Mediaspeler met film informatie en posters

Pagina: 1
Acties:

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Hallo Allemaal,

Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een mediaspeler. Ze hebben nu een HDX-1000 en een gejailbreakte Apple TV2 met de media client gehad en beide bevallen niet.

De HDX-1000 is enorm uitgebreid qua specificaties, maar onduidelijk welke films erop staan. Je ziet bij de films alleen de naam van de films, maar geen posters of filminformatie.

De Apple TV 2 met de media client laat op een nette manier de films zien. Keurig met posters en filminformatie, maar loopt snel vast en geeft de nodige problemen.

Het is dus tijd voor een vervanger. Voor mij ouders ben ik dus op zoek naar een mediaspeler die erg gebruiksvriendelijk is, ruimte heeft voor een harde schijf (liefst 3.5") en wat het allerbelangrijkste is dat de films filmposters en filminfo bevatten.

De speler hoeft geen WiFi te hebben. LAN is voldoende. In het begin zal ik de mediaspeler via LAN koppelen aan mijn netwerkmappen op me PC, maar ik wil later de optie hebben om films op de harde schijf te zetten.

Mijn vraag is: Welke mediaspeler voor onder de 200 euro (liefst onder de 150 euro) raden jullie mij aan? :)

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-11 16:47
Wat heb je zelf al gevonden ?
Al eens gekeken waarom en wanneer de Apple TV vastloopt het is wellicht goedkoper
om deze goed aan de praat te krijgen dan zomaar een nieuwe media speler te kopen.
just my 2 cents.

• van_doorn
Ik kwam zelf op de AC Ryan Playon!HD 2 uit, maar die kan ik nergens meer vinden.

De apple TV 2 loopt vast en geeft de melding dat de buffer vol zit. Komt door het jailbreaken en de lading metadata die de apple TV van alle films gedownload heeft. Zou dan films moeten verwijderen, maar dat is geen optie.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Jouw wens voor filmposters, voldoet de AC-Ryan niet aan. Ik neem aan dat je bedoeld dat info automatisch binnen gehaald wordt.

Kijk eens bij Boxee Box, WD en Popcornhour (Popbox V8 en A-300)

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-11 20:20
Of zelfbouw met XBMC, maar het budget is krapjes dan.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07
Tja, HDI heeft hun spelers, maar daar zul je via de pc zelf de posters etc bij moeten laten zoeken met programma's. Over het algemeen gaat dit automagisch, maar toch.

Een media center of iets met xbmc zou wellicht je beste optie alsnog zijn.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 14:05
Volgens mij doet een Boxee Box precies wat TS wil, maar het valt ook op een Dune te bereiken.

iRacing Profiel

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-11 19:24
Je kunt toch ook XBMC op de huidige apple TV2 zetten?

Of 2dehands deze kopen: V&A aangeboden: Asrock ION 330HT

openelec erop of windows7 met xbmc, werkt perfect.

[ Voor 63% gewijzigd door mountainbiker op 09-11-2012 14:33 ]

mountainbiker

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:19
kroegtijger schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:19:
Volgens mij doet een Boxee Box precies wat TS wil, maar het valt ook op een Dune te bereiken.
Een Boxee Box is inderdaad lekker onderhoudsvrij en werkt goed. Ander alternatief is XBMC met de XeeBo skin, werkt hier ook erg goed en vooral lekker op oudere hardware. Je moet dan denken rond de 300 euro voor een kant en klaar systeem. Eventueel er 50 euro extra instoppen en je hebt er een SSD bij. Of een tweedehands computer met in ieder geval een Geforce 8xxx-gpu of Radeon 4xxx-serie of hoger. Dan heb je ook gewoon DXVA en kun je alles afspelen.

Onder die prijs heb je gewoon minder luxe en dat merk je.

• van_doorn
Hallo Allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties! Ik had begrepen dat de AC Ryan wel de film info en poster op kon halen, dus goed om te horen dat, dat niet zo werkt.

Ik neig erg naar de Boxee Box vanwege de simpele interface, de simpele afstandsbediening en uiteraard naar de filmposters en filminfo!! Het enige nadeel aan de Boxee Box is dat het dan werken met een externe hardeschijf wordt en dat vind ik geen cleane oplossing, maar dat is dan maar even niet anders..

Ik heb een tijd XBMC op de Apple TV gehad, maar dat crashte vaak en werkte niet zoals ik het zou willen.
Misschien wordt het ook wel tijd om de Apple TV 2 de deur uit te doen. Zag dat ze dat voor een leuke prijs weg gaan. Dan kan ik daar de Boxee Box voor kopen :)
Pagina: 1