[HTPC] Last check

Pagina: 1
Acties:

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:43
Ik volg nu al een paar weken verschillende HTPC topics en wil nu onderstaande aan gaan schaffen, omdat ik mijn ACryan HD wil vervangen voor iets wat vlotter reageert en flexibeler is en omdat ik gewoon wat anders wil :P. Ik wil tijdelijk mijn HDD uit mijn mediaplayer erbij zetten en later wellicht een NAS aanschaffen
Ik wil op de htpc windows 7 met XBMC gaan installeren deze pc zal ik ook gaan gebruiken om op te downloaden (zolang ik geen NAS heb). Ik twijfel alleen nog om niet voor een Intel 330 60gb SSD te kiezen scheelt +/- €30,-

Eigenlijk mijn korte vraag gaat dit goed komen? Standaard processorkoeler past? Extra koeling nodig in kast? (kast komt in dicht tv-meubel te staan). 60GB SSD voldoende

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-5300 Boxed€ 43,90€ 43,90
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 61,80€ 61,80
1Silverstone Milo ML03B€ 67,60€ 67,60
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 29,44€ 29,44
1Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile€ 22,51€ 22,51
1LG CH10LS28 Zwart€ 49,95€ 49,95
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 37,50€ 37,50
1Samsung 830 series 128GB€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 396,70

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 15:16
Ziet er uit als een logische setup.
Voor wat betreft de SSD zou ik wel voor 128GB kiezen, aangezien je ook wilt gaan downloaden. Parren en unrarren gaat op een SSD aanzienlijk sneller als op een HDD. Op een 64GB SSD kan je dan wel eens bij grote batches problemen gaan krijgen, door ruimte-gebrek. Een batch van 20GB aan download-grootte, heeft om verwerkt te kunnen worden (afhankelijk van wat het is uiteraard) toch wel zo’n 25 to 30GB vrije ruimte nodig. Na extracting kan je de data vervolgens (automagisch) laten verplaatsen naar je HDD, en in de XBMC-library laten opnemen. Windows en nog wat additionele software (XBMC, CouchPotato, Sickbeard, Headphones, SABNZBD, Virusscanner etc) verbruikt, zonder data, zo’n 20 tot 25GB en dan hou je nog genoeg ruimte over om updates e.d. in mee te nemen. Dat gaat gaat allemaal dus niet passen op een 64GB SSD.
Je zou als alternatief natuurlijk de verwerking op de HDD kunnen laten plaatsvinden, maar dat zal wel iets trager gaan, en (misschien nog wel belangrijker) hinderlijk kunnen zijn als een download wordt verwerkt tijdens het afspelen van content. Je download kan dan aanzienlijk de performance gaan beïnvloeden. Natuurlijk kun je dan wel als alternatief weer de downloads voor ’s nachts schedulen, maar de praktijk leerde mij in ieder geval dat ik die content toch zo snel mogelijk binnen wil hebben (anders kon ik wel met een 10mbit internet-abo af ;) )
Mocht je dan na verloop van tijd overstappen op een NAS die ook je downloads kan afhandelen (zoals een Synology), dan zou je altijd nog kunnen overwegen om deze SSD weer ergens anders in te zetten en er een kleinere in de HTPC te zetten mocht dat dan nog van toepassing zijn. Nu bezuinigen en een kleinere SSD nemen en dus je downloads direct naar HDD te laten wegschrijven lijkt mij een klein beetje zonde van het systeem om eerlijk te zijn.

iRacing Profiel

• silencedead
Ok, dan wordt het de 128gb samsung :)

• silencedead
En alles is aangeschaft! Het is alleen toch de 60gb intel geworden, bij de winkel wsaar ik de spullen kocht was de samsung net weg. Dsn maar downloaden op de hdd. Alles xit nu redelijk in elkaar moet alleen nog de hdd overzetten uit mijn mediaplayer. Ik moet alleen wel zeggen dat het best krap is met aansluiten. De ssd heb ik maar ergens tussen gefriemeld en met 1 schroefje aan de zijkant geschroefd, maar xit best stevig en aangezien er geen bewegende delen inzitten moet het geen kwaad kunnen.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 15:16
Zolang je bij het verplaatsen van je case maar rekening ermee houdt kan het inderdaad niet veel kwaad.
Veel plezier ermee :)

iRacing Profiel