Welke setup om via Synology muziek en films streamen??

Pagina: 1
Acties:

• DaProd
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Sorry voor mijn vage titel, tips welkom.

Ik begin een beetje moedeloos te worden omdat ik na zoveel zoeken en dingen aanschaffen (en deels weer verkopen) nog steeds de boel niet heb zoals ik het graag wil. Omdat ik het overzicht kwijt begin te raken heb ik graag wat tips van mensen die er wellicht meer verstand van hebben dan ik.

Wat ik graag wil: films en muziek vanaf mijn Synology streamen naar TV en versterker. Liefs wil ik daarnaast mijn muziek via de iPad kunnen aanzetten.

Voor het beeld zal ik 'kort' samenvatten wat ik het laatste jaar al gedaan heb:

-Eerst een HTPC samengesteld en met XBMC aan de praat gekregen. Dat liep prima, maar ik vond het vervelend om op mijn TV de download aan te moeten zetten, of alles vanaf mn PC daar eerst naartoe te moeten verplaatsen
-Dus: NAS aangeschaft, waarop ik alles met SabNZB kon downloaden via de iPad (ook net aangeschaft). Toen bleek dat internetten in woonkamer via iPad eigenlijk makkelijker ging, bedacht ik me dat ik eigenlijk die HTPC niet meer zo nodig had, aangezien de downloads ook allemaal via iPad/NAS gingen.
-Dus: Boxee box gekocht omdat dat de meest uitgebreide mediaspeler leek mét wifi en airplay functie. HTPC verkocht. Films afspelen op de Boxee gaat top, maar muziek afspelen zuigt. Zeer basale jukebox functie (alleen artiest/album sorteren en zoeken). Muziek afspelen vanaf NAS met iPad als bediening via airplay bleek enorm te stotteren en mega traag.
-Daarom maar een AppleTV gekocht vandaag. Maar kom er nu achter dat ik (ondanks itunes server op synology) toch altijd mijn computer met itunes aan moet hebben staan om de spullen vanaf mijn NAS af te spelen. Daar heb ik dus niks aan...

Mijn vragen nu:
-Heb ik een verkeerde keuze gemaakt met de Boxee en/of AppleTV? Kan ik misschien beter beide weg doen en zoeken naar een mediaspeler met zowel een goede film als muziek functie? Een die een goede remote control app heeft voor de iPad? Zo ja, welke?
-Of kan ik beter een oud Mac-mini-tje gaan zoeken? Zo ja, zijn dan wel alle filmformaten af te spelen?
-Of weet iemand andere work-arounds om mijn huidige probleem (computer moet aan staan) te verhelpen?
-Of heeft iemand een soortgelijke setup met NAS-Ipad-Boxee die wel zonder haperen de airplay functie kan gebruiken?
-Of kan ik het beste wachten totdat op termijn hopelijk een jailbreak voor de AppleTV komt?

Omdat ik snap dat mensen het overzicht in deze lange post mogelijk al kwijt zijn hier nog ff huidige setup:
1)Synology 212j
2)Boxeebox
3)AppleTV
4)PC met iTunes
5)iPad3

Alvast bedankt voor het lezen van mijn post en eventuele tips!
Greetz,
Sanne

The bartender never get's killed

• bolke de beer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-01 10:12
Voor mijn muziek gebruik ik een squeezebox receiver die ik bedien via de app iPeng op mijn iPad. Op de Synology draait de squeezebox server die je bij Synology kunt downloaden. Via deze opzet speel ik muziek vanaf de Synology.
De squeezebox server ondersteunt ook Spotify. Op de server draait de Spotify plugin van Triode, die veel uitgebreider is dan die van Logitech zelf. Synology's eigen media server vindt overigens ook gewoon de squeezebox, dus de server van Logitech heb je niet echt nodig.
iPeng heeft zijn eigen browser ingebouwd waarmee je bv muziek van Soundcloud kunt afspelen.
Heb trouwens een squeezebox gekozen omdat ik muziek wilde afspelen zonder TV aan te hoeven zetten.
Heb nog steeds geen mediaspeler gevonden die muziek wil afspelen zonder dat de TV aanhoeft.
Logitech stopt trouwens met het maken van de Squeezebox, las ik onlangs. Als alternatief kan je ook een Sonos kopen, die is alleen wel wat duurder.

• DaProd
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Ja, squeezebox had ik ook aan gedacht, fijn te horen dat daar wel een goede app voor is. Wel vind ik dat een dure optie om alleen muziek af te kunnen spelen. Dan zou ik goedkoper een airport kunnen gebruiken en dan middels ds audio op de ipad vanaf mn synology kunnen streamen via airplay..
Heb ondertussen toch voorlopig de Atv3 maar terug gebracht.
Nu dus vooral op zoek naar een mediaspeler die airplay (geluid) ondersteunt ter vervanging van mn boxee (die dat ook hoort te kunnen maar mega stottert)..
Thanx voor je info iig!

The bartender never get's killed

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41
Voor muziek kun je ook een externe geluidskaart gebruiken en deze aan je receiver aansluiten. Met DS Audio heb je dan al wat je wilt voor geluid. Voor films zou ik de boxee houden. Bevalt mij iig erg goed.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Een squeezebox is prima inderdaad voor muziek. Voor video volstaat in principe bijna elke client, behalve dan een ATV(3), omdat deze de meeste beeldformaten niet kan weergeven. Als je voor een WD Live, Rapsberry Pi, of wat voor andere speler zo'n beetje dan ook had gekozen, dan had je die problemen niet ;) De Boxee Box zou het zonder enig probleem direct vanaf je NAS moeten kunnen streamen. Met een app op je iPad zou je de Boxee Box moeten kunnen besturen (vergelijkbaar met hoe je dat bij XBMC zou doen).

iRacing Profiel