VoIP toestel gebruik i.c.m. UPC abbo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202818

Topicstarter
Ik heb een UPC alles in één abonnement met onbeperkt bellen, en ik wil graag een VoIP toestel gebruiken, niet zo'n skype ding maar een echte VoIP telefoon (de SNOM 82x).
Kan dit met een concumenten abonnement bij UPC en zo ja? hoe doe ik dat?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, kan niet, UPC biedt alleen voip aan op eigen hardware. Voor eigen voiptoestel zul je een andere aanbieder moeten nemen zoals Voipbuster.

Los daarvan, dit is geen (overige) hardwarevraag.

Move OH > IPH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik wist niet zo goed waar het in thuis hoorde, vandaar dat ik 'm in OH had gezet, excuus!

Bied UPC uberhaupt wel de mogelijkheid van VoIP aan dan?
Ik bel nu voor 14 euro per maand extra onbeperkt naar vaste én mobiele nummers binnen Nederland, bij Voipbuster betaal je 0,25 cent per minuut, erg duur dus, zeker als je bedenkt dat ik soms per dag wel 4 uur naar mobiele nummers bel, dat zou me dan 60 euro kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

UPC telefonie is VoIP, maar dus uitsluitend op hun eMTA's, je krijgt geen credentials voor andere devices/software.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-07 14:16

Midas.e

Is handig met dinges

Voip gebruikt SIP, upc gebruikt packetcable. De technieken lijken weliswaar op elkaar maar zijn niet bruikbaar. Wel zou je een ATA op je upc modem kunnen aansluiten en zo je telefoon erop kunnen aansluiten. Vraag me alleen af of je dat ooit zou willen.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 11:33
Anoniem: 202818 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 04:31:
ik wist niet zo goed waar het in thuis hoorde, vandaar dat ik 'm in OH had gezet, excuus!

Bied UPC uberhaupt wel de mogelijkheid van VoIP aan dan?
Ik bel nu voor 14 euro per maand extra onbeperkt naar vaste én mobiele nummers binnen Nederland, bij Voipbuster betaal je 0,25 cent per minuut, erg duur dus, zeker als je bedenkt dat ik soms per dag wel 4 uur naar mobiele nummers bel, dat zou me dan 60 euro kosten...
Bij Rebvoice bijv. betaal 2,3 ct/min naar mobiel. Je moet wel even verder kijken dan Voipbuster.
Hier bijv.: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Midas.e schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:26:
Voip gebruikt SIP, upc gebruikt packetcable. De technieken lijken weliswaar op elkaar maar zijn niet bruikbaar. Wel zou je een ATA op je upc modem kunnen aansluiten en zo je telefoon erop kunnen aansluiten. Vraag me alleen af of je dat ooit zou willen.
SIP is een vorm van VoIP, Packetcable ook. Beide VoIP dus.

Maar UPC gebruikt ook al jaren SIP hoor, alleen krijg je dus niet de credentials mee dus kun je zelf niets ermee.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AtRi schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:56:
[...]

Bij Rebvoice bijv. betaal 2,3 ct/min naar mobiel. Je moet wel even verder kijken dan Voipbuster.
Hier bijv.: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.htm
Ja ik heb ook wel verder gezocht, maar overal moet je per minuut betalen voor bellen naar mobiel.
Ik wil gewoon een vast abonnement voor een vast bedrag per maand waarmee je onbeperkt naar vast en mobiel kunt bellen. Zo'n abonnement kan ik niet vinden.
Want stel dat je gemiddeld genomen elke dag 3 uur naar mobiel belt dan ben je nog 130 euro per maand kwijt, alleen al aan mobiel.
Misschien dat er onbetaalbare businessabonnementen zijn waarbij dat wel mogelijk is, maar dan worden de vaste kosten weer zo hoog.
Pagina: 1