[w8] hapering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-07 13:02
Nou heb ik vorig weekend een nieuwe hardeschijf gekocht en windows 8 erop geinstalleerd. Ik heb dit allemaal gedaan omdat mijn computer uitviel. Nou hij valt niet helemaal uit, maar alles stopt, zwart scherm maar ik hoor mijn fans nog wel draaien. Toen dacht mijn broer: het is waarschijnlijke de harde schijf, nieuwe harde schijf gekocht, erin gezet en windows 8 erop geinstalleerd. Nou, jammer genoeg werkte dit niet. Nu valt mijn computer uit bij spellen wat is speel: WoT, Rift, MoH:WF en dergelijke.

Maar nu is er zelfs een nieuw probleem bij gekomen: de computer hapert nu, wat nog nooit is gebeurt.

Dit zijn mijn computer specs:
Windows 8 pro Media center.
Ati radeon 6870HD videokaart
AMD fx6100 processor
8gb Ram, merk weet ik niet.
MSI 760GM-P23 moederboord
en een Western digital Western Digital WD10EZEX HDD

ik hoop dat ik hierbij genoeg informatie heb gegeven, als er meer informatie nodig is, vertel mij hoe en ik doe het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Dit is nu verholpen. dankjewel

Weet iemand ook nog hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn computer niet random uitvalt als ik spelletjes speel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dr34m3dd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:35:
[...]

Weet iemand ook nog hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn computer niet random uitvalt als ik spelletjes speel?
Alle hardware testen. Misschien wordt er iets te heet. Misschien is RAM, PSU, GPU, CPU of moederbord niet goed. Gewoon testen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
PilatuS schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:38:
[...]

Alle hardware testen. Misschien wordt er iets te heet. Misschien is RAM, PSU, GPU, CPU of moederbord niet goed. Gewoon testen dus.
Moederboord,CPU,RAM en PSU zijn net allemaal nieuw, denk dat het daar niet aan ligt. videokaart is opzich wel redelijk oud. Hoe kan ik dit het beste testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
dr34m3dd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:43:
[...]

Moederboord,CPU,RAM en PSU zijn net allemaal nieuw, denk dat het daar niet aan ligt. videokaart is opzich wel redelijk oud. Hoe kan ik dit het beste testen?
Dat het allemaal nieuw is zegt helemaal niets. De videokaart kan je testen met bijvoorbeeld Furmark. Een PC die spontaan uitvalt heeft vaak te maken met temperaturen of iets met de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
@PilatuS uitvallen doet ie niet, scherm word zwart hoor geen geluid meer, maar de fans draaien nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
dr34m3dd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:47:
@PilatuS uitvallen doet ie niet, scherm word zwart hoor geen geluid meer, maar de fans draaien nog wel.
Verkeerd gelezen :P

De PC loopt dus eigenlijk vast. Dit kan door van alles komen. Je zal echt alle hardware moeten testen om er achter te komen waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
PilatuS schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:54:
[...]

Verkeerd gelezen :P

De PC loopt dus eigenlijk vast. Dit kan door van alles komen. Je zal echt alle hardware moeten testen om er achter te komen waar het aan ligt.
net 23minuten lang furmark gedraait. temperatuur loopt op tot 93graden, niks mis mee volgensmij. liep ook niet vast helemaal niks. Daar ligt het dus niet aan, nog iets anders hoe ik het allemaal kan testen?

Tijdens het spelen van League of Legends, gebeurt er trouwens helemaal niks. Overige spellen word het scherm wel zwart.

[ Voor 10% gewijzigd door dr34m3dd op 09-11-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
93 graden is wel zo'n beetje het maximale wat nog normaal is. Mogelijk wordt het meer dan dat als ook de CPU warmte in de kast pompt. Even goed de koeling van de videokaart stofvrij maken zou ik sowieso even doen.

Wat je ook even kan proberen is LinX draaien met geheugen op all. Dit belast je CPU en RAM geheugen maximaal. Ook daarbij even de temps in de gaten houden. Als LinX 40 min stabiel draait dan is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Kan ik hierbij rustig mijn computer aan laten staan, zodat ik even naar boven kan gaan halo 4 spelen? of moet ik er persee bij blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hoef je niet bij te blijven. Ik zou wel de eerste 5 min de temps in de gaten houden zodat je zeker weet dat je CPU geen 100 graden word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
PilatuS schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:28:
Hoef je niet bij te blijven. Ik zou wel de eerste 5 min de temps in de gaten houden zodat je zeker weet dat je CPU geen 100 graden word.
was weggelopen en zie dat me pc weer zwart scherm had. Wat te doen? Terug gaan naar de winkel waar ik het vandaan had of?

Kan niet genoeg voeding trouwens ook eraan liggen dat ie vastloopt?

[ Voor 8% gewijzigd door dr34m3dd op 09-11-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
dr34m3dd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:54:
[...]

was weggelopen en zie dat me pc weer zwart scherm had. Wat te doen? Terug gaan naar de winkel waar ik het vandaan had of?

Kan niet genoeg voeding trouwens ook eraan liggen dat ie vastloopt?
Draai maar eens een nacht memtest. Kan best eens zijn dat je RAM geheugen niet goed is. Voeding zou kunnen maar dan valt de meestal helemaal uit ipv dat ie vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Hoe draai ik een memtest?

en alsvast dankje voor je hulp:D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Gewoon even via Google zoeken naar Memtest :)

Wat je zoekt is Memtest86. Die kan je branden op een CD en daarvan booten. Je kan het ook op een USB stick zetten en daarvan booten. Vervolgens moet dit programma lang draaien. Als het geheugen echt kapot is krijg je vrij snel fouten. Als er maar een klein deel defect is kan het best een 18 uur duren tot je fouten krijgt. Fouten worden aangegeven in het rood. Ook al is het maar 1 fout is dat niet goed en moet je ander geheugen hebben. Makkelijkste is strakt voor het slapen even aanzetten dan heb je als het goed is morgen wel resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
PilatuS schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:56:
Gewoon even via Google zoeken naar Memtest :)

Wat je zoekt is Memtest86. Die kan je branden op een CD en daarvan booten. Je kan het ook op een USB stick zetten en daarvan booten. Vervolgens moet dit programma lang draaien. Als het geheugen echt kapot is krijg je vrij snel fouten. Als er maar een klein deel defect is kan het best een 18 uur duren tot je fouten krijgt. Fouten worden aangegeven in het rood. Ook al is het maar 1 fout is dat niet goed en moet je ander geheugen hebben. Makkelijkste is strakt voor het slapen even aanzetten dan heb je als het goed is morgen wel resultaat.
Kwamen geen fouten in voor. net weer furmark voor 3uur gedraait, ook niks. Dus wat zou het uiteindelijk kunnen zijn?
Pagina: 1