Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionios
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:25
Hallo allemaal,

Ik zit zelf met een probleem. Ik heb sinds woensdag een MSI GeForce GTX 660 Ti Power Editon OC, alleen heeft deze wat problemen en ik kan niet met zekerheid zeggen waar het probleem zit.

Het probleem is dat de kaart meerdere vreemde dingen doet. Als hij op de DVI-poort en deels op de HDMI-poort is aangesloten heb ik dat het scherm aan en uit gaat, soms blijft dit bij het afsluiten, meestal niet. Een ander probleem wat zich een paar keer heeft voorgedaan is dat het scherm aan de onderkant 2mm omhoog gaat en dat in het midden van het scherm hij deze 2mm constant goed neer probeert te zetten door verschuivingen.

De problemen ontstaan vaak bij het opstarten van een game, maar zijn ook gebeurd tijdens het browsen. Ook verdwijnen de problemen tijdelijk als ik de kabel opnieuw aansluit.

Ik zelf wil graag duidelijkheid hebben of dit software matig is of hardware matig.

Zelf heb ik tot nu de driver volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Tijdens de kleine schermverplaatsing heb ik ook een screenshot gemaakt en gekeken of het probleem hierin zichtbaar was, dit was niet het geval.

Mijn systeem bestaat uit o.a.:
ASRock Z68 Extreme 4 Gen 3
I5-2500K
MSI GeForce GTX 660 Ti Power Editon OC
Zalman 500W voeding

De volgende keer dat één van deze problemen voorkomt zal ik er een foto van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Heb je je voeding wel geaard op je kast?
En de schroefpunten op aansluitbusjes met de kast verbonden.

Of heb je je scherm op een andere stroom groep hangen ook dat kan storing veroorzaken.

Heb je het ook als je gewoon in je bios zit?

Zo niet dan is het waarschijnlijk een driver probleem driver sweeper en dan schone install van drivers.

Uiteindelijk kan ook de kaart nog defect zijn maar van wat ik nu gehoord heb is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:21

Quad

Doof

Als hij op de DVI-poort en deels op de HDMI-poort is aangesloten heb ik dat het scherm aan en uit gaat
Je hebt hem op beide uitgangen tegelijk aangesloten?

Probeer andere HDMI of DVI kabel, en anders direct contact nemen met je webshop en bespreken wat een oplossing is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionios
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:25
maarten12100 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:34:
Heb je je voeding wel geaard op je kast?
En de schroefpunten op aansluitbusjes met de kast verbonden.
Ik heb alleen schroefpunten gevonden aan de achterkant en die zijn allemaal vast geschroefd.
Of heb je je scherm op een andere stroom groep hangen ook dat kan storing veroorzaken.
Stroom voor hele pc, monitor en boxen komt uit hetzelfde stopcontact
Heb je het ook als je gewoon in je bios zit?
Niet getest, nog geen tijd gehad om mn pc voor langere tijd in bios scherm te laten staan.
Zo niet dan is het waarschijnlijk een driver probleem driver sweeper en dan schone install van drivers.
Al gedaan heeft probleem niet verholpen.
Uiteindelijk kan ook de kaart nog defect zijn maar van wat ik nu gehoord heb is dat niet het geval.
Ik twijfel ook, omdat dit niet de standaard problemen zijn die ik zie bij kapotte videokaarten.
Quad schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:37:
Je hebt hem op beide uitgangen tegelijk aangesloten?

Probeer andere HDMI of DVI kabel, en anders direct contact nemen met je webshop en bespreken wat een oplossing is.
Ik heb beide geprobeerd. Eerst op DVI, toen naar HDMI wat probleem toen verminderde, maar het kwam ook weer terug. Probleem lijkt vaker voor te komen op DVI dan op HDMI, maar heb nog niet met een tweede HDMI kabel getest. Zal dit wel doen zodra probleem weer ontstaat.

Heb vandaag nog maar één keer problemen gehad, wat licht geflikker en paar pixels aan de rechterkant die aan het knipperen waren.