Toon posts:

Z5500, Computer herkent geen surround?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb vandaag een nieuwe speakerset aangeschaft, jawel een mooie set ! de logitech z5500.
Nu wil ik mijn computer er natuurlijk wel op af stellen!.

Het probleem is dat ik alleen maar 2 kanalen kan kiezen via opties voor volumeregeling.
ook in VIA audio deck is er geen manier om hem 5.1 te zetten, komt dit omdat mijn onboard geluidskaart dit niet ondersteunt? ik heb de set aangesloten met een optische kabel naar mijn p7p55d moederbord van ASUS.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

bedankt!

Verwijderd

Probeer eerst eens analoog ?
Meeste onboard via optisch ondersteuning geen 5.1 tenzij aplicatie off game etc dat ondersteund.
stereo blijft dus altijd stereo

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 01:51 ]

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-12-2025
Kijk ook even of er nieuwe drivers zijn voor je moederboard m.b.t. het on-board geluid.
En inderdaad analoog aansluiten.

Want a cookie?!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:16
Analoog aansluiten is onzin.

Je moet alleen via SPDIF wel een bron afspelen die bijv DD5.1 of DTS uitstuurt. Dus je onboard geluidskaart maakt van Stereo MP3'tjes niet ineens 5.1 surround muziek.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ramon schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:59:
Analoog aansluiten is onzin.

Je moet alleen via SPDIF wel een bron afspelen die bijv DD5.1 of DTS uitstuurt. Dus je onboard geluidskaart maakt van Stereo MP3'tjes niet ineens 5.1 surround muziek.
Exact. Download even een Dolby digital demo video, of THQ video. Zorg ook even dat je pc signalen niet downmixt naar stereo.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Let wel dat je met games geen 5.1 krijgt met digitaal aangesloten. Daar zal je software als Dolby Digital Live of DTS Connect voor nodig hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
okay, ik zal even zon dolby digital demo fixen en even kijken hoe het er dan voor staat. en hoe zorg ik ervoor dat mn pc signalen niet downmixt naar stereo?

En FeaR, dus om BV battlefield 3 met 5.1 surround te kunnen spelen heb ik één van die progamma's nodig?

bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Zon dolby demo klinkt aardig goed, daar word wel gebruik gemaakt van alle speakers. maar vind het zo raar dat ik nergens bij geluidsopties meer dan 2 kanalen of 5.1 kan instellen, weet nou ook echt niet of ik een nieuwe videokaart moet halen of niet :P

heb zelf weinig verstand van audio!

bedankt tweakers ik hoor graag van jullie.

Verwijderd

FeaR schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:33:
Let wel dat je met games geen 5.1 krijgt met digitaal aangesloten. Daar zal je software als Dolby Digital Live of DTS Connect voor nodig hebben.
Zijn paar games die dit wel ondersteunen, Saints row the third bv.

Verwijderd

Topicstarter
dit topic kan dicht ik maak een nieuwe aan ivb met aanschaf nieuwe audiokaart
Pagina: 1