Hallo,
Ik heb sinds dit jaar weer een game pc, en vind het weer fantastisch.
Alleen begin ik mij een beetje te irriteren aan de cooling.
Pc heb ik overgenomen van een maat van mij, en hij draaide zonder overclock, en ik met overclock.
En ik vind de pc een beetje te warm(meer de cpu eigenlijk).
Zal beginnen met mijn specs :
Kast : TACENS SAGITTA II TOWER.
http://www.futureworks.es/tienda/images/2SAG2T.jpg
asus sabertooth x58 mobo.
core i7 920 @3.99ghz.
12gb corsair ram.
950watt corsair psu.
680gtx 2gb.
Cpu koeler : Scyth mugen 2.
Erop gemonteerd 2x scythe ultra kaze 3000
In de kast 2x 140mm akasa apache 1x voorin is intake, andere achterin bij cpu is outtake.
sidecase 400mm fan intake.
Als koelpasta gebruik ik artic MX-4.
Zo dat zijn de technische gegevens
Nu het probleem ik heb dus cpu oc, en hiermee wordt de cpu ergens rond de 75-80 graden op de heetste core in full load(prime95) en idle rond de 37-38 per core.
Ik vind dit teveel, dus nu wil ik graag een aantal graden naar beneden zonder oc aan te raken.
Rest van systeem is prima op temp.
Nu wil ik graag advies welke cpu cooler + fans en fan controller etc het beste zou zijn voor mijn pc.
Ik heb nu de fans groten deels op mobo aangesloten, en dat zorgt voor een gehorig systeem.
Dus fan controller is nodig. De fan controller van de kast is helaas overleden...
Nadeel is wel de 2 akasa 140mm fans zijn pwm(4pins).
Heb zelf al gekeken naar een corsair h80, maar zou echt niet weten welke fans hier beste op kunnen icm systeem.
Dus graag zou ik hier advies in willen hebben.
Zijn er nog dingen die ik vergeten ben te melden, graag meld het ik vermeld het dan meteen
Ik heb sinds dit jaar weer een game pc, en vind het weer fantastisch.
Alleen begin ik mij een beetje te irriteren aan de cooling.
Pc heb ik overgenomen van een maat van mij, en hij draaide zonder overclock, en ik met overclock.
En ik vind de pc een beetje te warm(meer de cpu eigenlijk).
Zal beginnen met mijn specs :
Kast : TACENS SAGITTA II TOWER.
http://www.futureworks.es/tienda/images/2SAG2T.jpg
asus sabertooth x58 mobo.
core i7 920 @3.99ghz.
12gb corsair ram.
950watt corsair psu.
680gtx 2gb.
Cpu koeler : Scyth mugen 2.
Erop gemonteerd 2x scythe ultra kaze 3000
In de kast 2x 140mm akasa apache 1x voorin is intake, andere achterin bij cpu is outtake.
sidecase 400mm fan intake.
Als koelpasta gebruik ik artic MX-4.
Zo dat zijn de technische gegevens
Nu het probleem ik heb dus cpu oc, en hiermee wordt de cpu ergens rond de 75-80 graden op de heetste core in full load(prime95) en idle rond de 37-38 per core.
Ik vind dit teveel, dus nu wil ik graag een aantal graden naar beneden zonder oc aan te raken.
Rest van systeem is prima op temp.
Nu wil ik graag advies welke cpu cooler + fans en fan controller etc het beste zou zijn voor mijn pc.
Ik heb nu de fans groten deels op mobo aangesloten, en dat zorgt voor een gehorig systeem.
Dus fan controller is nodig. De fan controller van de kast is helaas overleden...
Nadeel is wel de 2 akasa 140mm fans zijn pwm(4pins).
Heb zelf al gekeken naar een corsair h80, maar zou echt niet weten welke fans hier beste op kunnen icm systeem.
Dus graag zou ik hier advies in willen hebben.
Zijn er nog dingen die ik vergeten ben te melden, graag meld het ik vermeld het dan meteen
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!