Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440871

Topicstarter
Ik ben het inmiddels zat om elke keer m'n films te kopieren naar m'n harde schijf om deze dan vervolgens af te spelen op m'n home cinema set dus wil ik een mediaspeler kopen.

Ik heb een Mac Mini, ik wil vanuit m'n mac m'n films kunnen streamen naar m'n mediaspeler om vervolgens op m'n tv aan te sluiten. Ik zat zelf al te denken aan Apple TV ivm de integratie van m'n Mac en iPad icm met Apple TV, maar ik had gelezen dat deze nog geen jailbreak had waardoor afspelen van MKV nog niet mogelijk is.

Het idee wat ik heb is als volgt: vanaf m'n mac mini films/muziek streamen naar de media speler. Media speler wil ik aansluiten op m'n home cinema set (deze heeft hdmi in) en vanaf m'n home cinema set gaat er een hdmi uit naar m'n TV. Ik zoek dus een mediaspeler die compitabel is met OS X (en bij voorkeur ook nog een mooie interface heeft).

Ohja, naast MKV afspelen moet media speler natuurlijk alle gangbare film formaten (avi, mp4) en .srt kunnen lezen. Een harde schijf in m'n media speler acht ik niet noodzakelijk omdat alles toch staat opgeslagen op m'n mac mini.

Ik beschik over bedraad en over draadloos internet in m'n kamer. Budget ligt +/- 120 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 440871 op 08-11-2012 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-07 17:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aankoopadvies mag in het aankoopadviesforum. Ik verplaats je even.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:26
WD TV LIve heeft een fraaie interface. Ook de Boxee Box ziet er fraai uit.
Dune heeft een duidelijke overzichtelijk interface met weinig franjes.

De Dune (TV 101) is volgens mij de stabielste mediaspeler die vrijwel alles afspeelt (alles is gewoon niet mogelijk) waar met een programma als Yadis wel een leuke interface te maken is.

Boxee Box en WD spelen ook vrijwel alles af maar hebben net iets meer eigenaardigheden dan een Dune.

Popcorn Hour Popbox V8 is ook een speler met een fraaie interface en ook deze speelt vrijwel alles af. Helaas heeft ook Popcorn hour een naam dat het niet meeste stabiele firmwares aflevert.

Alle genoemde speler liggen zo rond jouw budget. Het feit dat de bron een Mac is doet er eigenlijk niet zo veel toe. Je stream immers via het netwerk. Dit zal via NFS of SMB (Samba) gaan. Beide protocolen worden eigenlijk door alle mediaspelers gewoon ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf stream ik mijn fims met de genoemde Dune-TV101. Prima speler die bij mij vooralsnog alles probleemloos afspeelt. En met Yadis is inderdaad ook nog een mooie interface te maken.

Voor wat betreft de films die je vanaf de Mac wil gaan streamen wil ik je wel aanraden om deze bedraad aan je te kopen mediaspeler te hangen want dan ben je verzekerd van een stabiele stream van HD materiaal. Dit is meestal lastig is om draadloos te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseoflegend
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-08-2018
Afhankelijk van waar je Mac Mini staat en welke versie het is, zou de Mac Mini zelf als mediaspeler gebruiken ook een hele leuke optie kunnen zijn.

Plex (is een programma dat automatisch een database creert van al je films en series) geeft vervolgens ook een mooie interface die met je apple remote makkelijk te bedienen is. Het speelt naar mijn weten ook vrijwel alles af.

Als je een van de nieuwere Mac Mini's hebt, dan is het zelfs alleen even een HDMI kabel in je tv prikken en, voilá.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09-2024
Hetzelfde speelt inmiddels bij mij ook, wellicht dat de topicstarter ook wat heeft aan mijn vragen hierover.
Ik lees dat de Boxee Box geen updates meer gaat krijgen. In hoeverre klopt dat en wordt dat een probleem?
Pagina: 1