intel Itanium wat zijn de voordelen van 64bits

Pagina: 1
Acties:

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:03

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
hoi,

wat zijn nou de grootste voordelen c.q veranderingen als je met 64 bits gaat werken (o.s.) en processor.

dit in navolging dat intel de 64 bits itanium gaat uitbrengen.

rammes

Ik zou het doen!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-08 14:16
grotere getallen? :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Als alle databussen ook 64-bits zijn, dan is er een snellere dataoverdracht mogeljk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• rammes
  • Laatst online: 12:03

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 12:49 schreef Exirion het volgende:
Als alle databussen ook 64-bits zijn, dan is er een snellere dataoverdracht mogeljk.
maar daar zal het toch niet om gaan ?

Ik zou het doen!

Verwijderd

Niet te vergeten het feit dat je veel meer geheugen kunt adresseren. Met 32bits CPU's kun je (als ik me niet vergis) tot 4GB mem adresseren. Met een 64bits CPU, uhm, veeel meer :)

• croxz
  • Laatst online: 12:17
Wat ik niet begrijp is dat spelcomputers al jaren geleden zonder problemen naar 64 bit (nintendo) en 128 bit (sega?) zijn gegaan, terwijl de PC nog steeds op 32 bit zit en Intel er zoveel moeite mee heeft om een 64 bit systeem te introduceren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eeh, die spelcomputer bits zeggen geen ene snars- hebben bovendien meestal met de interne structuur te maken van een of andere chip...

Neem nou de SuperNintendo- 16 bit?? De graphics chip intern wel ja, rest van sys was gewoon 8-bit.

Want als die '128-bit' indruk maakt... waarom denk je dat de Geforce256 nou 256 heet?

Alleen het is net zo zinloos als MHz om kwaliteit te meten. Dat is waar een benchmark voor is (mits goed gekozen en afgesteld...)

Oslik blyat! Oslik!

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

64 Gb Ram ondersteuning.

16+ cpu's en dat soort Ram hoeveelheid, mwah, moet je een leuk databasje op kunnen draaien.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Pagina: 1