POP mail account migreren naar Exchange onder Mail?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig om een migratie uit te voeren van POP mail naar Exchange. Er blijkt echt 1 gebruiker te zijn die geen gebruikt maakt van een Windows computer.
Zelf heb ik geen ervaring met Macs maar moet er aan de andere kant wel voor zorgen dat de mail netjes wordt gemigreerd van POP naar Exchange.
Hij maakt gebruik van het programma Mail op zijn iMac. Ik heb begrepen dat Contacten,Agenda en Mail standaard zijn opgesplitst bij Mac, ipv samengevoegd in 1 programma zoals bij Outlook.
De bedoeling is dat zowel zijn mail,contactpersonen en agenda worden gemigreerd en gesynchroniseerd met Exchange.

Ik heb over die probleem vrij weinig kunnen vinden, laat staan een goede how-to/tutorial hoe je dit het beste kunt aanpakken. Kunnen jullie me misschien een duwtje in de juiste richting geven?

Alvast bedankt!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 20:38
Het Exchange account toevoegen op de Mac. Dit doe je via Systeemvoorkeuren en dan naar E-mail accounts. Dan zorg je dat contacten en mail gesynct worden. Daarna kan je vrij eenvoudig in Mac Mail en Contactpersonen gewoon slepen :).

Edit; agenda net zo. Daar zul je alleen niet kunnen slepen, maar moet je alle events selecteren -> rechtermuisknop en dan een andere agenda selecteren.

[ Voor 25% gewijzigd door Bloemstukje op 09-11-2012 15:55 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord :)!

Het toevoegen van het Exchange account was nog gelukt :)
Het overkopieren van de mails van de ene postbus naar de andere ging half goed: Ik heb alle mails in 1 postbus geselecteerd met command+A en daarna bovenin de balk bij Bericht--> Kopieren naar Postbus --> X
Dat liep 10 minuten en daarna kwam de foutmelding dat 1600 mails niet konden worden gekopieerd. Paar keer op opnieuw proberen geklikt, maar na een mailtje of 50-60 kwam de error weer.. Moet dit wellicht op een andere manier?

Overigens: We zijn nu nog niet helemaal overgestapt naar Exchange. We zitten in een zogeheten Hybrid periode. Mail komt binnen via de oude POP provider, maar wordt echter in de postbus van het Exchange account opgeslagen zodat de nieuwe mail automatisch wordt gesynchroniseerd/gekopieerd.
Bij Outlook kun je instellen in welke postbus de mail moet komen van welk account door op map wijzigen te klikken:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TmAY1.png
Waar zit deze optie in Mail?
SanderPS3 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:54:
Dan zorg je dat contacten en mail gesynct worden.
Gaat dat vanzelf of hoe moet ik dat zien?

Alvast bedankt :) !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:00
Die instelling bevat Apple Mail niet. Dat is namelijk gewoon een uitgeklede mail client. Soort Windows Live Mail. Die slaat gewoon alles op in /Library/Mail/

Ook Outlook for Mac ondersteunt dit niet. Die slaat gewoon alles op in de Microsoft User Data map.
Wat betreft Outlook en mail loopt Apple nog héél wat achter op de Outlook van Windows.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Bedankt voor de replies!
Dan zal ik een andere oplossing verzinnen. Misschien het account overzetten naar een Windows PC (van de zaak) of pas na de echte overstap allemaal omzetten... dan heeft hij tijdelijk 2 accounts, kan er anders ook niets van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:08
Ik zou zijn mail gewoon op een windows machine naar Exchange migreren en daarna hem gewoon met de Mail.app van de mac laten werken.

Enige belangrijke is dan dat je tijdens het migreren er voor zorgt dat hij zijn mail even niet gebruikt (En zelfs dat hoeft volgens mij nog geen probleem te zijn).

De Mail.app laat de mail verder toch ook gewoon op de server staan, dus ik zie het probleem eigenlijk niet zo.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 13:27

afterburn

No more...

[b][message=39259826,noline]De Mail.app laat de mail verder toch ook gewoon op de server staan, dus ik zie het probleem eigenlijk niet zo.
Bij het gebruik van POP blijft de mail per definitie NIET op de server staan. Dat is alleen bij IMAP of Exchange zo.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Soepie schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:34:
Ik zou zijn mail gewoon op een windows machine naar Exchange migreren en daarna hem gewoon met de Mail.app van de mac laten werken.

Enige belangrijke is dan dat je tijdens het migreren er voor zorgt dat hij zijn mail even niet gebruikt (En zelfs dat hoeft volgens mij nog geen probleem te zijn).

De Mail.app laat de mail verder toch ook gewoon op de server staan, dus ik zie het probleem eigenlijk niet zo.
Denk dat dat ook de enige optie is.
afterburn schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:32:
[...]

Bij het gebruik van POP blijft de mail per definitie NIET op de server staan. Dat is alleen bij IMAP of Exchange zo.
Kun je wel instellen :) Probleem is dat de mailboxen snel vol raken op die manier, we hebben op dit moment namelijk weinig plek... dat is een van de redenen dat we overstappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:00
Je kunt alleen instellen dat er een kopie op de server blijft staan. Verder vind er geen synchronisatie plaats. POP is echt uit de tijd..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Rivanov schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:57:
Je kunt alleen instellen dat er een kopie op de server blijft staan. Verder vind er geen synchronisatie plaats. POP is echt uit de tijd..
Klopt, dat is ook de reden dat we overrstappen ;) Via een workaround in Outlook (map wijzigen optie) kan ik 't POP account syncen met Exchange in de migratieperiode. Jammer genoeg heeft Mail die optie dus niet.

Pagina: 1