Nieuwe laptop voor studie (informatica)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 01:13
Beste Tweakers,

Voor mijn studie gebruikte ik tot een aantal weken geleden een Dell Studio 1558. Helaas is na veel onderzoek gebleken dat het moederbord+het geheugen niet meer goed functioneren. Gezien het feit dat ik 2 1/2 geleden deze laptop had gekocht voor meerdere doeleinde (laptop was vele malen krachtiger dan mijn oude desktop) had ik redelijk wat goede componenten erin zitten. Omdat de noodzaak daarvoor is weggevallen volstaat bijna alles met de gpu (ook dus Intel HD Graphics, bijvoorbeeld), kwa geheugen heb ik wel een voorkeur voor 8+ GB. Het besturingssysteem hoeft niet standaard meegeleverd te worden. Ik kan namelijk Windows via school gratis downloaden (Windows 8 in dit geval ivm Windows 7 al in gebruik voor mijn PC).

De nieuwe laptop gaat bijna alleen maar gebruikt worden voor studie. Er wordt hierbij veel gebruik gemaakt van o.a. terminals (putty). Hiervoor zou ik in ieder geval een scherm moeten hebben zonder al teveel glans (daar had mijn Dell wel last van...). Verder zou ik graag wel een FullHD scherm willen

Budget voor de laptop is ongeveer 750 euro tot een maximum van ongeveer 1000 euro.

De laptop wordt elke dag meegenomen naar school. Mijn tas kan 17.3 inch laptops aan, maar niet groter dan dat. Voor het gewicht houd ik ongeveer een maximum aan van 4 kilo. Goede accuduur is een vereiste, op school kan ik wel goed opladen, maar op een later moment van de studie bij stages is dat niet altijd zeker.

Ik heb geen bepaalde merkvoorkeur, maar als er bij dat merk laptops met Windows voorgeinstalleerd zijn, dan wel met zo min mogelijk onnodige software!

Zelf heb ik al een beetje een onderzoek gedaan. Uiteindelijk heb ik niks kunnen vinden wat aan mijn wensen voldeed. Hierdoor kwam ik bij xNotebooks terecht met de volgende laptop:

XNoteBooks Inferno:
GPUIntel HD Graphics 4000
SchermFullHD Onspiegeld, hoog contrast
CPUIntel Core i5 3210M (ivy bridge)
KoelpastaSupercoolVoor de zekerheid de net iets betere koelpasta gedaan
RAM8 GB DDR3-1600 Corsair Vengeance
HDD500 GB Hybrid 7200rpm + 4GB SSDEven duur als een 128GB SSD, maar 128 GB lijkt mij net niet genoeg
DVDStandaard DVD RewriterBlu-ray in ieder geval niet nodig
ToestenbordQwerty, Nederlands, US International
Wifi adapterBroadcom Wifi 300 Mbps + BT3.0 (single band)Misschien een dual band wifi adapter?
Garantie3 Jaar Carry-In inclusief schade en diefstal

Totaalprijs = 746,95

Kan er bij bovenstaande laptop eventueel nog iets verbeterd worden?

Met vriendelijke groeten,

Zoek34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik ben persoonlijk zeer blij met mijn Asus K75 R700D.

Is een 17incher, goede APU en losse videokaart. Gewicht is rond de 3,1kg.

Prijs is iets onder de 600, en er is ruimte voor een tweede HDD, of een SSD.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
De K75 zit er wel interessant uit. Als ik snel even in de pricewatch kijk dan zijn de specs wel redelijk goed. Alleen het geheugen vind ik mogelijk net te weinig, mijn voorkeur gaat namelijk uit naar +8GB. Verder zou ik graag ook een FullHD scherm willen, deze heeft volgens de pricewatch 1600x900 pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom wil je meer dan 8gb? 6gb is voor de meeste mensen volgens mij wel genoeg. Pas bij VM's kan het moeilijk worden, al kun je altijd nog bijplaatsen.

Schermreso is inderdaad 1600 bij 900. Ik vind het zelf een vrij goed scherm, al is en blijft het wel TN, dus beroerde kijkhoeken.

Dat ding is wel lekker stevig, al is een Dell ook stevig.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
zoek34 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:58:
Beste Tweakers,

Voor mijn studie gebruikte ik tot een aantal weken geleden een Dell Studio 1558. Helaas is na veel onderzoek gebleken dat het moederbord+het geheugen niet meer goed functioneren. Gezien het feit dat ik 2 1/2 geleden deze laptop had gekocht voor meerdere doeleinde (laptop was vele malen krachtiger dan mijn oude desktop) had ik redelijk wat goede componenten erin zitten. Omdat de noodzaak daarvoor is weggevallen volstaat bijna alles met de gpu (ook dus Intel HD Graphics, bijvoorbeeld), kwa geheugen heb ik wel een voorkeur voor 8+ GB. Het besturingssysteem hoeft niet standaard meegeleverd te worden. Ik kan namelijk Windows via school gratis downloaden (Windows 8 in dit geval ivm Windows 7 al in gebruik voor mijn PC)

De nieuwe laptop gaat bijna alleen maar gebruikt worden voor studie. Er wordt hierbij veel gebruik gemaakt van o.a. terminals (putty). Hiervoor zou ik in ieder geval een scherm moeten hebben zonder al teveel glans (daar had mijn Dell wel last van...).

Budget voor de laptop is ongeveer 750 euro tot een maximum van ongeveer 1000 euro.

De laptop wordt elke dag meegenomen naar school. Mijn tas kan 17.3 inch laptops aan, maar niet groter dan dat. Voor het gewicht houd ik ongeveer een maximum aan van 4 kilo. Goede accuduur is een vereiste, op school kan ik wel goed opladen, maar op een later moment van de studie bij stages is dat niet altijd zeker.

Ik heb geen bepaalde merkvoorkeur, maar als er bij dat merk laptops met Windows voorgeinstalleerd zijn, dan wel met zo min mogelijk onnodige software!

Zelf heb ik al een beetje een onderzoek gedaan. Uiteindelijk heb ik niks kunnen vinden wat aan mijn wensen voldeed. Hierdoor kwam ik bij xNotebooks terecht met de volgende laptop:

XNoteBooks Inferno:
GPUIntel HD Graphics 4000
SchermFullHD Onspiegeld, hoog contrast
CPUIntel Core i5 3210M (ivy bridge)
KoelpastaSupercoolVoor de zekerheid de net iets betere koelpasta gedaan
RAM8 GB DDR3-1600 Corsair Vengeance
HDD500 GB Hybrid 7200rpm + 4GB SSDEven duur als een 128GB SSD, maar 128 GB lijkt mij net niet genoeg
DVDStandaard DVD RewriterBlu-ray in ieder geval niet nodig
ToestenbordQwerty, Nederlands, US International
Wifi adapterBroadcom Wifi 300 Mbps + BT3.0 (single band)Misschien een dual band wifi adapter?
Garantie3 Jaar Carry-In inclusief schade en diefstal

Totaalprijs = 746,95

Kan er bij bovenstaande laptop eventueel nog iets verbeterd worden?

Met vriendelijke groeten,

Zoek34
Ja Clevo's (dat is deze laptops) zijn niet zo geliefd op het gebied van kwaliteit etc.: BTO gaming laptop VS de rest van de laptops
Hier kun je de gehele discussie erover lezen, Ik als kritische laptop tweakers fanaat ben ook vel tegen clevo rebrands (Xnotebook is er zo eentje)

Vele (zelfs eigenaren van clevo notebooks) zijn ervan overtuigd dat het gewoon een miskoop is.
VasZaitsev schreef op donderdag 08 november 2012 @ 18:03:
Ik ben persoonlijk zeer blij met mijn Asus K75 R700D.

Is een 17incher, goede APU en losse videokaart. Gewicht is rond de 3,1kg.

Prijs is iets onder de 600, en er is ruimte voor een tweede HDD, of een SSD.
Voor de studie informatica wil, je zowiezo minimaal een full HD scherm vanwege het grotere werkoppervlak. Daarnaast is de GPU (het grote voordeel van een APU) absoluut niet belangrijk aangezien het puur gebruik is voor zijn studie. Hierbij gaat het dus niet om gaming. Daarnaast is het ook nog eens een glossy TN scherm wat hier gebruik word wat ook behoorlijk onprettig is om ermee te werken. (Hoge weerkaatsing licht en daarnaast slechte kijkhoeken)

Het sterkste keuze als je kijkt naar de prijs, en specs verhouding is de Dell Inspiron 15RSE
deze heeft namelijk ook een full HD mat scherm die relatief goed is. Maar met de juiste URL hacks en de juiste kortingsbonnen kun je hem een stuk goedkoper krijgen dan de Asus en de Clevo met flink meer specs. Hiervoor moet ik eventjes wijzen naar Darkstone die alles heel slim op een rijtje heeft.

Een alternatief zou de Vaio S15 kunnen zijn. Deze heeft namelijk het volgende voordeel: Een langere accuduur en een flink lager gewicht (15" = 1.89 KG!!!). Daarnaast heeft deze WEL een IPS paneel zodat de kijkhoeken oppermachtig zijn. Maar hij is wel flink duurder en daarnaast is het voordeel alleen dik en dwars zijn geld waard als je veel behoefte hebt om hem vaak mee te nemen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Je geeft de reden van meer dan 6GB geheugen al. Soms voor school ook VM's (hoewel het dan vooral Linux VM's zijn)

PS: dit was bedoeld als reactie op VasZaitsev

---------------------------

PS2: De Dell Inspiron 15R/17R SE zien er wel interessant uit. Alleen de standaard meegeleverde software vindt ik wel erg excessief. Standaard Office, Mcafee, etc allemaal al meegeleverd (meeste heb ik al thuis of vervangende software daarvan.

Daarnaast zit er bij de 17R SE standaard de GT650 in waar ik dus bijna totaal geen gebruik van ga maken.

Het topic over de BTO vs de rest ga ik zo even nalezen

[ Voor 74% gewijzigd door zoek34 op 08-11-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
zoek34 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 18:25:
Je geeft de reden van meer dan 6GB geheugen al. Soms voor school ook VM's (hoewel het dan vooral Linux VM's zijn)

PS: dit was bedoeld als reactie op VasZaitsev

---------------------------

PS2: De Dell Inspiron 15R/17R SE zien er wel interessant uit. Alleen de standaard meegeleverde software vindt ik wel erg excessief. Standaard Office, Mcafee, etc allemaal al meegeleverd (meeste heb ik al thuis of vervangende software daarvan.

Daarnaast zit er bij de 17R SE standaard de GT650 in waar ik dus bijna totaal geen gebruik van ga maken.

Het topic over de BTO vs de rest ga ik zo even nalezen
Dat heeft de Asus ook (nog veeeeeeel meer bloatware dan Dell erop zet), en elk ander merk van laptops... Dell is juist het merk die het minste meegeleverde onzin erop zet...

Daarom word er ook altijd geadviseerd om een clean instal te doen op een laptop. :9

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 21:19
Ik weet niet wanneer je hem nodig hebt, maar ik zou wachten op de nieuwe N56 series of de nieuwe Lenovo Y580. ja, deze hebben een game-kaart, maar zijn wel erg goed. Ze komen eind november uit.

Als je er nu eentje wil zijn er maar een paar opties. Of de Dell 15/17 R SE (zoals gezegd). De Sony S15 (ook al genoemd) Of deze Asus: klik

De Dell kan je goedkooper krijgen als je via shopkorting.nl naar de Dell site gaat. Krijg je 7% teruggestort. Ook de EPP truck en de bonnen leveren weer 5-7% extra op. Meer info hier.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Laptop zou ik redelijk snel nodig hebben, het liefst zou ik hem volgende week dinsdag al willen hebben.

Tot zover gaat waarschijnlijk mijn voorkeur uit naar de 17R SE. Ik moet alleen dan even dat met al die kortingen even nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
zoek34 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:27:
Laptop zou ik redelijk snel nodig hebben, het liefst zou ik hem volgende week dinsdag al willen hebben.

Tot zover gaat waarschijnlijk mijn voorkeur uit naar de 17R SE. Ik moet alleen dan even dat met al die kortingen even nakijken
Ja, dan zou ik zeker de Dell nemen. Met de codes is best simpel. vaak alleen ctrlc en ctrl v.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Dan nog een paar laatste vragen:

Als ik via shopkorting bestel dan moet ik via shopkorting naar dell gaan, doordat die niet in een keer naar de goede pagina gaat (ik kom dan op de Inspiron 15R pagina terecht) meot ik eerst gaan navigeren op de Dell site. Werkt shopkorting dan nog wel goed? Wanneer moet de EPP korting precies worden 'verwerkt'? Verder als laaste: wanneer zie ik alle kortingen tevoorschijn komen)

Als laatste vraag nog: hoe goed is de 17R SE in warmteafvoer? Daar had mijn vorige Dell namelijk zeer veel problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
zoek34 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:53:

Als ik via shopkorting bestel dan moet ik via shopkorting naar dell gaan, doordat die niet in een keer naar de goede pagina gaat (ik kom dan op de Inspiron 15R pagina terecht) meot ik eerst gaan navigeren op de Dell site. Werkt shopkorting dan nog wel goed? Wanneer moet de EPP korting precies worden 'verwerkt'? Verder als laaste: wanneer zie ik alle kortingen tevoorschijn komen)

Als laatste vraag nog: hoe goed is de 17R SE in warmteafvoer? Daar had mijn vorige Dell namelijk zeer veel problemen mee.
Je moet inderdaad via shopkorting naar Dell site gaan. Als je dan vervolgens een model selecteert krijg je die korting later terug. Die EPP code zie je als je het systeem in je mandje hebt gezet. Dan zie je vervolgens ook al je andere kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
zoek34 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:53:

De warmte afvoer van de Dell Inspiron 17R SE is behoorlijk matig... Als je een goede warmte afvoer zoekt dan moet je kijken naar de Asus N56 series. Die is al een stuk beter, maar nog beter op het moment van de multi media series is de Vaio S15. Deze heeft een uitstekende warmte afvoer met veel OC potentioneel. (erg koele behuizing met een fan die relatief stil is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Eh-eh wat?

http://www.notebookcheck....720-Notebook.79255.0.html
28° omgevingstemperatuur. Kloksnelheid wisselt tussen 2.2 en 2.7ghz

http://www.notebookcheck....44V-Notebook.78305.0.html
25° omgevingstemperatuur
At the start of the test, Intel's Core i7 still ran with the maximum speed of 3.1 GHz, but after a short time, it started to drop to 1.2 GHz repeatedly. As the hour wore on, clock speed remained at 1.2GHz for longer periods, and only jumped to higher clock speeds for very short periods of time, while processor temperatures reached 97°C.
Er zijn aardig wat punten waar de N56 de inspiron verslaat. Maar op het gebied van koeling echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459694

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:21:
Eh-eh wat?

25° omgevingstemperatuur

[...]

Er zijn aardig wat punten waar de N56 de inspiron verslaat. Maar op het gebied van koeling echt niet.
Hierbij vind ik wel dat ik moet opmerken dat hoewel de inspiron onder een volledige (100% gpu en cpu belasting) stresstest dus duidelijk beter is, de n56 geen throttlingproblemen heeft gegeven bij mij bij gewoon gebruik. Ik heb er al heel veel uren gw2 met overclock van de gpu op zitten, en dat is een game die toch veel van zowel gpu als cpu vraagt. Daar heb ik geen enkel probleem mee gehad met throttling, Niet dat je statement daardoor minder waar is (zoals ze zeggen wordt inderdaad de behuizing rond de uitlaat best wel heet), maar het geeft in gewoon gebruik geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Iekozz schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:10:
[...]

Je moet inderdaad via shopkorting naar Dell site gaan. Als je dan vervolgens een model selecteert krijg je die korting later terug. Die EPP code zie je als je het systeem in je mandje hebt gezet. Dan zie je vervolgens ook al je andere kortingen.
En die EPP code kan ik gewoon op elke pagina uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ja, in de url het stukje: cs=nldhs1 vervangen door cs=nlepp1

dan krijg je korting zodra je hem in je mandje stopt

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Ok, bedankt.

Dan ga ik hem zo bestellen, is alleen even wachten totdat de overboeking van mijn spaarrekening is voltooid (anders ga ik de - in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
- is nooit goed haha.
anders kan je voor de zekerheid eerst even de sheet van darkstone erbij pakken..
hier staan bepaalde configuraties in met meer korting.
link naar de sheet: http://bit.ly/N9SME3

let ook even op dat je een account maakt bij shopkorting.nl en via die site doorlinkt naar dell.
zo krijg je cashback.. ik geloof een 5 procent. die je later naar je rekening terug kan laten storten door deze instantie (scheelt je weer een geeltje)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Heb ik ook gedaan, hij is nu besteld.

Was alleen even aanmodderen met bankoverschrijving, Ideal kan je bij EPP niet selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
zoiezo kan je niet ideal-en geloof ik bij dell (toen ik mijn alienware besteldde ook niet)
alleen bank of creditcard.

gefeliciteerd met je nieuwe notebook alvast! hoop dat hij bevalt (ga ik wel vanuit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
In augustus 2010 kon het nog wel in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:44

Quad

Doof

Interested, welke specs heb je besteld?

Heb trouwens nog geen nieuwe kortingscode gezien die werkt met EPP trouwens voor de Inspiron 17R SE.

[ Voor 57% gewijzigd door Quad op 08-11-2012 23:39 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Gewoon allemaal de basis specs (van het 8 GB RAM model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Good choice :-)

Heb die ook in mijn handen gehad, ziet er mooi en degelijk uit.
Veel plezier er alvast mee!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:21:
Eh-eh wat?

25° omgevingstemperatuur

[...]

Noted, dat is wist ik nog niet :), ik hoorde namelijk van sommige klachten erover over de warmte productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor van de inspiron ook meer klachten, maar als ik de plaatjes en benchmarks bij notebookcheck bekijkt komt er toch vrijwel een omgekeerd beeld tevoorschijn. Lijkt me dat je bij beiden niet veel last hebt van de koeling, al zou ik dat over de N56 zonder de positieve verhalen niet zeggen. De stresstest van notebookcheck is redelijk desastreus.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 09-11-2012 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Iekozz schreef op donderdag 08 november 2012 @ 18:51:
Ik weet niet wanneer je hem nodig hebt, maar ik zou wachten op de nieuwe N56 series of de nieuwe Lenovo Y580. ja, deze hebben een game-kaart, maar zijn wel erg goed. Ze komen eind november uit.

Als je er nu eentje wil zijn er maar een paar opties. Of de Dell 15/17 R SE (zoals gezegd). De Sony S15 (ook al genoemd) Of deze Asus: klik

De Dell kan je goedkooper krijgen als je via shopkorting.nl naar de Dell site gaat. Krijg je 7% teruggestort. Ook de EPP truck en de bonnen leveren weer 5-7% extra op. Meer info hier.
Zelf ben ik in de markt voor een nieuwe laptop en heb interesse in een N56. Is er al meer bekend welke modellen er eind november uit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
wph schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:15:
[...]

Zelf ben ik in de markt voor een nieuwe laptop en heb interesse in een N56. Is er al meer bekend welke modellen er eind november uit komen?
Ja, dezelfde als er nu zijn, maar dan met Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Iekozz schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:32:
[...]

Ja, dezelfde als er nu zijn, maar dan met Windows 8.
Aha, dank u. Niks waar ik op hoef te wachten dus. Behalve dat nu de verkrijgbaarheid wat aan de lage kant is. Heb je enig idee of er nog iets met de prijs gebeurd komende tijd? Mooie Windows 8 actie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
wph schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:34:
[...]

Aha, dank u. Niks waar ik op hoef te wachten dus. Behalve dat nu de verkrijgbaarheid wat aan de lage kant is. Heb je enig idee of er nog iets met de prijs gebeurd komende tijd? Mooie Windows 8 actie ofzo?
Zelfde prijs denk ik. Maar als je nu een Windows 7 pc/laptop koopt kun je voor 14.95 upgraden naar Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Iekozz schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:40:
[...]

Zelfde prijs denk ik. Maar als je nu een Windows 7 pc/laptop koopt kun je voor 14.95 upgraden naar Windows 8.
Nu je hier toch in dit topic ben, nog even een vraag.

Deze twee laptops, bovenste heeft 8GB ram, 7200rpm hdd, i7 3610QM, onderste 6GB, 5400rpm, i73630QM

pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4035V-NL

pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4215H

Ben ik nu gek of is de bovenste een stuk betere koop? Die processor scheelt toch niet zo veel? Verder zijn het wel dezelfde laptops toch, allebei ook backlit keyboard? Wel raar dat die bovenste alleen bij Computerland te koop is.

[ Voor 3% gewijzigd door wph op 09-11-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen is de bovenste niet meer te krijgen (en de bovenste komt zonder backlit keyboard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:49:
Alleen is de bovenste niet meer te krijgen (en de bovenste komt zonder backlit keyboard).
Aha das klote. Dat wordt dan dus toch nog even wachten, wil N56 met 8GB ram, 7200 rpm hdd, i7 en backlit keyboard. Hopelijk komt die combo ook beschikbaar (tegen ongeveer 1000 euro of minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Inmiddels is het in ieder geval al 24 uur geleden dat ik de bestelling had geplaatst. Keurig daarna geld voergemaakt, etc.

Status van bestelling laat alleen zien dat ze de betaling nog steeds aan het verwerken zijn. Hoe lang kan dat eventueel duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Laptop is verzonden, alleen hoop ik dat de datum van de verwachte levering flink naar beneden gaat. Er wordt nog steeds een levering op 21 november verwacht :F .

Ik ga ervan uit dat die wel iets eerder binnen is, als die op woensdag al binnen is dan zou het een zeer mooi verjaardagskado voor mezelf zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
als hij verzonden is, en je een dhl trace code hebt, is hij doorgaans binnen 1 a 2 dagen in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
wph schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:48:
[...]

Nu je hier toch in dit topic ben, nog even een vraag.

Deze twee laptops, bovenste heeft 8GB ram, 7200rpm hdd, i7 3610QM, onderste 6GB, 5400rpm, i73630QM

pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4035V-NL

pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4215H

Ben ik nu gek of is de bovenste een stuk betere koop? Die processor scheelt toch niet zo veel? Verder zijn het wel dezelfde laptops toch, allebei ook backlit keyboard? Wel raar dat die bovenste alleen bij Computerland te koop is.
De bovenste heeft geen backlit keyboard. Maar RAM kan je bijprikken voor een paar tientjes. Ook de HDD kan je vervangen door een SSD. Voor 153 euro heb je een 256GB 830 series. (Zeer goed en snel) pricewatch: Samsung 830 series 256GB

Ik zou niet teveel kijken naar die hardeschijf en RAM. Ja, het is iets minder dan die bovenste, maar wel de enige met een 650M die nu leverbaar is. Verder zelfde bezhuizing, zelfde scherm en met backlit toetsenbord :).

[ Voor 9% gewijzigd door Iekozz op 12-11-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dell verstuurd per UPS :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
De UPS T&T code heb ik al wel, maar bij UPS is die nog niet bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
Laptop wordt na verwachting vandaag afgeleverd. Ik verbaas me alleen wel over de route die UPS neemt...

Waalwijk --> Brussel --> Utrecht (waarbij tussen Waalwijk en Utrecht maar 8 uur zat in totaal :p)
Pagina: 1