NAS/Dev. server o.b.v. November BBG High-end Game Desktop

Pagina: 1
Acties:

• jeremyk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-04 07:21
De topic naam klinkt waarschijnlijk als een rare combinatie.

Ik wil in de woonkamer een desktop game PC neerzetten die ik tevens wil gebruiken als lokale webserver en als NAS. Dit zal betekenen dat er 90%+ van de tijd niemand achter de PC zal zitten.

Aangezien hij sterke hardware nodig heeft voor games leek t mij het een goed plan om de High-End Game Desktop BBG van november als basis te nemen.

Mijn vraag is echter of je zo'n systeem als deze aan kan laten staan en er bijvoorbeeld een localhost (apache) e.d) op draait, of als NAS gebruiken, zonder dat deze PC geluid maakt of veel stroom vreet?

Ik ben dus opzoek naar een zuinige stille Game PC die power heeft als ik het nodig heb maar minimaal geluid en stroom vreet wanneer ik hem als webserver of NAS gebruik.

Is de hoeveelheid stroom die een i5 of i7 gebruikt zeer laag als je maar een hele geringe processor kracht vraagt? Hoe zit dit met grafische kaarten wanneer ik b.v. het beeldscherm uit heb staan.

Is de BBG systeem dan een goede optie of is mijn wens onreëel?

[ Voor 11% gewijzigd door jeremyk op 08-11-2012 19:44 ]

Verwijderd

Ik kan de naam van de feature niet meer herinneren, maar wat je wilt is een chipset die het schakelen tussen een IGP en GPU ondersteund. Ofwel, onder normale omstandigheden wordt de IGP gebruikt en bij games schakelt de computer automatisch de discrete GPU in. Dit zal je erg veel stroom schelen.

Verder: Intel is zuiniger dan AMD, neem een SSD voor OS installatie (zuiniger dan een HDD) en laat je HDDs uitschakelen voor stroombesparing.

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-04 13:38
Zorg ook voor een goede voeding als hij veel idlet: voedingen staan erom bekend dat ze inefficient worden als ze minder belast worden.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Volgens mij scheelde het schakelen tussen IGP en discrete maar een paar Watt.
Daarnaast zijn de huidige (amd) videokaarten in idle zo zuinig dat het eigenlijk niet uitmaakt (indien het scherm uit is zakt het verbruik zelfs naar 1W).

Quote techpowerup:
"A new feature of the HD 7900 Series is AMD ZeroCore Power, which will power off the card as soon as the monitor output is blanked, during screen saver for example. For additional power and noise reduction the fan will stop in this state, too. We measured a power consumption of 1.11 Watts for the whole graphics card during ZeroCore Power. As soon as you move the mouse the PC is back immediately, there is no lag or any delay.

Please note that ZeroCore Power seems to engage only when the screen is completely static. If you have an application running that draws to the screen, the monitor will go black, but the card will not enter the low power state or return from it quickly. To avoid this, minimize all applications and let Windows sit at the desktop."
http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_7970/26.html

Edit: ik weet niet of dit opgaat als je 2 videokaarten gebruikt
(met 2 of meer monitoren in ieder geval niet)

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 08-11-2012 22:02 ]

• jeremyk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-04 07:21
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:09:Verder: Intel is zuiniger dan AMD, neem een SSD voor OS installatie (zuiniger dan een HDD) en laat je HDDs uitschakelen voor stroombesparing.
Dat is een goed plan. In de BBG zit volgens mij ook een Western Digital Red WD20EFRX, 2TB. Ik neem aan dat als ik die raadpleeg dat ie dan redelijk instant weer uit idle stand komt?
wjvds schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:26:
Zorg ook voor een goede voeding als hij veel idlet: voedingen staan erom bekend dat ze inefficient worden als ze minder belast worden.
Is de voeding uit de BBG geen goede keus ?
mitsumark schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:58:
Please note that ZeroCore Power seems to engage only when the screen is completely static. If you have an application running that draws to the screen, the monitor will go black, but the card will not enter the low power state or return from it quickly. To avoid this, minimize all applications and let Windows sit at the desktop."
http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_7970/26.html
Dat is goed nieuws! Ik kan dus gewoon voor een HD 7970 gaan. Ik denk zoiezo dat ik er maar één nodig heb aangezien ik toch maar op een enkel scherm zit.

[ Voor 18% gewijzigd door jeremyk op 09-11-2012 23:06 ]