Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Logitech G27 met ThrustMaster F430 racing wheel.

Pagina: 1
Acties:

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Hoi
Ik ben van plan om de pricewatch: Logitech G27 Racing Wheel Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3 en de pricewatch: Thrustmaster F430 Force Feedback Racing Wheel Zwart, PC te kopen.

Wat ik me afvraag, is het mogelijk om het stuur van de F430 af te halen en deze vervolgens op de Logitech G27 base te zetten. Aan de kant van de Logitech G27 zou het moeten lukken volgens diverse video's, alleen ik kan nergens een dissasembly guide of iets vinden om te zien hoe de F430 er van binnen uitziet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 12:55
Geef eens een goede reden waarom je het wilt?

Enige reden waarom je het stevige G27 stuur wilt vervangen door plastic rommel, is evt de knopjes denk ik dan (hoop ik).

Technisch gezien kan alles natuurlijk maar waarschijnlijk is het 430 stuur met rare plastic verbindingen gemaakt om de stevigheid een beetje te garanderen

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Omdat het stuurtje van de F430 er beter uitziet, beter aanvoelt en betere knoppen op het stuur heeft dan de G27. Build quality ga ik wel op achteruit maar dat is niet zo erg.

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 12:55
Betere knoppen zou ik niet gelijk willen concluderen maar qua plaatsing kan ik je wel begrijpen. Ik weet niet wat voor spellen je wil gaan spelen met deze setup, maar ik kan je afraden zon frankensteijn setup te maken. Ik ben bang dat de bevestigingen niet echt mooi overlopen alhoewel vond ik dit net: http://www.amazon.com/Thr...-Edition-Pc/dp/B003VX1EU8 en dan moet je ff naar beneden scrollen daar staat een plaatje van een los stuurwiel.....

Maar hoevaak kijk je nou echt naar het stuur. is het niet practischer voor je om een qualitatief goed wiel te verbeteren met een betere knoplayout ipv te vervangen door qualitatief slechter met meer knoppen. En dan de vraag hoe je de techniek wil samenvoegen? pedalen en stuurhub van de g27 met de knoppen van de f430 die ook een knop heeft voor de feedback instelling wat weer niet gaat werken.....

een betere knoppenlayout kost misschien 50 euri en anders kun je misschien beter nog 300 euro neerleggen voor een fanatec porsche wieltje ( heeft ook betere pedalen!)

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Van de F430 ga ik alleen de 6 knoppen gebruiken, die de Logitech G27 ook heeft.
Fanatec stuurtje heeft geen goede gearbox heb ik gehoord.
Ik kan niet echt vinden hoe de mount van de F430 nou in elkaar zit.

De F430 ligt beter in de hand imho.