Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben nieuw op dit forum ik hoop dat ik hier goed zit zo niet dan hoor ik het wel.

Ik wil een nieuwe telefoon kopen en twijfel tussen 3 telefoons. Samsung galaxy s3, htc one x, en de htc one x plus.

In eerste instantie ging ik voor samsung galaxy s3 maar ben geschrokken van de berichten op internet over het zwakke scherm dat nogal makkelijk soms zelfs spontaan lijkt te breken.

Hoe zijn jullie ervaringen met de s3 na langere tijd en welke telefoon zou jullie voorkeur hebben op dit moment?

Gr j

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:47

Quad

Doof

Het beste scherm op de markt is die van de One X.
Technisch gezien wel, er zijn mensen die het scherm van de S3 mooier vinden, ik vind zelf die van de One X het mooiste ook. Heb ze vaak genoeg kunnen vergelijken maar de kleuren weergave etc is gewoon mooier.

Moge duidelijk zijn dat ik een One X heb en geef fan ben van Samsungs schilletje. HTC Sense is vele malen lekkerder in gebruik.

De One X plus is minder in scherm maar sneller als de One X en de S3.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37
HTC One X heeft het allerbeste scherm, de S3 daarna en de HTC One X+ komt op een goede derde plaats, althans van wat ik heb gezien. Daarnaast is (Super) AMOLED en LCD niet met elkaar te vergelijken met metingen en dus ook niet op papier.

Of HTC Sense beter is dan TouchWiz, tja dat is persoonlijk. Voor mij is het geen punt, want ik kan er altijd een custom rom op zetten. Ik houd zelf toch liever van de stock Android experience. Dat het scherm fragiel is durf ik niet te zeggen, maar Gorilla glas is in de meeste gevallen voldoende bescherming.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:47

Quad

Doof

alex3305 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 00:50:
HTC One X heeft het allerbeste scherm, de S3 daarna en de HTC One X+ komt op een goede derde plaats, althans van wat ik heb gezien. Daarnaast is (Super) AMOLED en LCD niet met elkaar te vergelijken met metingen en dus ook niet op papier.
Je kan zeker wel de kleurechtheid etc meten.
Of HTC Sense beter is dan TouchWiz, tja dat is persoonlijk. Voor mij is het geen punt, want ik kan er altijd een custom rom op zetten. Ik houd zelf toch liever van de stock Android experience. Dat het scherm fragiel is durf ik niet te zeggen, maar Gorilla glas is in de meeste gevallen voldoende bescherming.
De software is persoonlijk, gaf ik ook al aan.
Maar ja, bij normaal gebruik zouden zowel de S3 als de One X goed mee blijven doen, als je er mee gaat gooien of laten vallen zullen beiden wel breken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Je kunt ze het beste eens gewoon bekijken, ik persoonlijk vind na een kleine aanpassing in de software de OLED van de Samsung erg mooi, en ik heb met beide toestellen gewerkt, en de software vind ik vergelijkbaar... Samsung is wat sneller in firmwares de laatste tijd en het toestel komt op mij zeker zo stevig over. De achterkant van de samsung is onvernietigbaar (vouwen en hij blijft perfect), en het scherm is qua stevigheid ook dik in orde. Hij is bij mij al een paar keer gevallen en nog kras vrij. Zelfs wel eens bij de sleutel in gezeten...

Een verwisselbare geheugenkaart + batterij (ik sjouw voor als ik naar het buitenland moet een tweede mee) is erg handig, en dat heeft de OneX (plus) niet.

Wat ik het mooiste vind, en ja: ook ik twijfelde, is het geweldige contrast van de OLED... zeker in het donker is het een genot video te kijken of op zwart/donkere software te kijken. Also je een rond scherm bedient soms! OLED = zwart=uit, terwijl de LCD van de OneX serie wat donkerblauwigs door het zwart heen laat schijnen.

Buiten aflezen? Tsja... dat wint de OneX. Maar de GS3 is niet slecht, in tegendeel: zelfs wel goed. En verder? Tsja voor die paar zondagen per jaar in Engeland... nah...

Ik kan ze beiden aanraden maar ik vrees dat de kwaliteit qua software van Samsung wat sterker is. De hardware is van gelijkwaardige kwaliteit naar mijn mening (als in: valbestendig), maar de vraag is: hoe belangrijk vind je zwart in het donker tegenover een gecalibreerde LCD? Persoonlijk vind ik OLED met één instelling anders zo goed als, zoniet beter dan LCD.

[ Voor 13% gewijzigd door Umbrah op 10-11-2012 01:01 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb een S3 maar vind het scherm van de One-X zeker wel beter. Aan de andere kant is het scherm van de S3 nog steeds ook erg goed.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37
Kleurechtheid kun je wel meten, maar het hoeft niet te betekenen dat iemand dan het scherm als mooi ervaart. Zo lees ik op een Google Plus update van Dan Wallach dat de Galaxy Nexus verder gaat dan het standaard sRGB spectrum, maar toch vinden veel mensen dit een lelijk scherm.

Persoonlijk vind ik het scherm van mijn Note mooier dan die van mijn vriendin der S3 en wat levendiger dan de HTC One X.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 09:41

Bullet NL

Eigen Wijs

Move, AND ---> MAA

Topics met dit soort vragen horen thuis in het Mobile Aankoopadvies forum.

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor de reacties!

ik had mijzelf al flink ingelezen en weet al het 1 en ander van de telefoons. De initiële voorkeur voor de samsung komt voort uit enig onderzoek.

Eigenlijk hoopte ik meer inzicht te krijgen of de berichten over glas breuk bij de s3 voortkomen uit slechte of foute behandeling van de gebruikers, of door zwakke of foute constructie van de behuizing. Of misschien dat de s3 vaker over dit onderwerp in het nieuws is omdat hij ook veel vaker verkocht is?

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
alex3305 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 01:00:e
Kleurechtheid kun je wel meten, maar het hoeft niet te betekenen dat iemand dan het scherm als mooi ervaart. Zo lees ik op een Google Plus update van Dan Wallach dat de Galaxy Nexus verder gaat dan het standaard sRGB spectrum, maar toch vinden veel mensen dit een lelijk scherm.

Persoonlijk vind ik het scherm van mijn Note mooier dan die van mijn vriendin der S3 en wat levendiger dan de HTC One X.
Veel mensen houden van noverdreven kleuren.
Overoigens heeft de Galaxy Nexus zo ongeveer het slechtste Super Amoled scherm dat ik gezien heb.
Het scherm van de Note is in sommige opzichten ook beter dan die van de S3.
Zelf vind ik de S3 een uitstekend toestel, het scherm vind ik het minste onderdeel.
Pagina: 1