Hoi, wie kan mij helpen met het volgende (waarschijnlijk zelf gecreëerde probleem, as always huh)
Mijn extra schijven worden niet herkend door windows.
Hier staan uiteraard al mijn zeer belangrijke documenten op.
Oude setup:
c:\\ met windows(kapot) en program files (ssd 128gb)
d:\\my documents en wat andere zooi (raid 0 WD 2x2TB)
Windows was stuk dus ik besloot voor een frisse installatie te gaan. Voor de zekerheid een nieuwe ssd gekocht zodat ik niet per ongeluk toch belangrijke data zou wissen, daarnaast was de 128gb toch wat te klein.
Vervolg:
- Nieuwe ssd(265gb) erin,
- d:\\ docs uitgeplugd.
- win7 (profesional, lol) geinstaleerd
nieuwste drivers etc geinstaleerd jatilatida.........
Okee tijd om de d:'s weer in te pluggen....
D; schijven worden nu wel door de bios gezien, maar niet in windows7. Ik kan er dus niet bij.
Iemand een idee wat ik mis heb gedaan? en hoe los ik dit op, zonder de bestanden op de D schijven te wissen?
Een andere vraag is(als amateur dus ja) wat heb ik eigenlijk aan die raid0? wat als 1 schijf stuk gaat? hoe weet ik dat?
Hoe kan ik eigenlijk zien of de schijven wel gespiegeld worden?
En staan ze eigenlijk nog wel in raid, met de nieuwe win7 installatie(of was dit niet een moederbord actie maar een windows oplossing, dat weet ik zelf eigenlijk niet meer)
Verdere systeem info:
mobo asus p8z68
cpu i7 2600k
graka sapphire HD 6XXXX
edit:
lijkt erop dat windows de schiven wel ziet maar ze niet snapt, ofzo. zie schijfbeheer screenshotje

B.v.d.
Capt.
Mijn extra schijven worden niet herkend door windows.
Hier staan uiteraard al mijn zeer belangrijke documenten op.
Oude setup:
c:\\ met windows(kapot) en program files (ssd 128gb)
d:\\my documents en wat andere zooi (raid 0 WD 2x2TB)
Windows was stuk dus ik besloot voor een frisse installatie te gaan. Voor de zekerheid een nieuwe ssd gekocht zodat ik niet per ongeluk toch belangrijke data zou wissen, daarnaast was de 128gb toch wat te klein.
Vervolg:
- Nieuwe ssd(265gb) erin,
- d:\\ docs uitgeplugd.
- win7 (profesional, lol) geinstaleerd
nieuwste drivers etc geinstaleerd jatilatida.........
Okee tijd om de d:'s weer in te pluggen....
D; schijven worden nu wel door de bios gezien, maar niet in windows7. Ik kan er dus niet bij.
Iemand een idee wat ik mis heb gedaan? en hoe los ik dit op, zonder de bestanden op de D schijven te wissen?
Een andere vraag is(als amateur dus ja) wat heb ik eigenlijk aan die raid0? wat als 1 schijf stuk gaat? hoe weet ik dat?
Hoe kan ik eigenlijk zien of de schijven wel gespiegeld worden?
En staan ze eigenlijk nog wel in raid, met de nieuwe win7 installatie(of was dit niet een moederbord actie maar een windows oplossing, dat weet ik zelf eigenlijk niet meer)
Verdere systeem info:
mobo asus p8z68
cpu i7 2600k
graka sapphire HD 6XXXX
edit:
lijkt erop dat windows de schiven wel ziet maar ze niet snapt, ofzo. zie schijfbeheer screenshotje

B.v.d.
Capt.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 411256 op 08-11-2012 20:06 ]