Silent Cases

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
Hey medetweakers,

ik begin me steeds meer te ergeren aan het geluid dat uit mijn PC komt. Zelfs met een Mugen 2, alle casefans op 700 RPM en een stille GPU vind ik het nog steeds te luid.

Daarom ben ik op zoek naar een "stille case".

Ik heb zelf al een paar cases uitgezocht:

Corsair 550D
Nanoxia Deep Silence 1
Nexus Prominent 5
Fractal Design 4

De 550D en Nanoxia spreken mij het meeste aan, alleen bij de Nexus lijkt de geluidsisolatie me beter voor elkaar. Over de Fractal Design kasten hoor ik ook goede dingen, maar ik ken ze zelf niet.

Verder denk ik dat er een H100i inkomt, mits Corsair het geluidsprobleem heeft aangepakt met deze nieuwe versie. Iemand nog goede suggesties voor casefans? Zat zelf te denken aan Corsair SP120's, die dan via een Scythe fancontroller naar 700-800rpm worden geregeld.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
je kan natuurlijk proberen het geproduceerde geluid te dempen, maar slimmer is om het geluid proberen in de eerste plaats niet te laten produceren. Nu is dat meestal wel een iets duurdere oplossing, maar wel aanzienlijk effectiever.
Je zou eens kunnen kijken of je bijvoorbeeld je data op een NAS kan zetten, die je dan weer op een plek kan zetten waar deze niet storend is (meterkast bijvoorbeeld). Je HDD kan dan uit de PC, en daarvoor in de plek een SSD. Dan heb je meteen al een van de grootste geluidsbronnen geelimineerd en meteen een upgrade van je netwerk gedaan ;)
Daarnaast zou je de PSU kunnen vervangen voor bijvoorbeeld een pricewatch: Silverstone Nightjar 400W wat ook een enorme besparing van geluid geeft.
Tot slot heb je dan nog de videokaart. Afhankelijk van wat er nu in zit zou je daar mogelijk ook naar een passief model kunnen kijken (zoals de XFX HD6570 die er ook in silent-uitvoering is). De high-performance kaarten zijn helaas nog niet zo ver dat ze ook passief gekoeld kunnen. Wil je daar stilte, dan zul je naar waterkoeling moeten gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44

djunicron

*click-swoosh-thud*

Van wat ik heb gehoord (bij m'n eigen case / anderen) is inderdaad een Fractal R4, een CM Silencio 550, of een Silverstone (even het type kwijt; even in de PW kijkende waarschijlijk de Kubo microATX KB04) er stil.

Antecs 1 en 182 / 183 vielen mij wat tegen, maar goed, daar zaten de standaard fans in.

De SP120 en AE120's zijn inderdaad prima, net als Silentwings, Noise Blockers (lekker goedkoop), of de Gentle Thyphoons van Scythe.

Een 550D heb ik nooit in het echt goed kunnen "beluisteren", de 600 Carbide wel, die was wel prettig stil, maar dat schrijf ik eerder aan de 500rpm fans erin toe en het feit dat de VGA kaart z'n eigen waterkoeling had in dat systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
kroegtijger schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:29:
Daarnaast zou je de PSU kunnen vervangen voor bijvoorbeeld een pricewatch: Silverstone Nightjar 400W wat ook een enorme besparing van geluid geeft.
Die is echt veel te duur, daarnaast heb je toch fans nodig voor airflow kan die net zo goed ook in de voeding. Is ook beter voor de levensduur.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
kroegtijger schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:29:
je kan natuurlijk proberen het geproduceerde geluid te dempen, maar slimmer is om het geluid proberen in de eerste plaats niet te laten produceren. Nu is dat meestal wel een iets duurdere oplossing, maar wel aanzienlijk effectiever.
Je zou eens kunnen kijken of je bijvoorbeeld je data op een NAS kan zetten, die je dan weer op een plek kan zetten waar deze niet storend is (meterkast bijvoorbeeld). Je HDD kan dan uit de PC, en daarvoor in de plek een SSD. Dan heb je meteen al een van de grootste geluidsbronnen geelimineerd en meteen een upgrade van je netwerk gedaan ;)
Tot slot heb je dan nog de videokaart. Afhankelijk van wat er nu in zit zou je daar mogelijk ook naar een passief model kunnen kijken (zoals de XFX HD6570 die er ook in silent-uitvoering is). De high-performance kaarten zijn helaas nog niet zo ver dat ze ook passief gekoeld kunnen. Wil je daar stilte, dan zul je naar waterkoeling moeten gaan.
Dank je voor het advies! Ik ga inderdaad binnenkort naar een SSD toe, dus HDD vibraties ben ik dan in ieder geval kwijt. Een volledig passieve PSU lijkt me niet nodig, omdat de huidige PSU in idle ook semi-passief werkt (dus alleen onder load springt de fan aan).

Als videokaart zit ik te kijken naar een ASUS GTX670 DCII, volgens mij de meest stille high-end GPU. (WC constructies daargelaten)

Opzich leek WC me ook wel interessant, maar ik weet niet zeker of de pomp dan niet hinderlijk gaat werken. (Zoals veel mensen bij de H100 hebben, even afwachten hoe dit zit bij de nieuwe H100i)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:40
Ik heb die Nexus kast net gekocht, valt me nogal tegen kwa stilte. De fans die erin zitten maken op zichzelf weinig geluid, maar doordat ze de lucht door roosters/filters ed. heenblazen hoor je toch wat geruis.

Als je muziek luistert of gamet hoor je er niks van, maar als het verder stil is in huis dan is het goed hoorbaar.

Hiervoor had ik de Antec P180, die was een stuk stiller. Maar daarvan zit de intake-fan middenin de kast (tussen de HDD's en de voeding), dat scheelt dus blijkbaar een stuk in geluid.

Edit: toch ff snel getest, het is vooral de intake-fan in de Nexus die geluid maakt, komt dus doordat ie de lucht door een metalen gaas en door een stoffilter moet zuigen.

[ Voor 14% gewijzigd door migchiell op 08-11-2012 22:35 ]

Pagina: 1