Netstat "geweigerde pakketten" huh?

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:04
Laatst hier thuis andere kabels en switches geplaatst zodat ik nu met gigabitsnelheid kan overpompen naar m'n servertje. Om verbinding te testen wat testjes gedraaid, iperf etc. Maar nu zag ik in netstat voorbij komen dat ik een heel aantal geweigerde pakketten heb :? Heb de kabel naar switch al vervangen, maar helpt niet, waardes lopen nogsteeds op. Waar ligt dit aan? Normaal gesproken zou ik even rondneuzen op Google, maar kan maar heel weinig over deze fout terugvinden.

Netwerk adapter is een Intel dingetje onboard op het moederbord van m'n HP DC7800 SFF, onder W7 Professional

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Interfacegegevens

Ontvangen       Verzonden

Bytes                       934236660     2087864059
Unicastpakketten             8094076       28999160
Niet-Unicastpakketten          62304          10727
Geweigerd                        8272           8272
Fouten                              0              0
Onbekende protocollen               0

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Er was met Gigabit toch iets met jumbo frames?

Zit het niet in die instellingen?

Abort, Retry, Quake ???

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:04
Jumbo frames heb ik niet aanstaan. Dat werkt alleen als alle apparatuur op je netwerk dat ondersteunt, en dat is bij mij niet (altijd) het geval.

Heb net Windows 8 geinstalleerd, en daar hetzelfde probleem. Als ik gewoon rustig internet dan zijn het aantal geweigerde pakketten laag, maar pomp ik even een iso over, dan schiet het ineens de lucht in (binnen een minuut heb ik dan 2800 geweigerde pakketten).

Op m'n laptop die op dezelfde switch hangt heb ik geen problemen. Netwerkkaart is een Intel(R) 82566DM-2 gigabit-netwerkverbinding

[ Voor 72% gewijzigd door ThinkPad op 10-11-2012 00:08 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uit mij geheugen, en een quote van Technet:
"
Received Packets Discarded: The total number of input IP packets for which no problems were encountered to prevent their continued processing, but which were discarded (for example, for lack of buffer space). This counter does not include any packets discarded while awaiting re-assembly."

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device