Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik ben nu al een aantal dagen aan het rondkijken voor een leuke tablet voor een leuke prijs (9,7 / 10 inch). Nu is mijn budget +/- 200 euro (mag héél iets meer zijn).
Hoewel ik eerst dacht, ik ga voor de Samsung Galaxy Tab 2, zag ik dat er ook tablets zijn voor minimaal 100 euro minder die aardig in de buurt komen qua specificaties (en daarbij zag ik dat de Samsung Galaxy Tab 2 geen HDMI ingang heeft).

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar het merk Yarvik (vooral de Yarvik GoTab Xenta spreekt me aan), maar ik zie dat MediaMarkt ook verschillende Viewpa tablets heeft.
Van beide merken heb ik verder nog nooit gehoord en ik heb geen idee of ik er veel van mag verwachten. Dus ik hoop dat hier mensen zijn die ervaring hebben met (één van) deze tablets en dit willen delen.

In ieder geval alvast bedankt! :)

Verwijderd

Het is ook wel afhankelijk van wat je wilt. Algemeen genomen is het zo dat 10.1" en 7" inch tablets door hun breedbeeld fijner zijn voor videoweergave. Het 4:3 scherm in de 9,7" inch modellen (maat iPad 1 en 2) toont dan grote zwart balken boven en onder.

De goedkopere tablets hebben vaak geen GPS. Qua specificaties ongeveer hetzelfde als de Yarvik Xenta (231eu) is de Kruidvat Pro-line 2 dual-core (http://www.kruidvat.nl/tablet 189eu) alleen heeft de Kruidvat tablet geen bluetooth.

Ik ken maar 1 Viewpia uit de pricewatch en dat is de Viewpia TB-110. Die moet je niet nemen deze is simpelweg te duur voor wat je krijgt. Dit is namelijk nog een oude single core processor.

Een product wat ook veel waar voor zijn geld biedt denk ik is deze: pricewatch: Point of View Protab 3 XXL en http://www.pointofview-on...uct_detail&product_id=345 (245eu). Dat is een 10.1" inch model met 1280x800 pixels scherm. Hij is wel wat aan de zware kant met zijn 700gr. Filmpje over die Point of View: YouTube: Betaalbare tablets van Point of View en Yarvik versus Nexus 7 - Hardware.Info TV (Dutch)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:40:
Het is ook wel afhankelijk van wat je wilt. Algemeen genomen is het zo dat 10.1" en 7" inch tablets door hun breedbeeld fijner zijn voor videoweergave. Het 4:3 scherm in de 9,7" inch modellen (maat iPad 1 en 2) toont dan grote zwart balken boven en onder.

De goedkopere tablets hebben vaak geen GPS. Qua specificaties ongeveer hetzelfde als de Yarvik Xenta (231eu) is de Kruidvat Pro-line 2 dual-core (http://www.kruidvat.nl/tablet 189eu) alleen heeft de Kruidvat tablet geen bluetooth.

Ik ken maar 1 Viewpia uit de pricewatch en dat is de Viewpia TB-110. Die moet je niet nemen deze is simpelweg te duur voor wat je krijgt. Dit is namelijk nog een oude single core processor.

Een product wat ook veel waar voor zijn geld biedt denk ik is deze: pricewatch: Point of View Protab 3 XXL en http://www.pointofview-on...uct_detail&product_id=345 (245eu). Dat is een 10.1" inch model met 1280x800 pixels scherm. Hij is wel wat aan de zware kant met zijn 700gr. Filmpje over die Point of View: YouTube: Betaalbare tablets van Point of View en Yarvik versus Nexus 7 - Hardware.Info TV (Dutch)
Dankjewel voor je uitgebreide reactie, hier heb ik zeker wat aan! Handig om het verschil tussen een 9.7" en een 10.1" inch scherm te weten, dat wist ik niet. En tussen het Kruidvat tablet en de Yarvik zit dan toch nog een aardig prijsverschilletje, thanks voor de tip! Ik hou hem in gedachten, net zoals de tablet van Point of View! Ga ik nu op zoek naar wat meer reviews/filmpjes. :)

Meer reacties/ervaringen/tips zijn welkom!

Verwijderd

Yarvik is rommel waar je beter ver van wegblijft. Onlangs een handvol exemplaren van de 465 getest in de Saturn, allemaal hadden ze een defect. Losse behuizing, vuil onder het scherm/glas, meerdere met de rotatiesensor kapot, etc. Ook waren sommige helemaal opgeladen, andere hadden dan weer amper nog 5 procent over.

Quality control hebben ze dus duidelijk niet. Ook al zijn ze "goedkoop", je verwacht toch dat het werkt? Ze horen goedkoop te zijn vanwege de specs, niet omdat ze uit waardeloze onderdelen bestaan.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zeker weten dat je niet een "bad batch" gehad hebt dan? Mijn moeder is heel tevreden met haar 465 en ook hier op het forum vallen de klachten erover me best mee. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu dat Viewpa *Viewpia moet zijn.

Het is wel lastig om een keuze te maken als je gemengde reacties leest.
Maar ik kwam trouwens ook nog het merk Difrnce tegen, hoe kijken jullie hier tegenaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:54:

Maar ik kwam trouwens ook nog het merk Difrnce tegen, hoe kijken jullie hier tegenaan?
Eigenlijk maakt het niet veel uit van welk merk je het koopt want deze merken kopen toch weer in bij verschillende Chinese fabrikanten. Zo kan de ene tablet in hun lijn zijn van Huyndai terwijl de andere weer afkomstig is van Momo. Als de specificaties goed zijn kun je het overwegen als die niet goed zijn dan niet ;). Je hebt verder ook nog Intertoys Qware en Bartsmit TomTec tablets. Het is wel het slimste om een tablet met een IPS scherm te kopen dit zorgt ervoor dat de kijkhoek goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja het is denk ik ook maar net of ik over 'kleine mankementjes' heen kan kijken. Ik lees toch over elk van die merken wel het één en ander en daarom zit ik nog wel een beetje met de Samsung Galaxy Tab in mijn hoofd, waar ik bijna alleen maar lovende dingen over lees. Alleen daarvan vind ik het dus wel erg jammer dat er geen HDMI ingang inzit en je allerlei dure kabels moet aanschaffen (bovenop wat je er al voor betaald) om hier alsnog gebruik van te kunnen maken, net als met een USB poort.
Ik neig nu denk ik toch wel het meest naar de tablet van Kruidvat, de dual core, welke ChicaneBT voorstelde.

Ik wacht nog ongeveer een maandje met het aanschaffen van een tablet, omdat ik dan waarschijnlijk wat extra geld heb en me in de tussentijd goed kan oriënteren. Alleen vraag ik me af of het rond de feestdagen wel een goed moment is om een tablet aan te schaffen qua prijzen, weet iemand dat? Misschien dat ik dan toch beter weer tot na de feestdagen kan wachten.

• gerly
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12-2024
Blijf zeker af van yarvik xenta.Ik krijg straks mijn derde en ook zeker een defekte yarvik tablet toegestuurd.
Blijf wat verder sparen en het zal je niet beklagen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 02:33

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:54:

Mijn zoontje heeft een pricewatch: Difrnce DIFRNCE Internet Tablet DIT7010 gekregen van opa en oma voor zijn verjaardag. 7 tientjes bij de Kijkshop.

Het is een leuk ding, maar niet alle sofware uit Google Play werkt er op.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie PcDealer! Ik ben ondertussen ook al van dat merk afgestapt haha.
Maar ik ben eruit! Ik ga morgen voor de tablet die net in de aanbieding is bij Kruidvat, de Pro-Line 2 tablet PC (Dual Core). :)
Pagina: 1