Verschil netwerksnelheid met en zonder wandcontactdoos.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 09:28
Hoi allemaal,

Ik kom er niet meer uit.

Ik heb een glasvezel aansluiting gekregen, en nu wilde ik het netjes afwerken in de woonkamer. Ik had een kabel al liggen, maar die kwam gewoon uit de muur.

Ik heb een wandcontactdoos gekocht, en deze aangesloten. Mijn glasvezel zou 300mbit moeten zijn, en toen ik de kabel rechtstreeks aansloot, had ik dat ook. Nu heb ik er een wandcontactdoos tussen zitten, en nu hangt mijn verbinding net onder de 100MB.

Iemand enig idee hoe dat dit kan ? Zitten mijn stekkertjes dan verkeerd aangesloten ergens ?

Ik heb gewoon de volgorde aangehouden die ik dacht dat goed was, maar ik vrees dat er daar toch ergens wat mis is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-07 22:35

painkill

Pain(k)(ill)

Dan heb je niet alle 8 aders goed aangesloten, of niet volgens de norm.

Ik neem aan dat je het aangesloten hebt op van die patchblokjes waar de goede kleuren al aangegeven zijn?

In het geval van andere aansluitingen, dan moet je deze volgorde gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.lanshack.com/images/Tutorial/568-b.gif

[ Voor 28% gewijzigd door painkill op 09-11-2012 13:40 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
ja ik vreesde al zoiets, maar heb geen idee nu meer.

Ik maak even foto van de wandcontactdoos.

Voor de stekker heb ik gewoon de volgorde zoals op internet staat aangehouden.

OranjeWit
Oranje
GroenWit
Blauw
Blauwwit
Groen
BruinWit
Bruin

Die volgorde heb ik ook in de wandcontactdoos gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Maar in de wandcontactdoos word als het goed is gewerkt met het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.datapro.net/images/80-5520.jpg

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Nee, ik heb een andere stekker, en ik heb een voorgevoel, maar de foto is onderweg.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat heb je dan geprobeerd? Want zoals ik nu uit je topic begrijp, heb je het aangesloten, werkt het niet, en kom je dat melden. ;)

Zoals je hier en op diverse andere plekken op internet kunt lezen, ligt dit meestal aan de bekabeling. Er zijn namelijk vrij specifieke eisen aan de bekabeling, en als je daar niet aan voldoet, kan de NIC besluiten terug te schakelen naar 100 Mbit.

Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer niet alle vier de paren correct zijn aangesloten, wanneer te veel koper is ontbloot of wanneer de kabels te ver zijn onttwist. Controleer dit dus even, maak eventueel een foto.

[ Voor 0% gewijzigd door CodeCaster op 09-11-2012 15:48 . Reden: O-) ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
CodeCaster schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:47:
[...]

Wat heb je dan geprobeerd? Want zoals ik nu uit je topic begrijp, heb je het aangesloten, werkt het niet, en kom je dat melden. ;)

Zoals je hier en op diverse andere plekken op internet kunt lezen, ligt dit meestal aan de bekabeling. Er zijn namelijk vrij specifieke eisen aan de bekabeling, en als je daar niet aan voldoet, kan de NIC besluiten terug te schakelen naar 100 Mbit.

Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer niet alle vier de paren zijn aangesloten, wanneer te veel koper is ontbloot of wanneer de kabels te ver zijn onttwist. Controleer dit dus even, maak eventueel een foto.
Ik heb de kabel losgemaakt van de wandcontactdoos, er een stekker opgezet, en aangesloten, en dan verbind hij weer op max snelheid.

Het moet dus in de wandcontactdoos zitten ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-07 10:57
ActualFantasy schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:36:
Mijn glasvezel zou 300mbit moeten zijn,
Welk pakket en welke aanbieder heb je?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

ActualFantasy schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:49:
[...]

Ik heb de kabel losgemaakt van de wandcontactdoos, er een stekker opgezet, en aangesloten, en dan verbind hij weer op max snelheid.

Het moet dus in de wandcontactdoos zitten ergens
Dan zou het wellicht handig kunnen zijn om het merk en type van die doos te noemen en wellicht zelfs te linken naar een productpagina waarop vast wordt vermeld of het ding ook met gigabit werkt? Of is het zo'n bouwmarktdoos die eigenlijk voor ISDN is bedoeld?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
White_Collar schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:50:
[...]

Welk pakket en welke aanbieder heb je?
Caiway, alles in een glas. Ik heb de snelheid ook al gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
CodeCaster schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:51:
[...]

Dan zou het wellicht handig kunnen zijn om het merk en type van die doos te noemen en wellicht zelfs te linken naar een productpagina waarop vast wordt vermeld of het ding ook met gigabit werkt? Of is het zo'n bouwmarktdoos die eigenlijk voor ISDN is bedoeld?
Rutenbeck UAE/CAT.6A iso/8-8

Is speciaal voor utp, en niet bij bouwmarkt vandaan.

http://www.rutenbeck.de/D...ssdosen/Zweifachdosen.htm

Maar mijn foto wil niet aankomen, ogenblik.

[ Voor 12% gewijzigd door ActualFantasy op 09-11-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 07:28
Koop een kabeltester van 15 euro... Onmisbaar voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:46

rally

Deyterra Consultancy

Sorry, maar dat zijn echt cr*p oplossingen.
Wil je echt een goede verbinding hebben (zeker met Gigabit, hetgeen je nodig hebt voor 300Mbit) dan moet je de twist er zo lang mogelijk in laten zitten (hetgeen niet kan met een dergelijke doos).
Geloof me... een paar centimeter kan een wereld van verschil zijn, zeker in combinatie met slecht materiaal, slechte afmontage, etc. Ik zeg niet dat dit allemaal bij jou het geval is, maar het aantal variabelen voor een slechte verbindingen zijn er.

De connectoren van Painkill zijn zgn. LSA connectoren. De tool is redelijk goedkoop op marktplaats te krijgen. Dan bestaat je wandplaat wel uit verschillende componenten:
1. Draagring en/of Inzetplaat
2. LSA connector
3. Afdekplaat

Totaal kost dat zo'n € 15-25 voor een enkelvoudige aansluiting, excl. SLA tool. Wel afmonteren op "B"

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Op een patchpanel of WCD worden de aderparen (oranje, groen, blauw, bruin) bij elkaar gehouden waar die in een 8p8c gesplitst worden (dwz, groen wordt dat.)

Daarom moet je op een WCD of in een patch panel altijd de volgorde aanhouden zoals aangegeven op de contactpunten. Als je dat netjes doet haal je gewoon gigabit over je wcd.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 09-11-2012 14:07 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
CyBeR schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:07:
Op een patchpanel of WCD worden de aderparen (oranje, groen, blauw, bruin) bij elkaar gehouden waar die in een 8p8c gesplitst worden (dwz, groen wordt dat.)

Daarom moet je op een WCD of in een patch panel altijd de volgorde aanhouden zoals aangegeven op de contactpunten. Als je dat netjes doet haal je gewoon gigabit over je wcd.
Ok bedankt.

Ik heb de wandcontactdoos er nu tussenuitgehaald en gewoon een stekkertje opgeknepen, en dan haal ik weer wel de snelheid.

Kortom, ik moet goed kijken op de wandcontactdoos hoe hij daar precies in moet.

Als ik even jou verhaal lees, en ik gebruik die volgorde van de stekker als 1 t-m 8, dan moet ik dus in de wandcontactdoos ook die volgorde aanhouden, alleen zie ik nu pas dat er daar inderdad een aantal door elkaar heen staan.

Update.

Bedankt allemaal, het is me inmiddels gelukt. In de wandcontactdoos, heb ik gewoon overheen gelezen dat de nummertjes niet van 1 tm 8 stonden, maar 1,2,3,6,4,5,7,8.

Dus in de WCD zitten ze op de volgorde.

Oranjewit,
Oranje
Groenwit
Groen
BlauwWit
Blauw
BruinWit
Bruin

Nu haal ik wel de snelheid die het zou moeten zijn.

Dank u vriendelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door ActualFantasy op 09-11-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Precies! Dan kan je maar 2 paren goed, en dat is genoeg voor 100 Mbps/.

Veel plezier met het binnenhalen van 1 DVD in .... zeg maar.... 3 minuten? En dan 5 minuten uitpakken, omdat de harddisk dat niet aan kan....hi..hi....hi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Anoniem: 203842 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:37:
Precies! Dan kan je maar 2 paren goed, en dat is genoeg voor 100 Mbps/.

Veel plezier met het binnenhalen van 1 DVD in .... zeg maar.... 3 minuten? En dan 5 minuten uitpakken, omdat de harddisk dat niet aan kan....hi..hi....hi..
Das een luxe probleem. Dat lost mijn NAS snachts wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Ik ben blij dat er op LSA altijd de goede kleuren staan, scheelt een hoop gedoe...
En deze fout was makkelijk te ontdekken met een kabeltester, als je een beetje interesse hebt in dit soort dingen dan komt die altijd wel van pas.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

painkill schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:20:
Ik ben blij dat er op LSA altijd de goede kleuren staan, scheelt een hoop gedoe...
En deze fout was makkelijk te ontdekken met een kabeltester, als je een beetje interesse hebt in dit soort dingen dan komt die altijd wel van pas.
Neuh, was te voorkomen als de ts, eerst goed had gekeken wat de kleurcodering van deze outlet was, ipv blind gaan aansluiten...
Pagina: 1