Outlook 2007 snel zoeken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:17
Hallo Tweakers,

Ik heb al jaren outlook 2007, en als ik wat zocht in bijv. m´n inbox ging dit razend snel (binnen een paar seconden alle resultaten van m'n inbox, duizenden items, enkele GB's groot, exchange server).

Nu is voorlaatst mijn profiel corrupt geraakt, en heb ik een nieuw profiel aangemaakt.

Sindsdien duurt het zoeken vreselijk lang.

Iemand van jullie een idee hoe dit kan?

En dat tooltje windows search 4.0 had ik vroeger ook niet, en ik heb het geprobeerd, maar dat vind ik helemaal een verschrikking.

OS = Windows XP.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 13:22
Je kan outlook zelf als het goed is ook laten indexeren, daardoor zal je de nodige winst moeten kunnen halen. Waar je dat exact vind weet ik uit mijn hoofd niet maar dat weet google je vast te vertellen ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Windows Search 4 is nodig om Outlook te kunnen indexeren in Windows XP. Je kunt de Desktop interface uitschakelen en gewoon de Instant Search binnen Outlook gebruiken. Zorg er ook voor dat Cached Exchange Mode ingeschakeld is.

Zie verder ook: http://www.msoutlook.info/question/47

Zoeken zonder index in Outlook is inderdaad traag.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Grolsch
Ik kan die opties niet aanzetten in mijn outlook, zie:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/118m5oi.jpg

Ik vind het vreemd dat het vroeg wel gewerkt heeft zonder windows search 4.0

Iemand nog ideeën :?

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Nee, voorheen heeft het dan echt geïnstalleerd gestaan, waarschijnlijk heb je het niet bemerkt toen. Deze opties zijn allemaal afhankelijk van Windows Search.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Cached Exchange mode wel aanstaan in je outlook profiel? Da's namelijk een requirement voor dergelijke functies. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
cached exhange mode staat aan, en ik weet bijna 100% zeker dat windows search niet geïnstalleerd was.

Ik heb het nu geïnstalleerd gehad, en ik kan spontaan niet meer normaal zoeken in windows verkenner, en als ik in outlook iets zoek met windows search worden de letters geel, dit was vroeger nooit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 22:57
Als ik de topic zo lees roept dit een hoop vragen bij mij op.

1. Is de computer gekopppeld in een domein?
1.1 Zo ja, gaat het hierbij om een lokaal of zwevend profiel?
1.2 In het geval van een zwevend profiel, blijft een kopie lokaal staan na uitloggen of wordt deze van de computer verwijderd?
1.3 Worden instellingen van Windows Search niet afgedwongen door domein policy waardoor het niet aangepast kan worden?
5. Zegt enige eventlog iets op de computer/exchange server hier iets over? Waarschuwingen/Foutmeldingen van ESENT? Disk problemen?
6. Heb je al wel gekeken of Windows Search 4 ingeschakeld is via het control panel van de lokale computer?
7. Heb je de computer de tijd gegeven om een index op te bouwen van je mailbox van enkele gigs?
Zo kan dit wel even duren voor Windows Search hier een volledige index van heeft gemaakt. Verder doet de Search weinig als je druk bent achter je computer om hoge schijfactiviteit te voorkomen.

Verder vraag ik mij af in hoeverre je Google hebt gebruikt om je incident te onderzoeken alvorens je hier een post gedaan hebt. :X

Zo heb ik vele keren te maken gehad omtrent incidenten met Windows Search op XP en ben ik er altijd uit gekomen dankzij google of beetje klikken bij de instellingen van Windows Search. ;)

Zelfs het vervangen van een SATA kabel tussen HD en Mobo kan dit soort incidenten oplossen in sommige gevallen. :9
Pagina: 1