Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[FEAT] Prijsvergelijken INCLUSIEF verzendkosten?

Pagina: 1
Acties:

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Zeef adviseerde mij hier mijn idee te melden. Hier dan de herhaling, hopelijk zijn er meer mensen mee geholpen!

De pricewatch doet geen prijzen incl. verzendkosten vergelijken. Ik heb dat ooit een keer aangegeven in een enquete over de site, maar is zoiets niet overwogen? Of wel overwogen en niet in orde bevonden?

De vergelijker zoals hij nu is kan mij bijvoorbeeld niet vertellen welke 8GB USB stick echt het goedkoopst is om in huis te halen. Ik klik dan op een stick die op 4,95 staat, maar dan kom ik bij het lijstje met prijzen incl. verzendkosten en dan is hij 8,50. Terwijl er na verder doorscrollen bij de prijsvergelijking een staat van 5,95 die incl. verzendkosten neerkomt op 6,05...

Het zijn maar kleine prijsverschillen, maar we blijven natuurlijk Nederlanders he!

Zeef begreep wat ik bedoelde; zijn er meer mensen hier die mijn betoogje begrijpen?

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-11 20:20
Dit is vooral handig als je 1 stuks nodig hebt. ;)

• Verstekbakker
  • Niet online
EnerQi schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:08:
Dit is vooral handig als je 1 stuks nodig hebt. ;)
Ik ben er al vaak tegenaan gelopen. Ik weet niet of het simpel te realiseren is, vast niet, maar je zou het toch kunnen doen dat je zo'n bolletje moet aanklikken met Incl. of Excl.? Misschien is zelfs het aantal stuks aan te geven in een vakje... Ik weet niet hoe je zoiets moet maken, maar die gasten hier zijn vet slim, dus die kunnen dat vast wel.

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-11 13:42
Sterker nog, onder T6 was dat nog gewoon mogelijk. Rechtsboven kon je selecteren waarop geselecteerd moest worden, van mij een +1, zou die functie graag terugzien.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 06:40
Voor zover ik weet kon je bij Tweakers 6 enkel bij een prijslisting (bijv pricewatch: Samsung Galaxy S III 16GB Blauw) instellen of het incl. of excl. verzendkosten moest zijn

Bij een productlisting (zoals http://tweakers.net/categ...iele-telefoons/producten/) kon je enkel sorteren op prijs, zoals je nog steeds kunt

Tenzij ik niet helemaal snap wat je bedoelt

Ik stuur deze request iig even door naar de verantwoordelijke voor de PW :)

• Verstekbakker
  • Niet online
Ja bij de vergelijking van een bepaald product is het mogelijk, dat weet ik. Maar wat vaak voorkomt: ik zoek bijvoorbeeld een harde schijf of zoals boven genoemd een usb-stick en dan kan het zijn dat je een 4gb koopt voor de prijs die een 8gb ook heeft, maar door de vergelijking van verzendkosten niet te kunnen doen weet je niet dat je ook een 8gb voor de prijs van een 4gb had kunnen hebben. Bij de harde schijf gaat het dan vaak om 640gb of 750gb of 1tb.

Ik kan nu niet op meer voorbeelden komen, maar ik hoop dat het duidelijker wordt wanneer je op het probleem stuit.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 06:40
Voor mij is het probleem helemaal duidelijk hoor :) Mijn reactie was ook meer bedoelt voor Torrentus

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-11 13:42
Lees het nu pas weer, je hebt gelijk Misha, het was inderdaad alleen de productpagina.
Nog een kickje van mij dan bij deze.. :)

Met nog een duidelijk voorbeeld:
"Bezoeker wil een Micro-SD kaartje van 4GB aanschaffen" --> Consequentie: Pricewatch werkt niet, want toont alleen prijs zonder verzendkosten, terwijl dat juist essentiëel is bij dit soort producten (de ene shop stopt het in een doos voor €7,-. De andere shop stopt de boel in een envelop voor €0,50, en die kaartjes kosten maar een paar euro...).

Zou erg mooi zijn als dit er in komt :)

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
We hebben vaker de opmerking gekregen dat het binnen een productlisting lastig is om te zien wat de uiteindelijke prijs zal worden, omdat we hier alleen de basisprijs tonen. Zeker voor producten met een lage prijs kunnen de verzendkosten doorslaggevend zijn voor je keuze van een product. Wat hierbij lastig is is dat de verzendkosten niet de enige bijkomende kosten zijn, je zou met een filter voor verzendkosten dus nog niet klaar zijn. Maar een goed punt waar we over na moeten denken, wellicht kunnen we dit door een overlay oplossen. Bedankt voor je feedback, ik gooi het in de groep.
Pagina: 1