Edit: Verzoek om ervaringen van anderen
Ik wil iedereen vragen die in het bezit is van een ASRock FM2A75M-ITX de volgende test te draaien:
Prime95 + Furmark
Monitor het gedrag en temps van je hardware via:
CPUID HWmonitor
CPU-z
Plaats je bevindingen in dit topic en zet aub ook even je systeem specs er bij.
Beste Tweakers,
Ik heb onlangs een AMD apu itx systeem gebouwd. Alles soepel verlopen en dan is het tijd om de prestaties te testen
. Tijdens het spelen van CS:GO heb ik af en toe last van drops, dan schiet de FPS van 80 ineens naar 30 en twee seconden later weer omhoog. Hierdoor ben ik op onderzoek uit gegaan en na wat stappen heb het volgende geconstateerd:
Wanneer de GPU voor 100% belast word clocked de CPU terug naar ongeveer 1,4 ghz. Ik heb dit getest door Prime95 en FurMark tegelijk te draaien (ik zet furmark natuurlijk een minuutje later aan). Wanneer ik Prime95 en FurMark draai blijft de CPU constant op 1,4ghz hangen. In-game schiet de clocksnelheid dan met 2 a 3 seconden naar beneden en dan weer omhoog naar 3,8ghz. Dat is opzich niet vreemd omdat daar de GPU belasting waarschijnlijk niet continu 100% is.
Wat ik geprobeerd heb:
Cool n Quiet uitschakelen
CPU throttle uitschakelen
Energie profiel op performance gezet in windows 8
Het systeem bevat de volgende onderdelen:
AMD A10 5800K
FM2A75M-ITX
KHX1866C9D3K2/8GX
Crucial m4 128GB
Be Quiet L7 300watt
Zijn er meer mensen met een AMD Trinity set-up die kunnen testen of ze dit verschijnsel ook hebben, of nog beter iemand die een oplossing weet
?
Alvast bedankt!
Jochem
PS. Temperaturen van het systeem zijn:
Oeps vergeten in startpost te zetten, temps zijn:
CPU Load max: 50 graden
CPU Idle (zonder QnC): 30 graden
Chipset temp: 27 ~ 34 graden
Ik wil iedereen vragen die in het bezit is van een ASRock FM2A75M-ITX de volgende test te draaien:
Prime95 + Furmark
Monitor het gedrag en temps van je hardware via:
CPUID HWmonitor
CPU-z
Plaats je bevindingen in dit topic en zet aub ook even je systeem specs er bij.
Beste Tweakers,
Ik heb onlangs een AMD apu itx systeem gebouwd. Alles soepel verlopen en dan is het tijd om de prestaties te testen
Wanneer de GPU voor 100% belast word clocked de CPU terug naar ongeveer 1,4 ghz. Ik heb dit getest door Prime95 en FurMark tegelijk te draaien (ik zet furmark natuurlijk een minuutje later aan). Wanneer ik Prime95 en FurMark draai blijft de CPU constant op 1,4ghz hangen. In-game schiet de clocksnelheid dan met 2 a 3 seconden naar beneden en dan weer omhoog naar 3,8ghz. Dat is opzich niet vreemd omdat daar de GPU belasting waarschijnlijk niet continu 100% is.
Wat ik geprobeerd heb:
Cool n Quiet uitschakelen
CPU throttle uitschakelen
Energie profiel op performance gezet in windows 8
Het systeem bevat de volgende onderdelen:
AMD A10 5800K
FM2A75M-ITX
KHX1866C9D3K2/8GX
Crucial m4 128GB
Be Quiet L7 300watt
Zijn er meer mensen met een AMD Trinity set-up die kunnen testen of ze dit verschijnsel ook hebben, of nog beter iemand die een oplossing weet
Alvast bedankt!
Jochem
PS. Temperaturen van het systeem zijn:
Oeps vergeten in startpost te zetten, temps zijn:
CPU Load max: 50 graden
CPU Idle (zonder QnC): 30 graden
Chipset temp: 27 ~ 34 graden
[ Voor 16% gewijzigd door JcHm op 04-12-2012 10:55 . Reden: Systeem temperatuur in startpost gezet ]