijnlijk nog veel meer moet betalen.
Ja, en het systeem bouwen kost niks, en de politiemensen aan het werk houden ook niet, en dat terwijl het nu niemand iets kost behalve de malloot die z'n kaartje kwijtraakt.

Je zit nu te schelden op Q-Park terwijl je toch écht zelf niet goed met andermans spullen omgegaan bent. Als je goed opgelet had, dan was je dat ding niet kwijtgeraakt. Ga dan niet de schuld daarvan afschuiven op anderen. Het is je eigen schuld, niet die van het systeem.

Sowieso is dit niet de eerste keer dat je nogal ongenuanceerd komt ranten op anderen omdat je zelf niet voorzichtig bent geweest. Kijk in hemelsnaam eens in de spiegel.

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 10-11-2012 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:09

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 325202 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 01:57:
Dat maakt alles toch veel makkelijker? Hoe zou je daar misbruik van kunnen maken zet er een slagboom neer in het geval dat het kenteken niet leesbaar is. En ik ga wel janken heel hard nu, want niemand begrijpt mij en ik voel me vernederd.
[Jip & Janneke]
Een parkeergarage exploitant is een persoon/bedrijf die geld wil verdienen. Ze zijn geen bedrijf begonnen om jou een plezier te doen. Alles is erop gericht om maximaal winst te persen uit de parkeerbehoefte. Vandaar de tè krappe plekken en onmogelijk bochten die je moet draaien. Alles om zoveel mogelijk parkeerplekken te realiseren. Een computer met kentekenherkenning zou, buiten de privacyproblemen die er geheid komen, te duur zijn en daarmee in strijd met hun winstbeginsel. Bovendien is het veel te klantvriendelijk...
[/Jip & Janneke]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NMe schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 02:00:
Dus jij levert graag je privacy in waardoor elke malloot op basis van je kenteken weet waar je woont? Dat de politie dat kan is één ding, maar de bewaker bij Q-Park heeft daar helemaal niks mee te maken. Het zou nogal wat zijn als iemand je niet moet omdat je dubbel geparkeerd hebt en vervolgens een bewaker bij een parkeergarage omkoopt om je adres op te zoeken...
Nee natuurlijk doe ik dat niet maar ik zeg ook niet dat het zo hoeft te werken. Je zou bijvoorbeeld ook gewoon bij het wegrijden kunnen pinnen of contant kunnen betalen. Of met de telefoon
Jij moet gewoon op je spullen letten. Als je iets kwijtraakt heb je er gewoon niet goed op gelet en moet je niet mekkeren als je daar de boete voor moet betalen. Het staat nota bene in elke parkeergarage levensgroot op de borden...
Nou het stond echt helemaal nergens en ik ben niet blind ofzo. En misschien zeur ik omdat ik een boete moet betalen maar ik weet dat het ook anders kan. Jij bent achterlijk want je doet alsof mensen perfect zijn en nooit iets kwijtraken zolang je maar op je spullen let
Nee, maar die vergelijking is krommer dan welke vergelijking dan ook die ik in het recente verleden gehoord heb. Als jij een auto hebt die stuk gaat, dan is dat meestal gewoon pech hebben. Als je iets kwijtraakt heb je gewoon niet goed opgelet.
Oke dus als ik iets kwijt raak dan let ik gewoon niet goed op maar als mijn auto stuk gaat dan is het gewoon pech hebben? Alsof je zelf geen controle hebt over de betrouwbaarheid van het voertuig waar je in zit.
Ja, en het systeem bouwen kost niks, en de politiemensen aan het werk houden ook niet, en dat terwijl het nu niemand iets kost behalve de malloot die z'n kaartje kwijtraakt.
Waar heb je het nou over die politie is toch wel aan het werk of ze nou iets doen of niet, wat heeft het nou met de politie te maken dan. Als je je kaartje kwijtraakt moet je 69 euro betalen aan qpark niet aan de politie? Dus ik snap niet waar je het over hebt. Het systeem bouwen kost inderdaad niks want het is er al. Het zou zelfs goedkoper kunnen worden dan het systeem met de kaartjes en betaalautomaten.
Je zit nu te schelden op Q-Park terwijl je toch écht zelf niet goed met andermans spullen omgegaan bent. Als je goed opgelet had, dan was je dat ding niet kwijtgeraakt. Ga dan niet de schuld daarvan afschuiven op anderen. Het is je eigen schuld, niet die van het systeem.
Ja maar het kan ook anders, de douane belastingdienst politie en weet ik veel wie nog meer kan wel kentekens automatisch herkennen omdat ze er bakken met geld mee verdienen. Maar als techniek in wordt gezet voor gebruikers gemak en om mensen te helpen die weleens kaartjes kwijtraken laat het dan maar zitten hoor. Mphilipp heeft gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hoe moeilijk is het om dat kaartje gewoon in je portomonee te stoppen, dan verlies je dat kaartje ook niet zo snel.

Kenteken-camara systeem zou kunnen, wordt parkeren direct 4x zo duur. Dan nog de mensen die met valse platen rijden die zijn gestolen (bezinedieven enzo).

Denk je dat de supermarkt ook je boodschappen komt brengen bij je thuis als je wat in de winkel laat liggen? Als je met pin betaalt kan daar ook wel achter gekomen worden. Maar je eigen stommiteit afschuiven richting dat een ander maar met een andere systeem moet komen vind ik nogal een loze kreet.

Het is lullig dat je je kaartje kwijtraakt, maar het is ook lullig als je je mobiel kwijt raakt. Kost je ook geld.

De belastingdienst en douane zijn geen bedrijven maar enkel instellingen die geld voor de overheid moeten binnen halen, en daar loont het de moeite.

Maar gelukkig heb je de vrije keuze om je wagen in een parkeergarage te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 02:21:
Hoe moeilijk is het om dat kaartje gewoon in je portomonee te stoppen, dan verlies je dat kaartje ook niet zo snel.
Kenteken-camara systeem zou kunnen, wordt parkeren direct 4x zo duur. Dan nog de mensen die met valse platen rijden die zijn gestolen (bezinedieven enzo).
Denk je dat de supermarkt ook je boodschappen komt brengen bij je thuis als je wat in de winkel laat liggen? Als je met pin betaalt kan daar ook wel achter gekomen worden. Maar je eigen stommiteit afschuiven richting dat een ander maar met een andere systeem moet komen vind ik nogal een loze kreet.
Het is lullig dat je je kaartje kwijtraakt, maar het is ook lullig als je je mobiel kwijt raakt. Kost je ook geld.
De belastingdienst en douane zijn geen bedrijven maar enkel instellingen die geld voor de overheid moeten binnen halen, en daar loont het de moeite.
Maar gelukkig heb je de vrije keuze om je wagen in een parkeergarage te zetten.
Ik had het kaartje ook in mijn portemonnee ik was hem kwijtgeraakt bij de kassa. Kenteken-camera systeem hoeft helemaal niet zo duur te zijn ik zie niet in waarom. Valse platen kunnen dan juist heel makkelijk herkent worden. En ja het is lullig als je je mobieltje kwijtraakt maar je kan toch via gps hem traceren op de computer? Of wordt je mobieltje daar 4x zo duur van? Het loont ook de moeite bij Qpark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Hoe wil je het kenteken systeem koppelen aan de kentekendatabae?! Ik wil niet dat 1 of andere instelling/bv/particulier zo bij mn adresgegevens kan aan de hand van mijn kenteken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

-tom-562 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 02:40:
Hoe wil je het kenteken systeem koppelen aan de kentekendatabae?! Ik wil niet dat 1 of andere instelling/bv/particulier zo bij mn adresgegevens kan aan de hand van mijn kenteken
Mja, dat lijkt trolloos niet te interesseren. Hij heeft liever dat anderen ervoor zorgen dat hij niet meer slordig kan zijn. Dat dat allerlei privacyissues met zich meebrengt is blijkbaar niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nee, valse platen kunnen niet makkelijk herkent worden. Privacy zorgt er voor dat particulieren bedrijven als een parkeergarage in de systemen van politie / justitie / rdw kunnen kijken.

Enig idee waarom het EPD en de DNA databank zijn afgeschoten. Of de vingerafdrukken bij gemeentes voor in het paspoort wat nog steeds niet helemaal goed geregeld is. Zelfs de politie kan niet eens bij een ander korps in het systeem kijken. Laat staan dat een parkeer garage toegang tot de NAW zal krijgen op basis van kenteken informatie.

Mijn GSM heeft geen GPS. Hoe kom je er dan bij dat ie gevonden zou kunnen worden? Tuurlijk als iemand hem vind ja, maar ik zelf niet hoor als ik niet weet waar die is.

[ Voor 8% gewijzigd door RaZ op 10-11-2012 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-tom-562 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 02:40:
Nou ik zag het zelf namelijk zo:

1. Je rijdt de garage binnen en je staat voor de slagboom op dat moment maakt een camera een foto van jouw kenteken en maakt een entry aan in een database die kan bijhouden hoe lang jij parkeert.
2. Deze camera/computer heeft nog een aparte database voor gestolen kentekens en dat soort onzin zodat de slagboom dan niet opengaat maar deze computer heeft dus geen database met adres gegevens hij houdt alleen bij hoelang je parkeert en of kenteken niet gestolen is of dat soort dingen.
3. Je rijdt de garage uit en je staat voor een slagboom op dat moment ziet de camera dat je weer weg wilt en hij kan ik de database kijken hoelang je hebt geparkeerd bijvoorbeeld 3 uur.
4. Je stopt je pinpas erin bij die slagboom of contant geld zodat je weg mag en je kenteken wordt gelijk weer verwijdert.

@RaZ De politie heeft een centrale database waar iedereen die aangifte heeft gedaan omdat ze kenteken is gestolen zijn gestolen kenteken in kan zetten. Daar hoef je dus geen NAW gegevens bij te hebben je hoeft alleen maar te zien of de kenteken gestolen is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 16:41
Ja en iedere persoon kan zomaar bij die database 8)7.

Daarnaast is de wegenwacht vergelijking op wel meerdere plekken krom te noemen. Allereerst betaal je daar van te voren omdat je geholpen wilt worden. Net zoals in een winkel. Dat je zoiets niet kunt beredeneren, tja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat jij niet ziet:

Pinstoring, en dan sta je vooraan in rij voor het betalen, blijk je geen cash op zak te hebben. Moet te toch ergens anders gaan pinnen, maar je kan niet voor of achteruit. Je houdt de boel dan op, en waarom? Omdat er zo af en toe iemand te lomp is om op z'n spullen te letten.

Ik zei het al eerder vandaag, het is zo makkelijk om met je vinger naar een ander te wijzen terwijl je zelf fout bezig bent. Iets met eigen verantwoording, en daar je zelf de consequenties voor dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

trolloos: waarom rijd je niet met de credit card naar binnen? Ik rij al jaren elke parkeergarage in en uit mbv de credit card, dan hoef je ook geen kaartje meer te bewaren (je krijgt ook geen kaartje), en al helemaal niet met 10 man in een naar urine ruikende vieze hoek bij een vieze automaat in de rij te wachten om te mogen betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Stewie! op 10-11-2012 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En wat moet de parkeergarage dan doen als ie z'n creditcard - net als z'n parkeerkaartje - niet goed wegstopt en die kwijt raakt.

Heeft ie het zelfde probleem natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stewie! schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 03:02:
trolloos: waarom rijd je niet met de credit card naar binnen? Ik rij al jaren elke parkeergarage in en uit mbv de credit card, dan hoef je ook geen kaartje meer te bewaren (je krijgt ook geen kaartje), en al helemaal niet met 10 man in een naar urine ruikende vieze hoek bij een vieze automaat in de rij te wachten om te mogen betalen.
Ik wist niet dat dat kon ik denk dat ik dat maar ga doen dan.

Toch vind ik dat ik een goed idee had. De rest van de mensen die op dit topic reageren denken niet eens na of zijn gewoon azijn pissers. In plaats van dat je wordt geholpen word je belachelijk gemaakt door een admin met geen verstand van zaken.

Denk mee en niet tegen ofzo ik ga slapen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:46
Jij maakt je helemaal druk om een parkeerkaartje die je uit slordigheid bent verloren, komt met ridicule ideeën voor camerasystemen en het ligt aan de hele wereld behalve jou; en dan noem je de mensen met realiteitsbesef azijnzeikers?

Dat is een aparte observatie. Only on Tweakers. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Geholpen worden met welk probleem? Dat jij je kaartje kwijt raakte. Je kan overal wel duizenden euro's techniek in stoppen, maar je hebt immer ook nog iets als een kosten vs baten verhaal.

Oplossing: Volgende keer iemand mee vragen die je kartje wil bewaren. Is ook een oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:10

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 325202 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 03:14:
Dat moet van twee kanten komen ;) Misschien hebben zij ook wel een punt :Z
Als je niet hoort wat je graag wil horen is dat niet omdat mensen niet meedenken; ze denken met je mee maar zijn 't niet met je eens. Dat is iets anders (en ieders goed recht). Als je graag een topic vol met ja-knikkers hebt die al je ideeën geweldig vinden en je de hemel in prijzen moet je 't maar eens elders proberen. Je weet donders goed dat 't hier vergeven is van de kritisch denkende mensen. Open dan geen topic als je niet tegen kritiek kunt.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 10-11-2012 03:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 15:23
Anoniem: 325202 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 03:14:
[...]
Toch vind ik dat ik een goed idee had.
(...)
Je idee is niet verkeerd, kan technisch vast prima werken. Privacy kan nog wel wat problemen opleveren, maar goed - wellicht ook op te lossen.

Maar beantwoord eens 1 vraag:
**Waarom** zou Q-park jouw systeem invoeren?

Waarom is jouw systeem in hun belang? Het geld krijgen ze toch wel binnen, je hebt geen alternatieven (afgezien van niet met de auto de stad in gaan), dus de huidige systemen voldoen voor Q-park prima. Mensen die niet zorgvuldig met hun spullen omgaan leveren zelfs grof geld op! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als je het niet eens bent met de voorwaarden die daar gelden, dan moet je elders parkeren. Je had ook gewoon ergens langs de kant van de weg kunnen parkeren, dan heb je dat probleem niet. Kans is wel aanwezig dat je dan wat verder moet lopen maar je zit dan niet vast dus je hebt je gewenste vrijheid :)

Als ze een kentekenregistratiesysteem in een parkeergarage gaan toepassen dan wordt het parkeren uiteraard weer duurder. Ik gebruik geen kaartjes, ik rijdt de meeste garages binnen met mijn chipknip op de pinpas (dat is dan ook wel het enige waar ik hem voor gebruik).

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
http://www.q-park.nl/nl/parkeren-bij-q-park/q-park-key

Maar ja.. Dan raak je natuurlijk die sleutel kwijt. :P

/edit
Oh, dan hang je die aan je sleutelbos. Oh wacht, dan raak je die natuurlijk ook kwijt. Toch maar camera's dan. Goed idee man. :)

[ Voor 38% gewijzigd door UltraSub op 10-11-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:35

SuBBaSS

-has Ryzen

LOL, met UltraSub en voegt daarbij toe:

http://www.yellowbrick.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

UltraSub schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:00:
http://www.q-park.nl/nl/parkeren-bij-q-park/q-park-key

Maar ja.. Dan raak je natuurlijk die sleutel kwijt. :P

/edit
Oh, dan hang je die aan je sleutelbos. Oh wacht, dan raak je die natuurlijk ook kwijt. Toch maar camera's dan. Goed idee man. :)
Ik ben met mijn vorige auto twee keer mijn kenteken kwijt geraakt (ruige buurt ;) ), misschien camera's met gezichtsherkenning aangesloten op facebook.

De oplossing is iemand op een brommer naar binnen laten rijden (ook wel eens gedaan voor een nieuw kaartje ;) ). Er uit is niet zo'n probleem met een brommer.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 10-11-2012 10:25 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 325202 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 01:57:
Ik snap niet wat je bedoelt ik zie het zo:

1. Je rijdt een parkeergarage binnen en de camera herkent jouw kenteken en slaat het op in een database.
2. Je rijdt de parkeergarage uit de camera herkent jouw kenteken en haalt het geld van je rekening af voor de tijd dat je in die garage staat. Of stuurt een acceptgiro naar je huis of je betaalt met de pinpas bij het vertrekken of dergelijke.

Ik zie en doe het zo:
1. je rijdt de parkeergarage in en je stopt gelijk het kaartje in je portemonnee
2. je loopt de parkeergarage in en je stopt het kaartje in de betaalautomaat en rekent af

Sorry hoor, maar wat jou overkomen is valt in de categorie pech.

Je kunt wel willen dat de parkeergarages allerlei ingewikkelde (en dure) systemen gaan installeren om jouw "pechmomenten" minder lastig/kostbaar te maken, maar die kosten worden dan doorberekend aan alle andere klanten die beter op hun spullen letten minder pech hebben.

Alsof parkeren nog niet duur genoeg is...tsssss....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

69 euro is wel veel, in Tilburg en Breda is het 20 euro dacht ik. Dat is ook het maximale dagtarief.

Maar in steden als Amsterdam en Utrecht zal het ook wel flink duurder zijn, voor die 20 euro kun je daar net een uurtje staan ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dus even samenvatten:
-je maakt gebruik van een dienst van een bedrijf met de bijbehorende voorwaarden
-je raakt zelf je kaartje kwijt
-je rijdt auto maar hebt blijkbaar niet genoeg geld om ook maar te kunnen tanken (!) of een kleine boete te betalen
-je wilt nu dat het bedrijf z'n bedrijfsvoering aanpast op een manier die ze geld kost (en waardoor de parkeertarieven dus voor iedereen omhoog gaan!) zodat de weinige mensen die niet op hun spullen letten goedkoper uit zijn?

Vrij kansloos als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hiervoor ga je toch geen topic openen? Je hebt algemene voorwaarden als je een parkeergarage in gaat (ok het is vaak niet te lezen, eerlijk is eerlijk maar ok) en jij gaat er parkeren en je wil er tegen strijden? je maakt gebruik van een dienst en jij wil eronderuit? Sorry dat gaat hem denk ik dan niet worden. Waarom denk je dat er algemene voorwaarden staat? jij bent niet zorgvuldig genoeg met je spullen?

Ik ben het ook niet mee eens met parkeerbeleid van o.a. Q-Park want ik parkeer regelmatig in Amstelveen in de garage met Yellowbrick voor max 10 min en moet er wel € 1,-- voor dokken. Ik maak gebruik van deze dienst. Ik laat deze kaart gewoon in de auto liggen (wat natuurlijk niet mag maar wie weet dat ik deze kaart gebruik?) want dan verlies ik deze niet want inbreken in mijn auto heeft geen zin want het alarm gaat keihard af en ben binnen 10 min toch weer terug. Maar het feit is wel ik maak gebruik van deze dienst en dit neem ik af en ik profiteer van en ik betaal er gewoon voor. zo is het.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Marzman schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:37:
69 euro is wel veel, in Tilburg en Breda is het 20 euro dacht ik. Dat is ook het maximale dagtarief.

Maar in steden als Amsterdam en Utrecht zal het ook wel flink duurder zijn, voor die 20 euro kun je daar net een uurtje staan ;)
69 euro komt me best bekent voor, het is hier zelfs zo dat als de Garage dicht is en je bent te laat ( dat is 21:00 hier op een vrijdag avond ) dan kan je dus niet je auto eruit rijden.
Wil je dat wel ?, kost je geloof ik zo rond de 100euro om iemand te laten komen die dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Over dat kentekensysteem, als je met de eurotunnel naar Engeland gaat en vooraf reserveerd dan kun je ook zo doorrijden dmv een kentekenscan. Als je dan aankomt rijden staat er al "Welkom Piet Jansen" bijvoorbeeld. Dus het bestaat in zekere zin al wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
FiXeR.nl schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:40:
Over dat kentekensysteem, als je met de eurotunnel naar Engeland gaat en vooraf reserveerd dan kun je ook zo doorrijden dmv een kentekenscan. Als je dan aankomt rijden staat er al "Welkom Piet Jansen" bijvoorbeeld. Dus het bestaat in zekere zin al wel. :)
Maar NL kennende, moeten we eerst het hele systeem zelf opnieuw uitvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Dit is wel zo'n beetje het voorbeeld waarom ik vind dat het slecht gaat in Nederland: iedereen wil bij haar/zijn handje vastgehouden worden lijkt het wel. Wat is er mis met eigen verantwoordelijkheid? Jij maakt gebruik van een parkeergarage, jij raakt het kaartje kwijt, parkeergarage geeft je een alternatief en vervolgens ga je met je vingertje wijzen naar de garage van ja, maar dat kan ik niet betalen, waarom hebben jullie geen betaalsysteem op basis van kentekenregistratie etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Op schiphol hebben ze wel kentekenregistratie. Als je je kaartje bent verloren kan je een nieuwe krijgen met je kenteken.

Waarom ze dit precies hebben ingevoerd weet ik niet, maar wellicht heeft het ook te maken met fraude en de abonnementhouders oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Laatst online: 08-05 12:22

Super_ik

haklust!

Mektheb schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:41:
[...]

Maar NL kennende, moeten we eerst het hele systeem zelf opnieuw uitvinden
In een parkeer garage in tilburg werkt het ook op kenteken. Je krijgt een kaartje bij binnenrijden, betaald daarmee bij de automaat (1 euro). Bij uitrijden gaat de slagboom dan vanzelf open. Mocht je niet herkent worden kun je altijd nog je kaartje gebruiken, maar het werkt eigenlijk altijd wel (voor mij).

Je hoeft dus ook niet te wachten tot je weer wegrijd met betalen, omdat het een vast tarief is.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:26
In Almere Buiten werken de parkeergarages ook met kentekenherkenning. Je kenteken staat zelf op je kaartje vermeld. Nadat je betaald hebt, herkent hij je bij de uitgang en gaat de slagboom automatisch omhoog zonder je kaartje in het apparaat te steken. Als hij je kenteken niet heeft herkent, moet je wel je je kaartje bij de uitgang in dat apparaatje steken. In andere garages in Almere gebruik ik idd al jaren de creditcard, ideaal met uitrijden.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Als je je kaartje kwijtraakt dan kun je alleen je zelf er op aanrekenen maar dan direct €69 moeten betalen is idioot hoog.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mektheb schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:36:
[...]

69 euro komt me best bekent voor, het is hier zelfs zo dat als de Garage dicht is en je bent te laat ( dat is 21:00 hier op een vrijdag avond ) dan kan je dus niet je auto eruit rijden.
Wil je dat wel ?, kost je geloof ik zo rond de 100euro om iemand te laten komen die dat doet.
Ik weet niet of het nog steeds is, maar bij een garage in Tilburg gingen om 4 uur s'nachts gewoon de slagbomen omhoog. Dan kon je er dus gratis uitrijden als je het wist (en veel mensen weten dat wel en wachten nog eventjes als ze rond die tijd weg willen).

Waarom ze dat doen of deden weet ik niet, misschien was de slagboom er een paar keer uitgereden na sluitingstijd :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat een aantal mensen hier niet goed begrijpt is dat er een groot verschil zit tussen kentekenregistratie en kentekenregistratie met NAW koppeling.

Een camera/computer die een kenteken kan lezen en op basis van dat kenteken in zijn eigen database gegevens kan opduikelen is imho niet zo erg. Maar wat TS wil is dat er gekeken wordt in een landelijke database en dat schaadt de privacy.

Wat wellicht zou kunnen als tussenmethode is dat je je aanmeld op de Q-park website met jouw kenteken en jouw gegevens en dan zou je voor parkeertarief + 20% (het systeem moet ergens van betaald worden) erin en eruit kunnen rijden enkel op kenteken als je je vooraf aangemeld hebt.
Maarja, dan moet je je wel aanmelden op 200 parkeergarages websites oid om het enigszins te maken zoals TS het wil.

Andere veel simpeler (en goedkopere mogelijkheid) is als TS gewoon een touwtje koopt, parkeerkaartje aan het touwtje om zijn nek bindt en er dan de hele dag zo meer rondloopt, dan is de kans op verlies veel kleiner.

[ Voor 12% gewijzigd door Gomez12 op 10-11-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Stewie! schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 03:02:
Stom genoeg accepteren niet alle parkeergarages dat. Blijkbaar is er in Haarlem een (Appelaar) die dat vroeger wel deed maar nu niet meer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zucht afgezien dat dit een hopeloze discussie is die de TS toch niet snapt omdat hij "de schuld bij een ander neerlegt "heb ik enkel een vraag voor hem :

Mocht dit systeem ooit ingevoerd worden wat jij voorsteld kan je dan ook je kenteken hier plaatsen dan kan iedere tweaker temminste op jouw kosten lekker parkeren.

Bovengenoemde optie door Gomez vind ik ook prima bind het om je nek het is JOUW verantwoording en niet die van de garage

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is ook wel mooi geweest. Parkeergarages kunnen wellicht handigere systemen gebruiken, maar de discussie komt voor uit een rant, en dat is weinig constructief.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.