Toon posts:

SSD ineens kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden is mijn SSD kapot gegaan (Adata XPG SX900 256GB)
Helaas was ik zo stom om mijn SSD te gebruiken als hoofdschijf en dus mijn oude harde schijf een tijd niet gebruikt, alle bestanden weg.

Ik heb bij de winkel waar ik hem heb gekocht (www.takeitnow.nl) proberen te regelen voor een nieuwe aangezien ik 3 jaar garantie had.
die zeggen opeens dat ik nooit de SSD heb gekocht, ik heb geen bon om te bewijzen maar ik heb wel de bankgegevens van de bestelling maar daar gaan zij niet mee akkoord, ong. 300 euro onder mijn neus weggevlogen.

Ik heb op andere fora's gekeken en daar kwamen mensen met soort gelijke problemen, die hebben het kunnen oplossen met firmware update maar mijn computer leest de hele harde schijf niet, ook niet met andere kabels en ook niet op een andere computer.

Is er een mogelijkheid waardoor ikzelf mijn SSD weer aan de gang krijg of waar ik hem heen kan sturen voor niet al te veel geld?

-SweanS

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 11:58

AzzKickah

06-CENSORED

Nou lekker klantvriendelijk als ze niet eens even je bon willen uitprinten a.d.h.v. de afschrijvingsgegevens van je bankrekening.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een winkel dat niet wou doen.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zie onderaan deze pagina en de link daar. Aan de hand van het serienummer kan Adata altijd zien dat je nog binnen de garantieperiode zit.

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

Lijkt me heel sterk dat ze niet even een factuurtje op willen zoeken. Bel eens opnieuw en leg de situatie rustig uit, vraag desnoods naar een manager oid.

Je hebt immers recht op garantie, anders even bij Adata zelf proberen?

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 16:55
Dat is schandalig! Winkel heeft sowieso die bon, moet in hun boekhouding zitten.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:51
Als die disk niet meer herkend wordt door je systeem kan je er verder niks mee behalve garantie aanvragen, hetzij bij de shop, hetzij bij Adata zelf.

Wat betreft de winkel: als het goed is heb je daar een account en kan je daarin je facturen tot een paar jaar terug nog opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:40:
Als die disk niet meer herkend wordt door je systeem kan je er verder niks mee behalve garantie aanvragen, hetzij bij de shop, hetzij bij Adata zelf.

Wat betreft de winkel: als het goed is heb je daar een account en kan je daarin je facturen tot een paar jaar terug nog opzoeken.
Dat is weer een ander probleem, heb de SSD voor mijn verjaardag gehad.
Mail van mijn ouders is niet meer bruikbaar aangezien wat problemen met KPN.
Mijn ouders hebben ook niks bewaard van bonnen ofzo.
bankgegevens komen wel overeen met de datum van aankoop

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 11:58

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:47:
[...]

Dat is weer een ander probleem, heb de SSD voor mijn verjaardag gehad.
Mail van mijn ouders is niet meer bruikbaar aangezien wat problemen met KPN.
Mijn ouders hebben ook niks bewaard van bonnen ofzo.
bankgegevens komen wel overeen met de datum van aankoop
Dan moet die winkel gewoon even niet zo kinderachtig proberen om hier onderuit te komen, maar gewoon netjes de bon voor jou uitprinten en de garantie regelen.

Verwijderd

Topicstarter
AzzKickah schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:53:
[...]

Dan moet die winkel gewoon even niet zo kinderachtig proberen om hier onderuit te komen, maar gewoon netjes de bon voor jou uitprinten en de garantie regelen.
Dat zijn ze dus niet van plan.....

• Vennik
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-10-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:53:
[...]

Dat zijn ze dus niet van plan.....
Volgens mij zijn ze dat wel verplicht.
Voor garantie heb je een bewijs van betaling nodig, en dan is meestal een (digitaal) afschrift voldoende.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Dan via de link van CaptJackSparrow een RMA aanvragen. Meer opties zijn er niet helaas.

Of je moet toevallig nog een account hebben op de website waarmee je de order kan vinden.
Mogelijk dat daar nog iets terug te vinden is. Je kan altijd proberen in te loggen en aangeven dat je het ww kwijt bent. Soms maken een webwinkel automatische een account aan.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar hoe heb je de schijf dan toendertijd gekocht bij takeitnow? Zelfs geen email oid ontvangen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:54
maar ik heb wel de bankgegevens van de bestelling maar daar gaan zij niet mee akkoord, ong. 300 euro onder mijn neus weggevlogen.
Dit lijkt me meer dan voldoende bewijs om voor TakeIt Now even in de administratie te kijken. Een oude email zegt veel minder, die kan ook nep zijn.

Als je 300 euro hebt betaald aan TakeItNow dan staat in ieder geval vast dat je een klant bent.

Overigens moet je altijd je bon bewaren door dit niet te doen maak je het jezelf erg moeilijk. Als winkels elke klant maar moeten geloven dan wordt het voor dieven wel erg makkelijk om gestolen spullen naar )(andere) winkels te retourneren ;).

In dit geval is het in de eerste plaats jou probleem, voor 300 euro ga je geen rechtzaak starten. Vermoed dat er e.e.a mis is gegaan in je aanpak van het probleem. Garantie zonder bon kost een winkel moeite en die doen ze liever niet.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:32

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Nooit direct naar de fabrikant gaan. De winkel is verantwoordelijk voor de garantie-afhandeling. Desnoods gewoon tegen de winkelier ze zeggen dat ze hem alsnog op moeten sturen en dat je bereid bent om de reparatiekosten te betalen mits ze jou een kopie van de factuur vanuit fabrikant laten zien.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:54
MueR schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:04:
Nooit direct naar de fabrikant gaan. De winkel is verantwoordelijk voor de garantie-afhandeling. Desnoods gewoon tegen de winkelier ze zeggen dat ze hem alsnog op moeten sturen en dat je bereid bent om de reparatiekosten te betalen mits ze jou een kopie van de factuur vanuit fabrikant laten zien.
Zeg nooit nooit.

Seagate heeft een keer geregeld dat een subdivisie in Schiphol mijn hardeschijf per courier kwam halen en 3 dagen later (werkend) weer terug bracht.

Ga je dit via de winkelen regelen dan ben je waarschijnlijk je schijf (en data) kwijt en duurt het waarschijnlijk ook een stuk langer (tenzij ze je uit service alvast een nieuwe mee geven).

Philips heeft ook een keer een aangeboden een monitor op te halen.

Hangt beetje van de situatie af wat handig is...

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 09-11-2012 14:07 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Verwijderd

MueR schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:04:
Nooit vind ik een nogal merkwaardige uitspraak als de winkel niet mee wenst te werken.
Prima ervaringen met o.a. Seagate die een Samsung schijf zonder factuur in een paar dagen verving door een nieuwe. Kwestie van RMA aanvragen aan de hand van het serienummer, opsturen en klaar. Asus moederbord zelfde verhaal.

Heel wat sneller en gemakkelijker dan maar blijven discussiëren met de winkel. Ik heb geen ervaring met A-data maar even informeren lijkt me wel zo slim.

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:00:
Maar hoe heb je de schijf dan toendertijd gekocht bij takeitnow? Zelfs geen email oid ontvangen?
Het email addres wat gebruikt was is niet meer beschikbaar ivm problemen bij KPN

Verwijderd

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:37:
Zie onderaan deze pagina en de link daar. Aan de hand van het serienummer kan Adata altijd zien dat je nog binnen de garantieperiode zit.
Moet merk van mijn PC aangeven maar heb zelf in elkaar bezet (all random dus...)
Welke moet ik doen?
Gevonden, ging alleen over moederboard.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 14:26 ]

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09-2025
Je kan je moederbord selecteren.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

waarom niet rechtstreeks naar de fabrikant. Bij WD registreer ik altijd direct mijn disks. Dan zie je gelijk wanneer garantie afloopt. Kost wel wat bij vervanging, ongeveer 9 euro aan verzendkosten bij een RMA, maar dan krijg je gewoon een disk terug. Althans dat is mijn ervaring. Deze daarna weer aanmelden en dan krijg je een nieuwe garantie periode. Daarom altijd producten bij de fabrikant aanmelden.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1