Wifi signaal valt regelmatig weg met WRT54G

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinoud1963
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb een al jaren de draadloze router van Linksys de WRT54G, deze staat geschakeld aan een UBEE Ziggo modem. Nu heb ik het volgde probleem; het Wifi signaal valt om de paar dagen weg, zeker 1x in de week, verbinding wordt verbroken, mij router is nog wel zichtbaar in het netwerk, krijgt waarschijnlijk geen geldig IP adres terwijl DHCP staat ingesteld..
Als ik even de stroom van de router afhaal en weer aansluit dan wordt alles
weer hersteld. Nu had ik een nieuwe router aangesloten TPlink WR1043 aangesloten en wederom het zelfde probleem herhaald zich.. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit probleem?
Iemand een tip? Zou het aan de ziggo modem kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinoud1963
de wrt54g heb ook al van de laatste firmware voorzien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:09
Reinoud,

Grappig dat ik dit hier terug zie. Ik heb hier ook al maanden last van met dezelfde combinatie. Ook de meest recente firmware reeds geïnstalleerd. Dacht dat het aan mij lag. Ik trek dan ook zeer regelmatig de stekker uit de router om dan na tien seconde deze er weer in te steken. Zat al over een andere router na te denken, maar waarschijnlijk is het dus iets anders... Ik hou dit topic even in de gaten!

Mvg,
Michel van Eunen.

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Heb je DD-WRT geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinoud1963
ik heb ook al gedacht aan het installeren van DD-WRT, nog niet gedaan, zou ik kunnen proberen, vreemd blijft dat probleem zich bij een andere, nieuwe router zich ook voordoet. Gebruikte de WRT54G al enige jaren voordat ik naar Ziggo overstapte, daarvoor nooit dit probleem gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:09
Bij mij is het gekomen toen ik van KPN naar Ziggo ben overgestapt.

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Pagina: 1