OCZ schijf 2dehands kapot, defect.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs via marktplaats een OCZ Vertex 120GB harde schijf overgenomen.
Heeft prima gefunctioneerd de eerste 2 maanden, helaas hierna overleden.

Product valt nog in de garantie maar geen factuur/bon aanwezig.
Marktplaats verkoper heeft ook geen bon aanwezig of een bewijs van de transactie.

Op de website van OZC:
An original sales receipt or valid copy of the receipt is required to establish purchase date and original purchaser.

E-mail naar OCZ is inmiddels verstuurd.

Is er nog hoop? Kan ik nog ergens anders garantie aanvragen?

Dank voor uw hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

OCZ doet over het algemeen echt niet moeilijk, zal wel goed komen denk ik.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-10 21:44
Je moet ook geen OCZ kopen. SSD`s ervan is altijd troep. Ik had er 2 kapot in 1 week. Nooit meer die ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:56
mvdklooster schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:15:
Je moet ook geen OCZ kopen. SSD`s ervan is altijd troep. Ik had er 2 kapot in 1 week. Nooit meer die ellende.
Wat heeft de TS hier aan? Juist, niets...

OCZ heeft een goede support. Even afwachten wat de mederwerker terugstuurt, wie weet heb je geluk en kan je hem RMA-en.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:04
grannymark schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:30:
[...]

Wat heeft de TS hier aan? Juist, niets...

OCZ heeft een goede support. Even afwachten wat de mederwerker terugstuurt, wie weet heb je geluk en kan je hem RMA-en.
Nou TS heeft er wel wat aan. De volgende keer dat ie iets gaat kopen is het handig als hij zich inleest in producten. Dat had een hoop ellende kunnen voorkomen. Verder vind ik het niet zo handig dat TS iets koopt waar geen bonnetje bij zit.

Dus al met al 2 leerpunten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
kaygoffin schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:33:
[...]

Nou TS heeft er wel wat aan. De volgende keer dat ie iets gaat kopen is het handig als hij zich inleest in producten. Dat had een hoop ellende kunnen voorkomen. Verder vind ik het niet zo handig dat TS iets koopt waar geen bonnetje bij zit.

Dus al met al 2 leerpunten ;)
Mijn 2 OCZ SSD's draaien al 1,5 jaar prima. En volgens alle verhalen doet OCZ idd niet moeilijk, zou gewoon even antwoord afwachten.

[ Voor 9% gewijzigd door DrParanoid op 09-11-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

DrParanoid schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:00:
[...]
Mijn 2 OCZ SSD's draaien al 1,5 jaar prima. En volgens alle verhalen doet OCZ idd niet moeilijk, zou gewoon even antwoord afwachten.
Opzich heb je dan enigszins geluk, maar als iemand zich er in zou verdiepen dan zou je er al gauw achter komen dat OCZ nu niet een goede reputatie heeft opgebouw op het gebied van stabiliteit, duurzaamheid en support.

Support: Support noem ik niet alleen snel omwisselen van defecte produkten, maar ook zorgen voor oplossingen wanneer er structueel problemen zijn met produkten zoals de firmware van SSD's. Daar laat OCZ een heel stuk liggen. Kijk namelijk maar eens naar Intel die kunnen wel goede SSD's maken met dezelfde controllers als OCZ in het verleden gebruikte. Overigens deze Sandforce controllers laten bij Intel ook een hogere uitval zien, maar niet zo extreem als bij OCZ.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1