Toon posts:

Macbook pro sluit langzaam af met SSD t.o.v. HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een maand een ocz vertex 3 SSD in mijn Macbook geplaatst.
Hij start prima op(13 sec) maar het afsluiten duurt bijna even lang terwijl in de tijd dat ik een 320 seagate 7200rpm(standaard) had het pats boem was en hij was uit. Ik zou verwachten dat een SSD nog sneller zou zijn of verglijkbaar met afsluiten met een HDD.

Het scherm wordt wit en dan gaat ie denken/laden daarna gaat ie pas uit.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Ik reinstall liever niet als het vermeden kan worden.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 16:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Mmmm... afsluiten duurt bij mij ook een seconde of 10 met een Samsung 830 SSD... nog nooit echt opgevallen ofzo maar nu je het zo zegt, heb ik dit ook. Ik weet wel dat hij e.e.a. van het geheugen naar de harde schijf gaat schrijven, en wellicht heeft de systematiek van een SSD hier iets mee te maken?

Whizzkids, kom er maar in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 16:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Toch even een kickje, hij staat alweer aardig onderaan het lijstje. Iemand? Wat zijn 'normale' afsluittijden? Heeft het wellicht iets met de energiestanden te maken, of met TRIM support (ik heb op mijn Samsung 830 via Trim Enabler de TRIM support aangezet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 17:13
Ik vraag me meer af waarom je uberhaupt je Macbook wilt afsluiten..

Klep dicht en slaapstand voldoet voor mij vrijwel altijd, tenzij ik echt lang op reis ga..

Batterijverbruik is nihil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 16:53
M.b.t. het batterijverbuik in standy-by: ik verlies in een nacht meer dan 10% ... dat zou dan niet normaal zijn?

MacBook Pro mid 2012, 16 GB , 128 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu nog zonder trim enable staan en dan doet ie gewoon afsluiten(meteen zwart en uit). Nja zoals er al gezegd werd heb ik dus ook dat de batterij nogal wat verbruikt en ik ben vooral geen fan van dingen in standby/sleep modus aanstaan als ik er niet ben. Ik gebruik mijn laptop vooral in de avond en vind het onnodig om hem 19 uur op standby te laten staan. als ik werk en slaap

Ik heb net trim aangezet en door trim wordt hij dus traag in het afsluiten. Maarja zonder trim kan je niet.

Iemand enig idee waarom dit is? Is dat van het geheugen naar ssd schrijven of ligt het ergens anders?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Je kunt wel zonder trim, vraag het hier maar rond ;) , maar dat het het afsluiten vertraagt lijkt me sterk. Als je de volgende keer opstart met cmd+V ingedrukt tijdens de "gong" (je krijgt dan de console te zien tijdens het opstarten en afsluiten), en je gebruikt je systeem normaal, en sluit dan pas weer af, dan krijg je tijdens het afsluiten de processen te zien die blijven hangen en waarop OS X wacht voordat het systeem afgesloten mag worden. Aan de hand daarvan kun je wel zien waar het hem op zit.

Hier stond achterhaalde informatie…

Pagina: 1