Geen 3-pins PWR_FAN connectie aanwezig op het moederbord

Pagina: 1
Acties:

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:18
Hallo,

Gisteren heb ik een nieuwe videokaart gekocht, genaamd de Radeon R5870. Deze wilde ik vandaag aansluiten op m'n moederbord (Asus P5QL-SE). Helaas zit er geen PWR_FAN aansluiting op het moederbord, ook de handleiding geeft alleen de 4pins CPU aan op het moederbord. Er zit een Zalman koeler op m'n videokaart met daaruit een kabeltje met een 3-pin connector die ik dus nergens op kan plaatsen.

Na wat research kwam ik uit op het volgende:
4 Pin Molex to 3 Pin power Adapter Cable 12V
http://www.acousticpc.com...ower_adaptor_12_volt.html

Zou dit een goede oplossing zijn?

P.S. er zit een regelaar tussen het draad, zodat ik handmatig in kan stellen hoe hard de koeler moet draaien.

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Zit er geen aansluiting op de videokaart zelf?

Ryzen 3600 - GTX1060

• ChefRopes
Ik heb even de handleiding van de videokaart gedownload, en er zit wel een 4-pins aansluiting op voor een fan. Maar de Zalman koeler vereist een 3-pins aansluiting

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Videokaart regelt zelf de ventilator op de videokaart, en niet via het moederbord.
Dus er klopt iets niet wat je zegt.
Geef dus meer info.

• ChefRopes
jan99999 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:15:
Videokaart regelt zelf de ventilator op de videokaart, en niet via het moederbord.
Dus er klopt iets niet wat je zegt.
Geef dus meer info.
Ik heb de videokaart via marktplaats gehaald. Die persoon heeft er ipv de standaard koeler een Zalman koeler op gezet. Uit deze Zalman koeler komt een kabeltje die verplicht aangesloten moet worden op een power source. Anders werkt ie niet heb ik me laten vertellen..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die connector uit het linkje van je werkt wel alleen zal de fan op 100% draaien. Dit kan best eens een hoop herrie zijn. Misschien is het handig er een kleine simpele fancontroller bij de te nemen zoals Zalman ze heeft. Je kan dan tijdens gamen kijken hoeveel zachter je de fan kan zetten zodat ie niet te heet wordt maar wel een stuk stiller is.

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
kan dat niet via afterburner of is dat pwm gestuurd? Die 3pin kan namelijk wel op een 4 pin aansluiting, alleen verlies je dan pwm en kan je de snelheid dus alleen middels voltage regelen.

• ChefRopes
X-Fire-X schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:31:
kan dat niet via afterburner of is dat pwm gestuurd? Die 3pin kan namelijk wel op een 4 pin aansluiting, alleen verlies je dan pwm en kan je de snelheid dus alleen middels voltage regelen.
Ook dat had ik opgezocht. Je kan namelijk de 3-pin wel op een 4-pin aansluiten. Dan kan die niet meer regelen inderdaad. Probleem is dat de 3-pin zo gemaakt is dat ie ook niet op de 4-pin kan.

Ik zet de handmatige regelaar erop zoals PilatuS zei. En ik heb het kabeltje maar alvast besteld!

Bedankt voor de hulp in ieder geval.
Pagina: 1