Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een computer van iemand overgenomen, nu besloot ik laatst mijn oude grafische kaart te upgraden, maar ik had er geen rekening mee gehouden dat de nieuwe kaart extra power nodig heeft vanaf de voeding.

Omdat ik de computer as is over heb genomen heb ik de kabels die bij de voeding zaten niet meer. Na de computerland en een andere plaatselijke computerboer te hebben bezocht zonder succes heb ik bij highflow kabels besteld, maar niet goed gekeken en nu zit ik met verlengkabels. 8)7

Heeft iemand een idee waar ik de twee kabels die ik nodig heb wél kan bestellen, of ik die überhaupt kan bestellen en wat ik precies moet bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:05:
Na de computerland en een andere plaatselijke computerboer te hebben bezocht zonder succes heb ik bij highflow kabels besteld, maar niet goed gekeken en nu zit ik met verlengkabels. 8)7
Moet je blij mee zijn anders had je de videokaart gefrituurd....
Heeft iemand een idee waar ik de twee kabels die ik nodig heb wél kan bestellen, of ik die überhaupt kan bestellen en wat ik precies moet bestellen?
Bij Thermaltake en alleen daar of je moet iemand vinden waarvan de voeding stuk is en je van precies deze voeding de kabels kan overnemen. Je kan niet een willekeurige kabel erin steken, want de pin-out is in 99% van de gevallen anders waardoor je kortsluiting hebt. En dan is het :w videokaart.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
OEM van die voeding is CWT; modulaire ontwerp wordt ook bij andere voedingen van Thermaltake en bij andere fabrikanten toegepast (A-DATA, Enermax etc).

Pin-layout is daarbij hetzelfde.

Mijn advies is om eerst gewoon eens met Thermaltake contact op te nemen. Mocht dat niet baten, dan kan je eventueel wenden tot andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Contactformuliertje ingevuld en hopen op het beste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bolletje schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 01:32:
OEM van die voeding is CWT; modulaire ontwerp wordt ook bij andere voedingen van Thermaltake en bij andere fabrikanten toegepast (A-DATA, Enermax etc).

Pin-layout is daarbij hetzelfde.

Mijn advies is om eerst gewoon eens met Thermaltake contact op te nemen. Mocht dat niet baten, dan kan je eventueel wenden tot andere fabrikanten.
Je hebt het gemeten? Staat niet voor niks bij elke voeding dat je nooit andere kabels moet gaan gebruiken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
-The_Mask- schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:58:
[...]

Je hebt het gemeten? Staat niet voor niks bij elke voeding dat je nooit andere kabels moet gaan gebruiken.
Dat is ook een goed streven. Ik heb o.a. die A-DATA hiernaast me staan. Kan je zo een directe vergelijking maken met de afbeeldingen van de kabels van die Thermaltake. Pinlayout van PCI-e-aansluiting weet je; is een standaard. Spanning is een verschil, dus om het simpel te zeggen maakt het in dit opzicht niet uit waar welke gele en waar welke zwarte op uit komt aan weerskanten. Dusja, dit durf ik wel met een zekerheid te stellen. Intern is het ook hetzelfde; A-DATA en Thermaltake. Ofja, tenzij CWT heeft besloten om te gaan trollen en alle kleurenschema's door elkaar te gooien. Die kans acht ik vrij kelin.

In wezen zouden een heleboel andere kabels ook voldoen. O.a. van een aantal Corsair en Coolermaster voedingen als ik zo naar mijn eigen voorraad kijk.

Maar zoals gezegd is eerst contact met Thermtaltake het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Misschien is dat de laatste jaren veranderd. Bij de recentere series van Corsair (AXxxx bijv.) kan ik het lastig zien omdat die draden allemaal zwart zijn en er maar matige foto's van zijn.

Ik heb zelf een Corsair HX520, ADATA HM-650 en een Coolermaster M2 850 (klik, v.l.n.r. Coolermaster, A-DATA en Corsair). Daar kan je het simpelweg uit herleiden, maar ik heb ze voor de zekerheid ook doorgemeten; klopt gewoon.
Pagina: 1