[iPhone4] Opeens gesimlocked?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
2 jaar geleden heb ik een losse simlockvrije iPhone 4 aangeschaft, en gewoon zonder problemen gebruikt met een Vodafone abonnement. Paar maanden geleden heb ik 'm bij de Apple Store laten vervangen door een refurb exemplaar omdat de home knop het niet meer deed. Dat toestel draaide ios 5.1.1, met een jailbreak. Nu heb ik net via Vodafone, met abonnementsverlenging, een 4s aangeschaft, en ook die doet het (met m'n nieuwe simkaart, die ik er bij kreeg) ook zonder problemen.

Mijn oude 4 wilde ik doorschuiven naar m'n dochter, die een KPN prepaid kaartje heeft. Ik heb 'm dan ook hersteld (via DFU mode) naar fabrieksinstellingen, waarbij ios6 geinstalleerd is.

Nu heeft ze haar kaartje bij The PhoneHouse laten bijknippen naar microsim formaat. Dat past wel, maar de iPhone 4 beweert nu dat er een simlock op zit. Hij zegt 't zelfde bij de simkaart van m'n partner (KPN abonnement), en bij mijn eigen simkaart (Vodafone abonnement, dus).

Wat kan hier aan de hand zijn? Hoe kan het toestel opeens gesimlocked zijn? En bij welke provider, dan? En hoe kom ik er weer af??

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:16
Wat geeft hij precies aan? Is het niet gewoon de simlock van je simkaart die je met een pincode ontgrendeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Topicstarter
Bij de stap "Uw iPhone activeren" zegt de iPhone "Alleen compatibele SIM kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iPhone te activeren. Plaats alstublieft de SIM kaart die bij uw iPhone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende SIM kaart."

Ook de oude Vodafone SIM kaart geeft overigens deze melding, nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Gevalletje Apple Store, daar komt het toestel toch vandaan?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Topicstarter
Klopt, maar als ik de treinreis Ermelo <> Amsterdam kan vermijden, dan graag.
Hij blijkt, volgens iemand op iPhoneclub.nl, gesimlocked te zijn op een Argentijnse (!) provider :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Topicstarter
Hm, ik ben er uit, samen met Apple support. Er is bij het omruilen een tikfaut gemaakt in het serienummer. En daardoor heb ik nu de policy van een ander toestel. Toch ff bij de Apple store langs, vrees ik.

Pagina: 1