[Paypal] Incasso terugboeken na afwijzing geschil

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Topicstarter
Ik heb met paypal online iets gekocht, echter niet gekregen. Het gaat om online diensten. Ik heb via paypal een geschil aangemaakt, en kreeg al direct de melding dat de verkoper niet instaat was om te reageren. Enkele dagen later was het geschil afgekeurd met als reden dat ik het maar met de verkoper moest afstemmen.

Echter krijg ik geen contact met de verkoper, ik heb een supportticket ingestuurd bij de verkoper, maar daarop wordt niet reageerd. Dit heb ik ook aangegeven in het geschil.

Nu kan ik als laatste redmiddel de incasso die paypal heeft gedaan op mijn ING rekening terugboeken en dan ben ik klaar. Althans, dat denk ik, vandaar mijn vraag:

Krijg ik problemen met incassobureau's van paypal als ik dit doe? Sta ik in mijn recht dit te doen? Als ik dit doe, wat voor staartje gaat dit dan krijgen?

Het gaat om een klein bedrag van 30 euro. Ik heb op google al gezocht naar soortgelijke situaties, maar ik vind eigenlijk geen exact voorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 09-11-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Waarschijnlijk gaat het je niet lukken om het te storneren, omdat het een eenmalige machtiging is.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een doorlopende machtiging, ik heb mijn bankrekening gekoppeld aan paypal. Bij ING kun je via onlinebanking redelijk snel en simpel terugboeken door op een knop te drukken. Ik ga er nog niet op drukken, maar voor nu ziet het er naar uit dat dit wel kan.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 09-11-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ik heb dat ook eens gedaan. Mijn paypal rekening werd daarop geblokkeerd en na wat kunst en vliegwerk kreeg ik daar weer toegang toe.

Ging bij mij om een winkel die failliet was gegaan. Ook een geschil ingediend bij ze dat er niet geleverd werd en toen zag ik dat de winkel failliet was. Direct gestorneerd en niet op paypal gewacht. Na het mailen van afschriften en wat al niet meer had ik weer toegang tot de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:58
Nu kan ik als laatste redmiddel de incasso die paypal heeft gedaan op mijn ING rekening terugboeken en dan ben ik klaar. Althans, dat denk ik, vandaar mijn vraag:

Krijg ik problemen met incassobureau's van paypal als ik dit doe? Sta ik in mijn recht dit te doen? Als ik dit doe, wat voor staartje gaat dit dan krijgen?
Dit zijn gevaarlijke dingen om te doen met paypal. Je kan het doen, echter Paypal heeft dan een openstaande betaling bij jouw. Immers paypal heeft gewoon zijn betaling gedaan naar de verkoper.

Paypal zal zeker die kosten bij jouw gaan verhalen. Hou rekening met een paypal blockade op jouw naam, en eventueel een incasso buro achter je aan. Je kan het winnen, maar dat zal niet zonder slag en stoot gaan.

Hou hier rekening mee.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-06 20:38
als het goed is kan je een een geschil na geen gehoor toch upgraden naar een Claim.

ik heb dit zelf ook een keer meegemaakt en toen ook na afwijzing nogmaals een claim ingediend.
deze werd weer niet beantwoord en kreeg toen geld teruggestort van paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het was automatisch geupgrade naar een Claim idd, aangezien de verkoper niet kon reageren om wat voor een reden dan ook.

@Rolfie, daar heb je idd een punt waar ik niet aan gedacht had. Ik heb geen zin om op blacklists terecht te komen. Dit zorgt voor meer problemen dan die 30 euro waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06 21:05
Los van alle problemen die het met zich KAN meebrengen.
Heb je met Paypal betaald op een website die daarvoor ook echt aangesloten is bij Paypal als Kopersbescherming?

ZOals Ebay, Marktplaats vallen daar onder, honderden andere websites waar je met Paypal kan betalen wordt geen kopersbescherming op gegeven.
Dat zou ook 1 van de redenen kunnen zijn dat Paypal het geschil/claim heeft gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
https://www.paypal-nederl...scherming/webwinkels.html

Hier staat dat je op alle fysieke producten een aankoopbescherming hebt. Product niet ontvangen, geld terug.

Storneren kan sowieso altijd, aangezien er geen geldige incasso-overeenkomst is met Paypal (geen handtekening of mondelinge instemming).

edit: met hieronder, diensten vallen dus niet onder de aankoopbescherming.

[ Voor 11% gewijzigd door haribold op 09-11-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-06 14:58

Rmg

haribold schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:33:
https://www.paypal-nederl...scherming/webwinkels.html

Hier staat dat je op alle fysieke producten een aankoopbescherming hebt. Product niet ontvangen, geld terug.
Mja en het gaat om online diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Rolfie schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:19:
[...]

Dit zijn gevaarlijke dingen om te doen met paypal. Je kan het doen, echter Paypal heeft dan een openstaande betaling bij jouw. Immers paypal heeft gewoon zijn betaling gedaan naar de verkoper.

Paypal zal zeker die kosten bij jouw gaan verhalen. Hou rekening met een paypal blockade op jouw naam, en eventueel een incasso buro achter je aan. Je kan het winnen, maar dat zal niet zonder slag en stoot gaan.

Hou hier rekening mee.......
Als zijn bankrekening direct gekoppeld is dan word het ook gewoon direct van zijn rekening geschreven. Paypal heeft daar verder niets mee van doen behalve dat ze de dienst verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:39:
[...]

Als zijn bankrekening direct gekoppeld is dan word het ook gewoon direct van zijn rekening geschreven. Paypal heeft daar verder niets mee van doen behalve dat ze de dienst verlenen.
Paypal haalt het geld van je bankrekening, dus Paypal heeft er juist alles mee van doen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:40
Ik heb ooit een incasso van 550 euro gehad van paypal die niet door mij is goedgekeurd.
Achteraf bleek iemand op welke reden dan ook toegang te hebben gehad tot mijn account. Ook trof ik een filter in mijn gmail aan dat alle paypal mail werd verwijderd en doorgestuurd naar een ander adres.

Ik heb via de ING de incasso ongedaan gemaakt en mijn gmail filter verwijderd en het wachtwoord aangepast. Ik heb nooit meer toegang tot mijn paypal account gekregen. De enige reden was om kopieën van mijn ID/paspoort op te sturen. Dit heb ik echter geweigerd.

Ik heb meerdere keren geprobeerd om een nieuw account op mijn naam, emailadres of rekeningnummer aan te maken. Dit werd echter elke keer geweigerd.

Sindsdien heb ik een paypal-account op een speciaal aangemaakt emailadres met behulp van een creditcard. Dit werkt tot op heden feilloos.
Pagina: 1