Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik mag mijn abonnement verlengen en eindelijk weer een nieuwe smartphone maar ik zie door de bomen het bos helaas niet meer en twijfel gigantisch... 8)7
Ik heb al navraag gedaan bij de phonehouse, mediamarkt en HI-shop maar heb idee dat ze daar aandelen hebben in bepaalde telefoon want ze proberen me allemaal een andere aan te smeren haha. Als het aan HI ligt verlaat ik de winkel bijv. met Sony Xperia P en mediamarkt HTC one X+.
Op dit moment twijfel ik tussen HTC one X+, Iphone 4S, Galaxy S3, Sony Xperia P.

Belangrijkste aan telefoon vind ik:
- Super geluid, luister veel muziek,
- Super camera, maak veel foto's,
- Snel internet,
- Lange accuduur,
- Telefoon die meeste kans heeft op 2 jr. goed blijven functioneren :) (Heb nu galaxy s1 en die loopt al aantal maanden constant vast, valt uit enz)

Ben benieuwd naar de meningen hier.

Groetjes!

Verwijderd

Als je snel internet wilt zou ik iets met LTE support nemen, dat zou binnen 2 jaar toch wel uitgerolt worden neem ik aan.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:34

13art

Moderator Mobile
Je weet dat een lange accuduur icm een smartphone niet echt kan? Een smartphone verbruikt nou eenmaal veel energie dus dat je net als vroeger een week met 1lading kon doen gaat echt niet meer tegenwoordig.
Aangezien de 4S al vervangen is door de 5 zie ik dat zelf niet als een telefoon die nog 2 jaar mee kan, maar goed hardware technisch gezien zal hij voorlopig nog wel updates krijgen.
De S3 is denk ik een goede kanshebber. Zelf heb ik een S2 en gebruik deze nog met veel plezier, en de S2 heb ik al vanaf het begin. Denk dat de S3 dus ook zeker nog wel 2 jaar mee kan gaan. Persoonlijk nadeel vind ik alleen de grote van het toestel.
Geluid van de S3 is prima, ook bij het opnemen in luide omgevingen. Stond daar aardig verbaasd van toen ik hoorde hoe het geluid was dat was opgenomen tijdens een danceparty.
Wat betreft de snelheid van het internet, dat is op dit moment meer afhankelijk van de provider dan van het toestel zelf. En om nou op een netwerk te gaan wachten wat nog uitgerold moet worden.....

Mijn conclussie zou zijn dat je het beste voor de S3 zou kunnen gaan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
De geluidskwaliteit van de Galaxy S3 is van deze toestellen het beste (überhaupt het beste van alle smartphones die ik ken), grotendeeld door de Wolfson DAC. De iPhone 4s komt daar mede dank zij de Zodiac DAC dicht in de buurt. De andere twee zijn op dat gebied minder. De Realtek DAC van de One X valt echt tegen en Beats Audio is alleen een stuk software (wat je ook op andere toestellen kan implementeren).

De Camera van de S3 is de beste op punten, het verschil met de iPhone 4s en One X is heel klein. Daarnaast vind ik de software van HTC prettiger.

Op het gebied van internet verschilt het per individueel toestel (dus niet per type). De WiFi van de LG Optimus 4X HD is beter dan van al deze toestellen. De iPhone vins ik het minste, de Xperia P heb ik op dit gebied niet kunnen testen.

De S3 heeft bij mij de langste accuduur en heeft daarnaast een verwisselbare accu. De accuduur van de iPhone 4s is vergelijkbaar, maar de accu is niet verwisslbaar. De andere hebben een mindere accuduur, hoewel ook niet slecht.

Op lange termijn zal de iPhone het makkelijkste stabiel blijven. Bij Android toestellen moet je daar zelf wat meer moeite voor doen.

Daarnaast zijn de gebruikersschillen fundamenteel anders. iOs is het meest rigide, veel mensen vinden het het meest intuitief, maar zelf kan ik nooit iets vinden. Sense is zwaar, visueel mooi, maar je moet er van houden (zoals ik). Touchwiz vind ik visueel minder mooi, maar het zit wel goed in elkaar. De Sony schil vind ik zelf verschrikkelijk, maar veel mensen vinden het juist heel fijn.

Een ander fundamenteel verschil zijn de schermen. De Xperia P heeft een ips-lcd met white magic. Heel helder, maar verder geen uitblinker.
De iPhone heeft het bekende ips-lcd retina scherm. Scherp en behoorlijk kleurecht, maar mijns inziens wat flets.
De One X heeft een top scherm, het beste op de markt volgens mij. Helaas geldt dat voor de One X+ niet, dat scherm schijnt duidelijk minder, hoewel wel goed te zijn. Waarschijnlijk dus in de buurt van de iPhone 4s.
De S3 heeft een Super Amoled HD scherm. Deze is minder scherp. helder en kleurecht dan die van de iPhone en One X+. Het contrast en kleurdiepte (dynamiek) zijn echter hoger. Het is net waar je de voorkeur aan geeft.

Hezien jouw wensen zou ik dus voor de S3 gaan, of anders de iPhone 4s.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels HTC en Xperia geschrapt, blijven Iphone 4s en S3 nog over.... Ik krijg het idee dat er niet fundamentele verschillen zijn en voor mijn gevoel is de iPhone wel een telefoon die over 2 jr ook nog prima functioneert. Mijn huidige Galaxy S1 vervloek ik al een aantal maanden dus weer Galaxy nemen voelt minder goed na mijn ervaringen. Daarnaast vind ik de S3 toch wel wat te groot denk ik.

Ga denk ik nu dus toch maar voor iPhone en mocht ik Android en vooral swype gaan missen dan kan ik hem altijd nog verkopen en alsnog S3 nemen.
Thanks voor meedenken en mocht iemand toch vinden dat ik de verkeerde keuze maak dan hoor ik het graag

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:47

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 01:13:
Ik heb inmiddels HTC en Xperia geschrapt, blijven Iphone 4s en S3 nog over.... Ik krijg het idee dat er niet fundamentele verschillen zijn en voor mijn gevoel is de iPhone wel een telefoon die over 2 jr ook nog prima functioneert. Mijn huidige Galaxy S1 vervloek ik al een aantal maanden dus weer Galaxy nemen voelt minder goed na mijn ervaringen. Daarnaast vind ik de S3 toch wel wat te groot denk ik.
De One X is maar 0.1 inch kleiner. Als je een tablet gebruikt (zoals ik) denk je toch vaak van hej wat is dat ding toch soms klein.
Android vind ik toch echt een dikke pluspunt, je kan alles doen wat je wilt.. Custom ROM, root weet ik wat.. Andere launcher? Heerlijk toch?!
Ga denk ik nu dus toch maar voor iPhone en mocht ik Android en vooral swype gaan missen dan kan ik hem altijd nog verkopen en alsnog S3 nemen.
Thanks voor meedenken en mocht iemand toch vinden dat ik de verkeerde keuze maak dan hoor ik het graag
Swype kan je sinds kort ook gebruiken bij Swiftkey bijvoorbeeld... Zul je dus moeten lossen want zelfs IOS heeft dat niet.
Yea je maakt de verkeerde keuze, Android it is! (maar dat is persoonlijk natuurlijk :+)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:19

sjaool

Every life should have 9 cats

Even een ongefundeerd advies. De Samsung Galaxy Note 2. Perfect beeld, geluid en een goede camera. Plus ook nog eens een keer bloedsnel. Oh ja, het beeld is echt prachtig groot. :D

P.S. de S-Pen is ook nog eens geniaal. ;)

Ik zou er in ieder geval eens naar kijken voor je de uiteindelijke beslissing maakt.

[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 11-11-2012 01:50 ]

"When you grow up your heart dies"

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:47

Quad

Doof

Als de S3 niet al een beetje te groot is, is de Note 2 dan niet een beetje heel erg groot? :)

Vergeet niet dat de huidige markt heel heeeeel erg prijzig is.
gsmtopdeal.nl heeft gewoon interessante prijzen met bijvoorbeeld de LG L9 of de iPhone 4 of de HTC Desire X of de Samsung Galaxy S2 voor aardige maandbedragen.

Ik betaal nu bij Hi voor mijn HTC One X 19,- maar over 9 maanden wordt dat bedrag verdubbelt naar 38,- en dat is niet niks terwijl ik de maximale capaciteiten van de telefoon niet eens gebruik! :)

[ Voor 69% gewijzigd door Quad op 11-11-2012 02:11 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:19

sjaool

Every life should have 9 cats

De Note 2 is inderdaad groot, maar dat went erg snel. ;)

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1