Win8 driver crasht op hdmi

Pagina: 1
Acties:

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vandaag heb ik Windows 8 (64bit) geïnstalleerd. Alles ging prima maar mijn hdmi poort lijkt problemen te geven. Ik heb een monitor op vga en een tv (LG) op hdmi aangesloten op mijn GeForce GT220. Die combinatie zorgt dat mijn beeld volledig wegvalt op zowel vga als hdmi. Mijn tv geeft wel een melding 'invalid format' en mijn monitor zegt dat er geen signaal is. Trek ik de hdmi kabel uit m'n pc dan werkt de vga wel weer gewoon, trek ik de vga eruit dan blijft de tv de 'invalid format' melding geven.

Ik heb al verschillende drivers geprobeerd, zowel van de fabrikant van de pc (304, Medion) als de laatste recommended (306) en laatste beta (310) van Nvidia. Ook het deinstalleren van de drivers en vervolgens opstarten met beide kabels aangesloten geeft weinig resultaat. De vga blijft dan eventjes werken op een verkeerde resolutie maar schiet binnen een halve minuut weer in eerder beschreven probleem. Tijdens het opstarten en de bios merk ik geen problemen als beide kabels aangesloten zijn.

edit; zul je net zien dat je het antwoord vind als je een topic opent... >_< Via een 'rigoreuze scan' of iets dergelijks in het Nvidia control panel heb ik mijn tv kunnen vinden en nu lijkt alles naar behoren te werken.

[ Voor 10% gewijzigd door djpdjpnl op 07-11-2012 21:38 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:56
Okay, maar waar crashed de driver dan? Dan zal er zeer wss een logje van zijn, dit klinkt meer als een hardware issue of een instelling dan een driver die crashed. Wat je nu omschrijft is overigens alleen een constatering van het probleem, je zal toch wat meer info moeten geven. Welke monitor of welke tv bijvoorbeeld? Wat zijn de resoluties daarvan? Heb je al een andere hdmi kabel geprobeerd? Heeft de setup voorheen wel gewerkt? etc...