Zoals misschien wel duidelijk is ben ik aan het kijken naar een htpc setup. Mijn huidige setup voldoet prima, maar het aan moeten laten van mijn pc om spul te downloaden zint mij niet en is zonde van de energierekening. Huidige setup:
50" tv
denon avr 1610 receiver
Harman Kardon HKTS 7 boxen
Mede8er MED500X mediaplayer
Ik wil de mediaplayer dus vervangen door de htpc, de mede8er kan dan naar de slaapkamer. Ik denk aan een Windows 8 / XMBC setup.
De htpc moet aan de volgende eisen voldoen:
* Stil: moet in ieder geval niet storen.
* Moet 1080p vloeiend afspelen, ook als er op de achtergrond iets uitgepakt wordt. DTS(-HD) decoding gebeurt in de receiver, dus weet niet of dit nog invloed heeft op cpu gebruik, maar alles wordt met minimaal DTS afgespeeld. Moet dus ook geluid over HDMI ondersteunen.
* Moet zo min mogelijk verbruiken, vooral in idle
* Moet redelijk in het interieur passen.
Nu heb ik na wat uitzoekwerk de volgende onderdelen samengesteld:
Waar ik wel erg mee zit is of deze processor krachtig genoeg is? Ik heb ook bijvoorbeeld naar de AMD A8-3870K Black Edition gekeken, maar die lijkt dan weer best een stuk meer te verbruiken, ook in idle. Wat is jullie advies? Budget is nog wel met 50€-100€ op te rekken.
O ja, ik heb zelf nog een 4GB 800 mhz setje geheugen liggen, maar begrijp dat de winst van 1600mhz i.c.m. deze apu op gpu gebeid zo groot is, dat ik wel die 20€ moet investeren erin. Klopt dit?
Thanks!
50" tv
denon avr 1610 receiver
Harman Kardon HKTS 7 boxen
Mede8er MED500X mediaplayer
Ik wil de mediaplayer dus vervangen door de htpc, de mede8er kan dan naar de slaapkamer. Ik denk aan een Windows 8 / XMBC setup.
De htpc moet aan de volgende eisen voldoen:
* Stil: moet in ieder geval niet storen.
* Moet 1080p vloeiend afspelen, ook als er op de achtergrond iets uitgepakt wordt. DTS(-HD) decoding gebeurt in de receiver, dus weet niet of dit nog invloed heeft op cpu gebruik, maar alles wordt met minimaal DTS afgespeeld. Moet dus ook geluid over HDMI ondersteunen.
* Moet zo min mogelijk verbruiken, vooral in idle
* Moet redelijk in het interieur passen.
Nu heb ik na wat uitzoekwerk de volgende onderdelen samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A6-3500 Boxed | € 60,40 | € 60,40 |
1 | Asrock A75M-ITX | € 69,- | € 69,- |
1 | Antec ISK 300-150 | € 77,77 | € 77,77 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 24,80 | € 24,80 |
1 | Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile | € 22,51 | € 22,51 |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 83,99 | € 83,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 338,47 |
Waar ik wel erg mee zit is of deze processor krachtig genoeg is? Ik heb ook bijvoorbeeld naar de AMD A8-3870K Black Edition gekeken, maar die lijkt dan weer best een stuk meer te verbruiken, ook in idle. Wat is jullie advies? Budget is nog wel met 50€-100€ op te rekken.
O ja, ik heb zelf nog een 4GB 800 mhz setje geheugen liggen, maar begrijp dat de winst van 1600mhz i.c.m. deze apu op gpu gebeid zo groot is, dat ik wel die 20€ moet investeren erin. Klopt dit?
Thanks!