2d Kwaliteit i.c.m iiyama pro 510

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Mijn vader heeft zo'n monitor en heeft nu een asus GF2 MX erin, maar de 2d kwalitiet is zeker niet optimaal , welke kaart kan ie het beste nemen , de 3d snelheid moet ook redelijk zijn , hij wil liever een matrox(maar die is weer vet zuur in 3d), maar hoeveel is de 2d kwaliteit tussen de Matrox en de ATi op zo'n grote monitor ?
Wel weet ik dat een MX zuigt op 2d en dat is ook zeker te zien. Ik heb nu de GF3, en die is al zeker beter asl de oude GF2 van mij, maar die kost ook een hoop $$$
Is het echt nuttig om toch een matrox te nemen, of is het verschil met 2d en een ati zo klein dat het niet boeit , ik weet dat hier al 10000 topic over waren, maar die zijn weg :(

OK, vraag 2

Hij kan maar 75 hz doen met zijn monitor in w2k, ik weet dat dit een bekend probleem is , maar ik zou graag effe willen weten hoe hij dit kan oplossen, search werkt niet meer :(, wel kan ie met een chinch weer wel meer als 75 hz

Maar het echte verschil is dus dat het dan geen PnP monitor meer is, en dat ie die settings van max 75 hz niet meer ophaalt, maar eeuh, het lijkt mij niet dat die monitor zegt dat ie niet meer kan als 75 hz, het is toch zo dat de software gewoon iet er fout meer doen, ik d8 dat je aan een icm moet gaan kloten in w2k ofzo , hmm nouja , als iemand even uitleg kan geven , graag :)

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Probeer eens powerstrip icm een radeon..... heeft mijn problemen verholpen

• Carel
Je bedoelt dat ie vet genoeg is als ,je hem overklokt ?, daar hbe ik niet zoveel aan, het gaat er vooral om dat de matrox 100% zeker goed is in 2d , maar de ati is stukken beter in 3d, maar hoeveel is het verschil in 2d nou echt , want UT gaat volgens mij net aan met een g450, en op die G550 w8ten duurt nog te lang d8 ik

• Carel
Hmmm, heb ik opeens weer een gf2 en maar 30 gb ? argghh , gaat het ooit nog goedkomen, of moet echt alles opnieuw ?

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Als GF2MX voldoende snel is koop je een Radeon SDR als vervanger. Niet de LE of VE Radeon kopen want die hebben een minder goede grafische uitgang. Gewoon een Radeon SDR of liever DDR en je 2D kwaliteit gaat echt stukken vooruit.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Carel
Hmm, we hebben net de gf3 in zijn pc gedaan, daarvan id de 2d ook al zeker beter .... en q3 liep op 2000nogwat ruim 80 fps met 32 bit aan in q3:)
Maar het probleem in zijn 2d is, dat die chinck kabel gewoon kut is ( wazig), zodra er veel hz en een hoge reso door moet, ik denk das dat de belangrijkste prioriteit is dat hij met zijn normale vga kabel eindelijk hoger kan als 75 hz !!!
Wel hebben we geprobeerd te booten van die ene kabel, zodat er wel 1000 hz was, en dna snel die andere kabel erop, maar zelfs dat ziet win2k en doet gelijk weer 75 hz, AAARGGHGHHH

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Op vrijdag 01 juni 2001 14:27 schreef Carel het volgende:
Wel hebben we geprobeerd te booten van die ene kabel, zodat er wel 1000 hz was, en dna snel die andere kabel erop, maar zelfs dat ziet win2k en doet gelijk weer 75 hz, AAARGGHGHHH
1000 hz :9 tikfoutje hoop ik :+

Verwijderd

De Radeon komt aan de kwaliteit van Matrox met 2D en zit qua 3D performance tussen de GTS en GTS pro. M.a.w. helemaal geen gek kaartje.
Pagina: 1