TomTom aansluiten op batterij of zoiets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:07
Hoi

Wij zijn een groep geocachers en bezig een neiwue cache uit te leggen. Hiervoor willen we een oude tomtom gebruiken (een go300).

Nu is echter mijn vraag of dat ding kan worden aangepast zodat mensen hem kunnen aanzetten met een batterij van 9 volt. Hij moet kunnen opstarten en men moet hem even kunnen bewerken (iets met de favorieten doen. Daarna mag men de batterij weer verwijderen en hangt het ding zonder accu.
Er bestaat geen mogelijkheid om hem aan een grote accu te hangen, dat mag ik niet los in de natuur achterlaten en ik kan hem ook niet eens opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:30
Ik denk dat jouw 9V batterijtje snel leeg is, omdat het beeldschermpje al relatief veel stroom trekt. Kan je nameten hoeveel stroom er nodig om de zaak op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Het probleem met tomtom is dat als je de oplader dr af haalt, en t ding uitzet, dat ie toch de interne accu heel snel leegtrekt (1 dag ofzo, bij een beetje oude tomtom) om de GPS online te houden.. en als je dan een 9V batterijtje wilt gebruiken om het ding aan te zetten, dat ik niet kan garanderen dat die genoeg power heeft om de boot-up van de tomtom, plus het wachten tot ie weer GPS-fix heeft, te overleven..

Besides, waarom heb je een tomtom nodig, iedereen die naar de cache komt heeft zn GPS unit bij zich. "iets met een schermpje" zou voldoen voor een digitale boodschap, en eeeuh, waarom niet gewoon een puzzel op geplastificeerd/gesealed papier? stuk minder rot als dat weggehaald wordt door een "muggle"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@both
Ik kan het niet nameten.
Tomtom wordt als gadget gebruikt met keuzes, enz. Dus die willen we erin. Is leuker dan een gesealed papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-07 14:07
Of een solar powersupply ?

Afbeeldingslocatie: http://www.baproducts.com/images/c12600.jpg

C12600
12 volt @ 600 mA. This is two panels packaged in a canvas case that folds and zips for easy portability. It has a 12-VDC cigarette lighter type socket for ease of connecting. It is ideal for cellular telephones, to use and charge the batteries. The case has a pouch for storing a cell-phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
kitao schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:30:
Of een solar powersupply ?

[afbeelding]

C12600
12 volt @ 600 mA. This is two panels packaged in a canvas case that folds and zips for easy portability. It has a 12-VDC cigarette lighter type socket for ease of connecting. It is ideal for cellular telephones, to use and charge the batteries. The case has a pouch for storing a cell-phone.
Mogelijk. Heb zelf een druppelzonnelader in de camper, mogelijk zou ik zo iets kunnen gebruiken.

Maar liever batterijen die de deelnemers zelf moeten meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 02:14

ThaHandy

Discovery Channel

kortste klap is de batterij uit de tomtom halen en een elcheapo usb battery/backup pack gebruiken om de tomtom tijdelijk te voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ThaHandy schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 08:01:
kortste klap is de batterij uit de tomtom halen en een elcheapo usb battery/backup pack gebruiken om de tomtom tijdelijk te voeden.
Ik snap je. Ben dan echter bang dat ik vraag dat de deelnemers zaken hebben die niet helemaal meer tot de uitrusting behoren.

Zou ik zelf iets kunnen met 18650 batterijen?
Die desnoods zelf regelmatig opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:11
Als je kijkt naar vervangende accu's voor de GO300 zul je zien dat er al een 18650 batterij gebruikt wordt:
http://www.batterychampio...3279/shopGroupId/78215780
Je moet dan wel opzoek naar een 18650 battery met ingebouwde protectie, maar hier staan eBay en diverse sites vol mee.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 14:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

maartend schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 08:36:
[...]

Ik snap je. Ben dan echter bang dat ik vraag dat de deelnemers zaken hebben die niet helemaal meer tot de uitrusting behoren.

Zou ik zelf iets kunnen met 18650 batterijen?
Die desnoods zelf regelmatig opladen?
Zoek een USB batterypack waar losse AA batterijen of zo in kunnen. Dan verstop je dat batterypack en tomtom en laat je de cachers zelf de batterijen meenemen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Orion84 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:41:
[...]

Zoek een USB batterypack waar losse AA batterijen of zo in kunnen. Dan verstop je dat batterypack en tomtom en laat je de cachers zelf de batterijen meenemen.
Kijk, dat zocht ik. En dat in combinatie met die 18650 batterijen geeft mogelijkheden.
Nu nog eens kijken hoeveel en hoe eea aan t esluiten.
O, wacht, die USB-pack regelt zelf zijn output.

Maar eens op hongkongistan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hoezo wil je dat combineren met 18650 batterijen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Orion84 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:33:
Hoezo wil je dat combineren met 18650 batterijen?
Kijken voor een usb pack waar 18650 batterijen in kunnen. Dan weet ik zeker dat het ding een poosje blijft aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik dacht dat je de cachers zelf de batterijen mee wilde laten nemen? Dat is met exotische cellen als 18650 niet echt praktisch.

En qua capaciteit scheelt een 18650 vs. een AA batterij ook maar een factor 3 of zo. Dus echt noemenswaardig is dat verschil ook niet. Als er überhaupt al USB chargers zijn waar je 18650 cellen in kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Orion84 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:08:
Ik dacht dat je de cachers zelf de batterijen mee wilde laten nemen? Dat is met exotische cellen als 18650 niet echt praktisch.

En qua capaciteit scheelt een 18650 vs. een AA batterij ook maar een factor 3 of zo. Dus echt noemenswaardig is dat verschil ook niet. Als er überhaupt al USB chargers zijn waar je 18650 cellen in kan stoppen.
Volgens mij zie ik al veel cachers met 18650 rondlopen.
Maar als het niet veel uitmaakt, dan toch maar AA. Maar het idee blijft goed en ik ga er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 02:14

ThaHandy

Discovery Channel

Misschien dit iets is om in elkaar te knutselen om zo de TT te voeden.

action DIY USBvoeding + zonneladers (actie is helaas afgelopen)
waarbij je de zonnepaneel eventueel kan vervangen voor een 5V adapter en elke type Li ion kan je er bijgebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/jlAqfRc1gMbWt.png

[ Voor 20% gewijzigd door ThaHandy op 11-11-2012 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wow. Ik kom er wel.

Thnx to all.
Pagina: 1