Toon posts:

Crossfire HD7870

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

ik heb een vraag over de videokaarten HD7870 in Crossfire.
Het gaat om de volgende kaart:
pricewatch: XFX HD7870 Double Dissipation Edition

Ik las bij de reviews dat een Antec HCG-620M deze kaarten in Crossfire kan draaien (i.c.m. x4 965 B.E.).
pricewatch: Antec HCG-620M

Klopt dit?

Alternate.nl zegt namelijk wat anders:
http://www.mupload.nl/img/4vumun4zf.png

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 16:07 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:48
Alternate houdt de waardes aan die AMD opgeeft, en die gaat er van uit dat je een goedkope prut voeding zou kunnen kopen.
Een goede 600+W voeding kan probleemloos 2x 7870 draaien, ook als je het hele zaakje gaat overklokken.

Het probleem met deze voeding is echter dat hij niet voldoende pcie stekkers heeft voor de kaarten, ik zou dus toch een andere zoeken (bv een XFX Pro 650W).

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:15:
Alternate houdt de waardes aan die AMD opgeeft, en die gaat er van uit dat je een goedkope prut voeding zou kunnen kopen.
Een goede 600+W voeding kan probleemloos 2x 7870 draaien, ook als je het hele zaakje gaat overklokken.

Het probleem met deze voeding is echter dat hij niet voldoende pcie stekkers heeft voor de kaarten, ik zou dus toch een andere zoeken (bv een XFX Pro 650W).
Ik heb even reviews gezocht over de XFX Pro 650W, het schijnt dat deze voeding behoorlijk veel lawaai maakt.
Zijn er nog andere voedingen die je aan kunt raden?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:48
Voor hetzelfde geld niet, betere/stillere voedingen kosten een stuk meer.
Overigens valt de herrie wel mee, hij zal in idle gewoon stil zijn en bij load sowieso minder herrie maken dan je cpu en gpu koelers.

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:37:
Voor hetzelfde geld niet, betere/stillere voedingen kosten een stuk meer.
Overigens valt de herrie wel mee, hij zal in idle gewoon stil zijn en bij load sowieso minder herrie maken dan je cpu en gpu koelers.
Bedankt!

Verwijderd

Let wel op die X4. Zou in sommige situaties een bottleneck kunnen vormen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:56:
Let wel op die X4. Zou in sommige situaties een bottleneck kunnen vormen.
Ik ga eerst voor een enkele HD7870, maar ik wil in één keer een goede voeding kopen, zodat ik deze later niet hoef te vervangen. De processor kan t.z.t. ook vervangen worden.
Pagina: 1