slechte snelheid eweka

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426443

Topicstarter
ik heb een 100mbit verbinding, wanneer ik via ziggo een snelheidstest doe, dan kom ik op
de 120mbit/s.

EWEKA:
Ik heb voor 3 maanden betaald, en dat zou inhouden dat ik een verbinding krijg van 100mbit.
Wanneer ik download via spotnet,kom ik niet hoger dan 3 of 4 mb/s, eigenlijk zo ik misschien
op de 8 of hoger moeten zitten.
Eweka geeft aan om de firewall te controleren, en een antivirus, die ik evt. tijdelijk zou kunnen uitzetten.
om te controleren of de snelheid dan hoger ligt.
Niets lukt.

Heeft iemand ook problemen met de snelheid, of is er een instelling, zodat de snelheid hoger komt.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07 23:24
spotnet gebruikt standaard 4lijntjes na eweka, maar je moet in de instellingen de lijntjes na 8 zetten zodat je alle lijnen kan gebruiken die eweka je bied waardoor je ook de hogere snelheid haald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Staat bij mij op 8 lijntjes, geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik snap even iets niet: je hebt een 100Mbit/s verbinding maar je haalt 120Mbit/s? 8)7

Voor wat betreft Eweka: wat gebeurt er als je SSL aanzet? :)

Heb je trouwens UPC of Ziggo als provider? Ik zie dit in het UPC-topic namelijk: HellStorm666 in "UPC Internet vragen & problemen topic deel II"

[ Voor 64% gewijzigd door MensionXL op 08-11-2012 11:52 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En als je apart download programma probeer zoals Grabit? Spotnet draait hier bijzonder traag, met geluk 2MB/sec terwijl grabit gewoon 3,5MB/sec blijft draaien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

MensionXL schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:50:
Ik snap even iets niet: je hebt een 100Mbit/s verbinding maar je haalt 120Mbit/s? 8)7

Voor wat betreft Eweka: wat gebeurt er als je SSL aanzet? :)

Heb je trouwens UPC of Ziggo als provider? Ik zie dit in het UPC-topic namelijk: HellStorm666 in "UPC Internet vragen & problemen topic deel II"
Ziggo heeft alleen maar 120 MBit/s abonnementen volgens mij. Ze bieden geen 100 Mbit/s aan. Dit terzijde.

Ik heb de laatste tijd ook problemen met de Eweka snelheid. Weet je zeker dat je alle 8 threads gebruikt voor het downloaden? Heb je al eens een andere usenet client geprobeerd? Heb je al eens geprobeerd te downloaden met de ziggo news server om te testen dat je client wel gewoon met de volle snelheid kan downloaden?

Modem reset wil zelfs nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:42
@MensionXL: ZIjn Internetprovider biedt hem 120Mbit. ZIJn downloadabonnement bij Eweka is 100Mbit.
Zijn steling is dus dat hij bij Eweka gewoon die volle100Mbit moet halen (met 8 threads).

OT: Ik heb precies hetzelfde probleem bij Spotnet maar niet in Grabit. Dus ik wijt het ook aan Spotnet en gebruik dat dan ook alleen maar om spots te vinden. De NZB zoeken en downloaden doe ik dan via NZBindex en Grabit. En in Grabit haal ik rond de 12000 Kbit/s. Is dus mooi rond de 100 Mbit.
@Kassa10: Als je die drie maanden vooruit betaalt bij Eweka krijg je vrijwel direct een mailtje dat je snelheidsverhoging is ingegaan. Die heb je wel gehad?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barre73 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:17:
@MensionXL: ZIjn Internetprovider biedt hem 120Mbit. ZIJn downloadabonnement bij Eweka is 100Mbit.
Zijn steling is dus dat hij bij Eweka gewoon die volle100Mbit moet halen (met 8 threads).

OT: Ik heb precies hetzelfde probleem bij Spotnet maar niet in Grabit. Dus ik wijt het ook aan Spotnet en gebruik dat dan ook alleen maar om spots te vinden. De NZB zoeken en downloaden doe ik dan via NZBindex en Grabit. En in Grabit haal ik rond de 12000 Kbit/s. Is dus mooi rond de 100 Mbit.
@Kassa10: Als je die drie maanden vooruit betaalt bij Eweka krijg je vrijwel direct een mailtje dat je snelheidsverhoging is ingegaan. Die heb je wel gehad?
Heren,

Er was een foutje in geslopen, zit inderdaad op 120mbit, dit gaf de ziggo test ook aan.
Ik zat steeds zo rond de 3 mb/s, veel te laag dus.
Op ssl gezet,maakte niets uit, meer of minder verbindingen maakte ook niets uit..etc.

Zit nu tussen de 8 en 9 mb/s, geen idee hoe dit gekomen is, er is dus niets veranderd.
Had al 3 dagen last van de lage snelheid,is nu dus goed?
Hoe dit zit, geen idee.. :?

wat betreft het mailtje,dat had ik gekregen, maar zag ook in mijn account bij eweka, dat mijn snelheid
verdubbeld was,omdat ik 3 maanden betaald had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 04:36

JeroenT

hoi!

Wellicht is je account nu pas omgezet naar de juiste snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JeroenT schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:53:
Wellicht is je account nu pas omgezet naar de juiste snelheid?
Waarschijnlijk, ik zit haast te denken of ze mee hebben zitten lezen, ( eweka) :) _/-\o_

Maar goed, het loopt nu als een trein....

bedankt ieder voor het meedenken..
Pagina: 1