Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Aankoopadvies]: losse Reciever vs all-in-one

Pagina: 1
Acties:

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 21:36
Beste Tweakers,

Eerder ook al een berichtje gepost en mezelf inmiddels ook wat meer verdiept in het hoe en wat, want ik ben op audio gebied een redelijke noob. Dit heeft de keuze er niet echt makkelijker op gemaakt.

Ik twijfel nu namelijk tussen het nemen van een compleet 2.1 setje (bijv Philips HTS9221) of toch een losse reciever. In dit laatste geval gaat mijn voorkeur uit naar de Onkyo TX-NR609.

Ik zal voor de laatste oplossing waarschijnlijk meer geld kwijt zijn, omdat je alle randapparatuur zelf aan moet schaffen (Bluray-speler, boxen) maar is denk ik kwalitatief beter en misschien ook wel futureproof.
Ik trouwens nog niet helemaal zeker of ik 5.1 speakers kwijt kan in de woonkamer, maar dat is een later probleem ;).

Is hier uberhaupt een zinnig woord over te zeggen? Ik wil het e.e.a. trouwens aansluiten op mijn Samsung 46ES8000 en streamen via DLNA en plexserver (blurays etc)

Alvast bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De alles in 1 setjes zijn per definitie minder geschikt voor muziek als een normale standalone receiver. Als je voor stereo en later voor 5.1 wilt gaan kun je eigenlijk het beste een losse receiver kopen. Die Onkyo is niet slecht, maar ik denk dat er voor het zelfde geld kwalitatief beter spul te vinden is :)

Wat zou je budget zijn voor receiver + bluray +2.0 of voor 5.1?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-11 20:59
wat betreft futureproof... alleen bij de duurdere receivers kun je de firmware upgraden om zo nieuwe codecs te kunnen installeren. Ik weet niet hoe dat bij de NR609 zit.

Ik zou zeker geen kant-en-klaar 2.1 setje aanschaffen, alleen al om te voorkomen dat ik met een humpy-dumpy subwoofer zou moeten spelen.... Liever geen sub dan een spaanplaten 6.5 inch rammelbak. (als je begrijpt wat ik bedoel.)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

107mb schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:54:
wat betreft futureproof... alleen bij de duurdere receivers kun je de firmware upgraden om zo nieuwe codecs te kunnen installeren. Ik weet niet hoe dat bij de NR609 zit.
Met updates kom je er ook niet altijd. Als je receiver geen HDMI 1.4 ondersteunt zet je dat er niet even met een firmware in. Er zijn wel merken die een apparaat dan hardwarematig upgraden, maar dan zit je in heel andere prijsklassen. Een Denon van 6000 euro kan je nu voor 1100 euro laten voorzien van HDMI 1.4 en de nieuwste versie van Audyssey. Updates zijn leuk voor firmware, maar voor echt nieuwe dingen zal je toch aan een nieuwe receiver moeten.

Het is natuurlijk wel zo dat je op den duur alleen maar de receiver hoeft te vervangen en niet de speakers. Met losse voor- en eindversterking ga je nog een stapje verder en scheidt je de receiver intern als het ware ook. Maar dat zijn andere segmenten en prijsklassen.

Overigens zou ik eerst eens kijken wat het budget is, dus wat je maximaal uit wilt geven en wat je wilt: 2.0/2.1 of toch echt surround. Kant en klaar hoeft overigens niet per se simpel te zijn, er zijn genoeg merken die kant en klare sets aanbieden met fatsoenlijke speakers. De HTR9900 van Philips is daar nog steeds een mooi voorbeeld van. En natuurlijk wat je er mee wilt gaan doen. Een simpele 5.1 set met melkpakjes (kleine speakers) is voor films en games al snel goed. Wil je ook serieus muziek luisteren zal je naar speakers moeten gaan kijken met wat meer body.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.