Seagate Barracuda 2TB? Of toch een andere?

Pagina: 1
Acties:

• hawkagent
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11-2024
Beste tweakers,

Ik wil een nieuwe harddisk aanschaffen, omdat ik toe ben aan hogere snelheid (ik upgrade binnenkort mn videokaart, ik wil niet dat de harddisk een bottleneck wordt), en heb ook wat meer capaciteit nodig. Ik wil ongeveer 1 tot 2 TB nodig. Het mag maximaal 100 euro kosten. Ik geef snelheid iets meer prioriteit dan aan opslagcapaciteit.

Mijn huidige HDD: Hitachi Deskstar T7K500, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Moederbord: Asus P8P67 PRO B3,s1155

Ik heb al wat reviews bekeken, en had eigenlijk al de Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB uitgekozen, totdat ik las over het probleem dat er 2xplatter en 3xplatter versies op de markt zijn en je geen idee kunt hebben welke versie je aanschaft. Ik had voor de seagate gekozen omdat het goed uit de perfomance testen kwam en de prijs relatief laag is.

Ik weet niet of het probleem zich nu nog afspeelt, ik heb er verder niet veel informatie over kunnen vinden. Kan ik beter voor een andere harddisk zoeken? Welke kunnen jullie mij aanraden?

Alvast bedankt!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:28

Perkouw

Moderator General Chat
Maximaal 100 euro zeg je, dan ga ik een heel ander advies doen dan je waarschijnlijk verwacht. Namelijk een SSD en wel deze -> pricewatch: Samsung 830 series 128GB

Dan kan je die 320GB schijf nog mooi gebruiken als opslag schijf. Mocht je nu echt naarstig op zoek zijn naar meer opslag dan kan je het idee van een SSD natuurlijk laten varen en alsnog voor een 1TB dan wel 2TB schijf gaan.

De Seagate is een prima keus wat dat betreft. Het verhaal m.b.t. de 3 of 2 platter versies ken ik niet, maar dit doet niets af aan de werking van de schijf mag ik aannemen. Anders lijkt het me dat deze uit de handel is genomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Perkouw op 07-11-2012 20:24 ]

• hawkagent
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11-2024
Bedankt voor je advies.

Ik had over het probleem in een computer magazine gelezen vandaag, ik heb het net ook hier gevonden: http://www.techenclave.co...e-7200-14-platter-138435/
Het zou om een grote performance verschil gaan.

Weet je ook een ander alternatief? Voorlopig wordt het waarschijnlijk voor mij geen SSD, prijs per GB is voor mij toch iets te hoog :P Mijn huidige schijf is daarnaast ook al tijdje vol, ik wil wat meer ruimte hebben om te downloaden en dergelijke. Ik zoek eigenlijk een supersnelle 1 TB of 2 TB :)

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:28

Perkouw

Moderator General Chat
Een ander alternatief heb ik ook, alleen wel iets boven je budget maar dan wel een snelle en grote schijf. Namelijk deze -> productreview: Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB review door Perkouw

Ik link even heel asociaal naar mijn eigen review in de hoop dat je hier wat aan hebt, scroll ook met name even door naar deze reactie -> Perkouw in 'productreview: Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB review door Perkouw'