Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC valt meerdere malen uit bij koude start

Pagina: 1
Acties:

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:07
Het probleem is als volgt:

Mijn pc (zie signature voor specs) valt sinds gisterenavond meerdere malen uit na een koude start. Als dat eenmaal een paar keer gebeurt is blijft hij stabiel draaien. Ik dacht eerst mijn overclock, echter na mijn overclock uit te hebben gezet gebeurt het ook. Ik heb ook mijn voeding getest door mijn cpu en gpu tegelijk voor 100% te belasten, echter draait dat ook stabiel. Gisteren avond heb ik ook overgeclockt de hele avond BF3 kunnen spelen zonder problemen.
Het uitvallen lijkt alleen te gebeuren als de pc koud is.
Zijn er manieren om er achter te komen waarom dit gebeurt, ik wil binnenkort mijn pc upgraden naar een i5 en ik denk dat ik dat wat eerder moet gaan doen gezien deze problemen. Ik zou alleen graag willen weten wat dit kan veroorzaken voordat ik dat doe zodat ik eventuele slechte hardware er uit kan laten.

edit: opvallend is dat ik na een uitval ook mijn mail voor een 2e keer binnenkrijg. Dit is echter niet elke keer.

[ Voor 6% gewijzigd door ErikG2 op 08-11-2012 06:39 ]

Verwijderd

Erik,

Het zou je moederbord kunnen zijn. Printbreuk o.i.d.
Wanneer het systeem op temperatuur komt wordt dit opgeheven. (buiging. uitzetten)

Valt het systeem geheel stroomloos of start Windows opnieuw op?

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11 15:39

jpiwf

licenced pepernootaddict

Zoiets heb ik ook ooit gehad, bij mij was het na het vervangen van het moederboard verholpen. Bij een koude start gingen de fans een halve seconde draaien, en dan ging het weer uit. Soms werkte een bios reset, soms de aan-knop wat langer indrukken. heel random allemaal eigenlijk. Als jouw problemen hier inderdaad op lijken zou je eens kunnen kijken of je ergens een moederboard mag lenen van iemand om het te testen.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• ErikG2
@ Tweak er: Het lijkt er idd op dat de stroom compleet wegvalt, vanmorgen 4x gebeurt en nu draai ik al weer 1,5 uur probleemloos. Wat je zegt over uitzetten e.d. klinkt best logisch. De pc start wel weer zelf op (wel al 1x gehad dat de pc uit bleef en ik de knop zelf weer in moest drukken).

@ jpiwf: Mijn problemen lijken niet random te zijn, als mijn pc wat warmer wordt is er niks meer aan de hand.

Het is de laatste paar dagen s'nachts en overdag ook kouder aan het worden, misschien dat er idd met mijn moederbord iets aan de hand is. Ik zou een moederbord kunnen lenen idd. Echter betekent dit wel dubbel werk als ik toch al wil upgraden, mijn moederbord is al 6 jaar oud dus is bij deze ook de hoofdverdachte.

• vosjeNL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-08-2024
kijk eens even of er toevallig condensatoren bol staan of lekken. dan weet je zeker dat je moederbord ook vervangen moet worden. En bij een upgrade naar een i5 met een moederbord van 6 jaar oud zal ik altijd voor een nieuwe gaan.

• ErikG2
Nieuw moederbord moet toch wel, i5 past niet op een P5B ;-)
Maar die condensators zal ik eens naar kijken, dank je wel voor de tip.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Je zult onderdelenmoeten gaan vervangen en dan testen wanneer het weg is.
Vervang je voeding eens, dus een voeding lenen, anders heb je er dadelijk 2.

• ErikG2
Ik kan dit weekend eens een voeding uit 1 van mijn render pc's halen. Maar een brakke voeding zou onder full load toch kuren moeten vertonen denk ik.
Ik heb i.i.g. wel even de condensatoren gecheckt en die zien er normaal uit.

Ik ben benieuwd of het morgenochtend weer hetzelfde is, de pc heeft vandaag niet lang genoeg uit gestaan om af te koelen, ik heb op het moment geen problemen gelukkig.

Bedankt voor de tips allemaal.
Pagina: 1